Harmillista että Mintukka on tätä mieltä tästä ryhmästä.. Ehkä jotain ollaan nyt kaikki ymmärretty, puolin sun toisin..
"Täällä on tosi ihana porukka. Toista on tuolla mun edellisen lasketun ajan ryhmässä. Mut kirjaimellisesti ajettiin sieltä pois kun kuullemma loukkaannun kaikkien kommenteista ja mukamas kaikkien pitäis tehdä niinkun minä.. En sit jaksanu enää jäädä sinne lisää haukuttavaks. Siel oli kyl kaikkee muuta ku kannustava "tukiryhmä".. Pah!!
Pakko kertoo yks asia mistä loukkaannuin siellä tosi paljon. Kun synnytin joulukuussa ja meijän pieni synty 25päivä, vauva joutu teholle suoraan ja itse tietenkin olin omalla osastolla. Olin siis uuden vuoden ja kaikki tärkeet juhlapäivät erossa mun pikkusesta. Hemoglobiini oli 89 ja olin pirun väsyny ja kipee. Sit valitin sinne "tukiryhmään" et muiden vauvat huutaa vieressä ja mua ärsyttää kun en saa nukutuks ja mun oma vauva ei ollu siinä vieressä, niin tottakai mulla oli häntä kova ikävä. Ja tietysti sattu kuunella muiden vastasyntyneiden vauvojen itkua. Mulle sanottiin todella törkeitä asioita siellä kun halusin avautua mun olosta siellä... Joo ilmaisin asian vähän äkäisesti, mutta kukapa ei sellasessa tilanteessa. Jatkuvasti siel otettiin yhteen jne... Kuullemma neuvon siellä kaikkia (joo sehän on kiellettyä se neuvominen kun joku oikein kysyy apua ja neuvoa).. Mä jotenkin "luotin" siellä pyöriviin ihmisiin ja siihen, että siellä saisi tukea kaikkeen raskauteen/vauvavuode vuoteen liittyen jne.. Sit sain sellasta kommenttia, niin voin kertoo et kirjaimellisesti itkin sillon osastolla kun niitä luvin. Ihmisten mielestä tein väärin kun toivoin, että toisten vauvat olis hiljaa. Saatoin sanoa äkäisesti "toisten pennut huutaa tuossa vieressä ja toivoisin niiden olevan hiljaa". Joo olihan se vähän törkerösti ilmaistu, mutta en sentään sanonu sitä niiden vauvojen äideille. Siinä oli myös perhe joka kävi välillä uutta vauvaa kattomassa ja heillä oli kolme pientä lasta. Ne lapset kuikki koko ajan mun verhojen taakse kun olin pumppaamassa mun vauvalle maitoo (olen vähän arka kun kyse tisseistä ja uudesta tilanteesta) en siis häpeä mutta arka. Ymmärrän, että lapset on uteliaita, mutta vanhrmpien olisi pitänyt tajuta lapsille kertoa, että vieressä oleva äiti tarvitsee omaa rauhaa. Siitäkin mua kritisoitiin. Sen jälkeen päätin, että sinne en enää koskaan avaudu..
Toivottavasti seuraavassa lasketun ajan ryhmässä olisi parempi henki. Oli siellä siis joitain kivojaki joukossa, en tarkota että kaikki kuitenkaan oli sellasia... Toivottavasti teistä ei kukaan mua tuomihe tän takia. Vähiten sillä hetkellä olisin tarvinnu mitään kritisoimista kun muutenki oli vaikeeta, hain sieltä tukee en haukkuja. :)"