Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih nuppu :( olen huomannut että nämä unia asiaan vaatii useampia toistoja uuden oppimiseen niin voisikohan olla mahdollista että opettelisitte nukkumista koko viikonlopun? Ja siinä ohessa sä sit evakossa (mamatime;))... Miten miten oli miehellä ja pikkusella mennyt? Tietysti nukkunut koko yön putkeen?

Joo :D vauva nukku paremmin kuin koskaan. Meillä on tässä vissiin etujen ristiriita, vauva nukkuu hyvin ilman äitiä ja äiti ei nuku ollenkaan ilman vauvaa. Aateltiin myös että kerran noilla meni niin hyvin niin nukkukoon kahdestaan sitten useammankin yön. Pakko kai se on mullekin uni joskus tulla. Nyt kun tietäs että koittasko nukkua päivällä vai pilaako pienetkin unet ensi yön...

Mulla oli esikoisen vauva-ajan jälkeen sama ongelma, että en vaan enää osannut nukkua kun oli mahdollisuus... Siitähän se unettomuus sitten kroonistui, olis pitänyt ajoissa hakea apua :/ Suosittelen keskittämään unet yöaikaan, lyhytkin uni päivällä vie itseltä yöunet. Sitten ne rutiinit, sama herätysaika ja nukkumaanmenoaika, samat rutiinit, mahdollinen kahvi iltaa kohden pois. Aikaa se vie saada unet kuntoon, ajoissa kannattaa puuttua ongelmiin!

Nuppu, harmi ettet saanut nukuttua kun siihen oli mahdollisuus :( uskon että ajatukset varmaan pyöri miten miehellä ja lapsella menee, itseä ahdistaa jo pelkkä ajatus nukkua ilman poikaa. :nailbiting: Toivottavasti ens yönä uni tulisi paremmin! :)

No ei se uni tule pakolla... Eikä sillon ku vahtaa sitä. Mitä enemmän sitä alkaa stressata niin sen vähemmän nukuttaa. Pahimpina aikoina lopetin stressaamisen siihen ku ajattelin että ainakin saan löhötä rauhassa, luin ensin vaikka kirjaa... Kun lakkaa miettimästä että pitää nukkua niin nukahtaa... Simppeliä! Nykyään toimis tablettipeli esim farm heroes saga tai joku muu "tyhmä" jossa ei tartte ajatella mitään. Noin muuten toi kännykän sinivalo ei oo kauheen suotavaa jos pitäis nukkua... Mä oon hiukan outo ku mä vaan nauttisin ettei tartte olla vastuussa kenestäkään ja tosiaan nauttisin vaan yksinäni ajatuksineni... :D

Ootte te vaan niin ihania <3

En mä mielestäni miettiny miten niillä menee. Ei oikeestaan tuntunu pyörivän mitään päässä mut kun ei vaan sammunu millään. Luin, katoin hetken telkkaa, kuuntelin rauhoittavasti puhuttua tour de france selostusta ja luin kirjaa vielä lisää. Ens yöksi laitan villasukat jalkaan, lämpimien jalkojen pitäis kuulemma auttaa :)

Huh, osaanhan mä sentään vielä nukkuakin. 22-01 meni vähän ihmetellessä vielä, 01-04.30 nukuin ihan hyvin, sitten vähän meinas uni loppua mutta sitten sain nukuttua vielä 8.30 asti oikein sikeesti. Jee :) vauva ei tosin ollut nukkunut ihan niin hyvin kuin ed yönä, mutta ihan kohtuullisesti kuitenkin. Pitäisköhän kokeilla vielä kolmas yö putkeen ;)

Onko teistä joku käyttänyt ja lopettanut mini-pill(tai joku muu merkki) pillereitä? Kyselisin et millaisia oireita teille on siitä tullut? Mulla on eilen ja tänään ollu järkyttävän etova olo, eilen tuli vähän pinkkiä vuotoa, ja tänään on kans jäätävä väsymys... Onko kellään tietoa mtn kauan menee ennenkun hormonit palautuu normaaliks?

Toisilla hormonitoiminta palaa heti normaaliksi, toisilla voi mennä puolikin vuotta tai jopa kauemmin. Jospa kroppa vaan aluksi reagoi kovemmin? Tai sit oot raskaana ;D

Voih kun olisinkin;) seksiä ollaan harrastettu nyt vaan kerran pillereiden lopetuksen jälkeen, pari päivää ennen (oletettua) ovista... Meillä kun ollut hiukan ongelmia ton sannin kanssa, kun se nukkuu aika huonosti joten seksiä ei ole sattuneesta syystä harrasteltu:( ennen sannia kun lopetin tammikuun alussa mini pillerit ja olinkin sit jo maaliskuussa raskaana... Jotenkin niin erinlaiset oireillut...

No jospa ne olot siitä tasaantuisi.. Meillä kans yöt menneet vähän plörinäksi, mut päikkäriaikaan sitten välillä ehditty hommailemaan :D

Äippä x4, mä olen minipillerit lopettanut eikä mitään oireita/poikkeavuuksia ole tullut. Hormonitoiminnan palautumisesta mulla ei ole mitään tietoa, veikkaan että aika yksilöllistä niin kuin tuo pillereiden lopettamisen jälkeen oireilutkin. :) toivottavasti sulla oireilut helpottaa!

No mun kokemukset minipillereistä ja muutenkin keltarauhashormoneista... heitti kierrot ihan keturalleen ja meni pitkään että tasoittuivat. Edes lääkärin tasoitusta lupaavat Yazit ei auttanu. Sitten kun heitin kaikki pillerit pois niin tasoittui 8kk jälkeen :/ Toivottavasti sulla Äippä tasoittuu nopeasti :)

Nyt alustavasti näyttää hyvälle meidän tytön unet. Tai no, paremmalle ainakin ;) isin intervention jälkeen parina yönä on nyt menty nukkumaan 21 ja nukuttu 1-2 saakka :) tosi hienosti siis verrattuna entiseen. Sen jälkeen sitten heräilee edelleen 1-2 h välein, mutta yksi kunnon unipätkä on kyllä nannaa (jos malttaa mennä nukkuu ajoissa :P)

Itse en jostain syystä saa alkuyöstä nukutuksi. Menen kyllä samaan aikaan likkojen kanssa nukkumaan. Mutta vauva kun jossain vaiheessa ottaa vielä pikahörpyt kesken unien niin en saa nukahdettua ennen sitä. Toisinaan menee puol tuntii. Parhaimpina/pahimpina öinä oon vielä kolmelta hereillä. Usein sit nukahtanut ja aamulla klo4-6 herätään syömään ja sit jatkuu unet.

Takaisin