Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta mitä ihmettä meillä oikein tapahtuu... poika on nukkunut tähän saakka sellaisia 10 tunnin unia. Sitten yhtäkkiä pari yötä 12 tuntia ja tänään herättiin sitten 14 tunnin unien jälkeen...:O Päiväunia eilen ei tullut juuri yhtään. Tänään tuskin sen enempää...

Angelique vautsi mitkä unet;) alkaa olla isopoju❤️ meillä nää lopettanu päikkärit viimeistään 1.5v iässä ihan oma aloitteisesti... Nyt sannilla on enää 1 kunnon päikkärit 10.30/11-12.30/13.30 sit pikku2 aikaan (17) ottaa max 30 min pikaset ja yö unille 19.30-20.30 aamulla herätys 7-7.30, yöllä syyään 1-2krt...

Äh, mies innostunut Pokémon gosta... Miten mä saan sen innostuun mielummin musta? :) Lapsen vahti oli kerrankin pari tuntia ja poitsu veti päikkäreitä koko ajan. Ja mies vaan pyydysti pokemoneja ja sain yksikseni jutella.

Meillä ryömitään ja pyöritään eestaas sekä konttausasennossa hytkytään :hilarious: Meillä on ollut nukkumaanmeno välillä aikamoista säätöä. Sängyssä myöritään, jutellaan ja lopulta kiukutellaan.. varmaan uuden oppiminen ja useammat reissut nyt kesälomalla vaikuttanut tähän. Nytkin ollaan mökillä. Yöt onneksi nukkuu hyvin :)

Joo mehän unikouluiltiin se pari viikkoa mutta se oli lopetettava kun ei ollut mitään vaikutusta ja 5 min tissivalvomiset saatto ollakin 2 h huutovalvomiset ni ei sitten jaksanut pitempään sillä erää. Syö ihan hyvin kiinteitä, sen 5 ateriaa päivässä. Ei ollut uniin mitään muuta vaikutusta kuin joillain aineilla masuvaivoja. Rutiinit pyörii sitten noiden syömiseten mukaan. Ei ole näyttänyt olevan merkitystä monelta herätään tai monet päiväunet tai milloin viimeiset unet on. Lääkäri vaan totes että voi olla ihan vaan opittu tapa, että jossain vaiheessa voidaan miettiä sairaalan unikoulua. Mutta sinne en kyllä haluaisi. Mies jää nyt lyhyelle lomalle, niin puhuttiin että itse lähden evakkoon ja mies hyssyttelee. Jospa se äidin poissaolo vaikuttais jotain.

Päiväuniaha tuo lapsi on nukkunut koko ajan hyvin vähän, parit unet yleensä 15-45 min. Makuuhuonetta saisi vielä pimeämmäksikin, sitä täytyy tässä vielä koittaa. Nukkumaan laitetaan kun alkaa silmä lupsamaan. Siihen asti sylitellään tai pötköttelee vieressä. Aikaistamista ja myöhentämistä kokeiltiin mutta ei auttanut. Tosi turhauttavaa tämmönen. Neuvolassa vaan sanovat et saattaa loppua koska tahansa. Mut ei juuri enää
Lohduta kun sitä on nyt 4 kk odotettu. Mut valivali :D

Kiitos tsempeistä <3

Oliko mir teillä kokemusta siitä osteopatiasta?

Mulla S-Pankissa tili ja miehellä OP.

Meillä ei muuten liikuta kun napansa ympäri pyörii ja kierien menee paikasta toiseen, onneks :D Mitä pidempään pysyy mahallaan niin sen parempi ja mielellään vasta ens vuoden puolella pystyyn sais yrittää! :)

Mieheni siirsi nordeasta danskee koska mun ja vauvan tilit siellä.. ni nyt vasta huomasin että lähtee 6.40e palvelumaksuja. Ei mun mielestä enne lähtenyt! Lähteekö teiltä? Mietin just jos vaihtaisi op...

Jemina ei kyl mun muistaakseni ole mitään menny! Kannattaa varmaan laittaa viestiä et mikä juttu? On kyl aikas kova maksu siitä että sun mies laittaa sulle rahaa... Whatwhat:o

Eikun se 6 40 lähtee kk tilin käytöstä johtuva maksu. Mitä ei kyllä ennen ole danskella mielestäni ollut?

Lisäämpä et 6.4e/kk on kova hinta tilin käytöstä! Nalle rahastaa:(
Mulla on toinen s-pankissa ja sieltä ei ainakaan mee mitään turhia maksuja! Mies on kyl kyseisen lafkan työntekijöitä joten en sit tiiä onko siks näin...

Meillä ryömitään kovaa vauhtia ja pitkiä matkoja huoneesta toiseen, koko ajan pitää ryömiä perässä. :p Konttausasennon ottaa joka päivä useamman kerran päivässä ja siinä hytkytään, vielä ei ole konttaamaan lähtenyt. :) Eilen illalla poika ei millään meinannut malttaa käydä nukkumaan, pitkän aikaa ähisi sängyssään. Menin katsomaan mitä poika duunasi, ja siellähän se istua törötti tutti suussa keskellä sänkyä, naureskeli kun näki äidin. Oli siis ensimmäistä kertaa kammennut itse istumaan. :) parin päivän aikana on myös noussut polvilleen tukea vasten. :) pinnasänkyä on jouduttu laskemaan, ettei vaan pääsisi tippumaan kun alkanut nousemaan.

Te ketkä olette kotihoidontuen hakemuksen tehneet ja saaneet päätöksen, kauan hakemuksen päätöksen saamisessa kesti? Urpo minä kun vasta eilen muistin hakemuksen lähettää Kelaan, toivotaan että päätös kerkeää tulemaan. :nailbiting:

Takaisin