Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä mitä? Onko mies antanut periksi vauvalle nro 5, äippä? ;) Vai vaihdatko vaan ehkäisyä?

Meillä poika rupes pari päivää sitten oikeasti ryömimään ja menee nyt jo välillä aika vauhtia! Mulla "laihis" alkanut, kun toinen vauva toiveissa. Vielä en jätä pillereitä, pitää vielä ainakin kuusi kiloa lähteä, että annan itselleni siihen luvan ;) Sitten pyrin saamaan vielä 5-10kg pois. Katsotaan...

Air, kyllä:D meillä tjottaillaan... Annettiin vauvalle vuoden verran mahdollisuus tulla jos on tullakseen;) mulla tää paino/kuntoilu homma aikas hyvällä tolalla, painan vähemmän kun ennen esikon odotusta ja farkut jotka oli silloin 6 vuotta sitten käytössä on nyt isot, tiputin täs 7kk sellasen 15kg:) joten töppöstä töppösen eteen ja lenkki polulle jos siltä tuntuu;)

Istumaan poika ei vieläkään osaa/malta mennä, eikä oikeen konttaakaan. Väkisin saa istumaan vääntää, kun haluis vaan seistä kun pidän käsistä kiinni. Suoraan ryömimisestä käveleen :D vilkuttaan oppi myös <3 Mitähän nää seuraavaks keksii :)

Istumisesta. Miten suorana tiedän vaavien selät istuessa on? Kun meidän poika kyllä osaa istua selkä ihan suoranakin, mutta mielummin se kököttää etukenossa ja hamuaa suu auki lusikkaa tai haalii lautaselta molemmin käsin ruokaa, minkä ehtii :) Eli yleensä istuu selkä silleen vähän pyöreänä kyllä. Oonko mä nyt pilaamassa sen selän?!

Enpä nyt usko että oot pilannut pojan selkää:) kyllä Sanni (sen kiitävän hetken kun paikallaan on) suht selkä suorana istuu:)
Meillä mennään etiä päin kontaten/ryömien, istumaan yrittää nousta suoraan selältään vatsalihaksia käyttäen:o höpsö ei tajua et olis helpompiakin konsteja :D sit ollaan opittu pitämään puoliaan, jos siskot ottaa lelun kädestä niin siitäkö se huuto tulee... Ja koira on parasta ikinä, kokoajan sen perässä❤️

Äippä, mä luulen että meillä kans skipataan kävely ja aletaan suoraan juoksemaan, sen verran kova meno päällä koko ajan :D

Jemina, vuosi menee nopeaan niin pääsette "työnääreen" ;) tais ukkeliini kyllästyä mun kuumeiluun:D noh katsotaan mitä vuosi tuo tullessaan...

Hei, onko joku törmännyt vauvojen kakkuohjeeseen tms., joka olis mielellään sokeriton, suolaton, maidoton, kananmunaton ja gluteeniton?

Niin ja lisäyksenä, että menee myyjäisiin, jotka on ulkona eli pitää ainakin hetki selvitä lämpimässä...

Jaa-a sitpä ei osaa auttaa... Ehkä joku kuiva kakku taateleilla tms makeutettuna? Mut varmaan munaa pitäs käyttää... En tiiä! Päivän pähkinä:D

Tuli ahaa elämys, entä sokeriton pullo? Jos veden sijaan käyttäs vesi-sose seosta? Glut jauhoihin, kookosöljyllä ja ei laita munaa? Eihän se kakku oo, mut tämmönen tuli mieleen:)

Joo "kakku" voi olla monenmoinen... ;) Tota vois testata. Tontonton-lista oli vaan ideaalinen toive, silloin leivos sopisi useimmille. Jos joltain löytyy joku vauvojen reseptikirja, niin siellä vois olla.

Kananmunan voi korvata banaanilla leivonnaisissa, siitä tulis myös makeutta.

Takaisin