Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna lähdetään mökille, pari tuntia Tampereelle junalla ja sieltä mun vanhemmat tulee hakemaan tunnin matkan päähän möksälle. Tulee sekin koettua vauvan kanssa, meillä ei oo mitään mukavuuksia mökillä, ihan alkeelliset olot mutta eiköhän kaikki suju. :D Täällä ei vielä ryömitä muuten kun akselin ympäri pyörien ja silloin kun sivulta pitää saada joku esine niin sen saa kuroteltua.

Me grillataan kotosalla ja vietetään miehen synttäreitä. Jos tuota yhden alkoholittoman oluen jois :-D
Täälläkin pikkumies juttelee kovaan ääneen. On myös kova ärisemään kun väsyttää. Meillä ei vielä saada pusuja takaisin, mutta poju nauttii ja nauraa kun suukotan poskelle.

Harmillista että Mintukka on tätä mieltä tästä ryhmästä.. Ehkä jotain ollaan nyt kaikki ymmärretty, puolin sun toisin..
"Täällä on tosi ihana porukka. Toista on tuolla mun edellisen lasketun ajan ryhmässä. Mut kirjaimellisesti ajettiin sieltä pois kun kuullemma loukkaannun kaikkien kommenteista ja mukamas kaikkien pitäis tehdä niinkun minä.. En sit jaksanu enää jäädä sinne lisää haukuttavaks. Siel oli kyl kaikkee muuta ku kannustava "tukiryhmä".. Pah!!

Pakko kertoo yks asia mistä loukkaannuin siellä tosi paljon. Kun synnytin joulukuussa ja meijän pieni synty 25päivä, vauva joutu teholle suoraan ja itse tietenkin olin omalla osastolla. Olin siis uuden vuoden ja kaikki tärkeet juhlapäivät erossa mun pikkusesta. Hemoglobiini oli 89 ja olin pirun väsyny ja kipee. Sit valitin sinne "tukiryhmään" et muiden vauvat huutaa vieressä ja mua ärsyttää kun en saa nukutuks ja mun oma vauva ei ollu siinä vieressä, niin tottakai mulla oli häntä kova ikävä. Ja tietysti sattu kuunella muiden vastasyntyneiden vauvojen itkua. Mulle sanottiin todella törkeitä asioita siellä kun halusin avautua mun olosta siellä... Joo ilmaisin asian vähän äkäisesti, mutta kukapa ei sellasessa tilanteessa. Jatkuvasti siel otettiin yhteen jne... Kuullemma neuvon siellä kaikkia (joo sehän on kiellettyä se neuvominen kun joku oikein kysyy apua ja neuvoa).. Mä jotenkin "luotin" siellä pyöriviin ihmisiin ja siihen, että siellä saisi tukea kaikkeen raskauteen/vauvavuode vuoteen liittyen jne.. Sit sain sellasta kommenttia, niin voin kertoo et kirjaimellisesti itkin sillon osastolla kun niitä luvin. Ihmisten mielestä tein väärin kun toivoin, että toisten vauvat olis hiljaa. Saatoin sanoa äkäisesti "toisten pennut huutaa tuossa vieressä ja toivoisin niiden olevan hiljaa". Joo olihan se vähän törkerösti ilmaistu, mutta en sentään sanonu sitä niiden vauvojen äideille. Siinä oli myös perhe joka kävi välillä uutta vauvaa kattomassa ja heillä oli kolme pientä lasta. Ne lapset kuikki koko ajan mun verhojen taakse kun olin pumppaamassa mun vauvalle maitoo (olen vähän arka kun kyse tisseistä ja uudesta tilanteesta) en siis häpeä mutta arka. Ymmärrän, että lapset on uteliaita, mutta vanhrmpien olisi pitänyt tajuta lapsille kertoa, että vieressä oleva äiti tarvitsee omaa rauhaa. Siitäkin mua kritisoitiin. Sen jälkeen päätin, että sinne en enää koskaan avaudu..
Toivottavasti seuraavassa lasketun ajan ryhmässä olisi parempi henki. Oli siellä siis joitain kivojaki joukossa, en tarkota että kaikki kuitenkaan oli sellasia... Toivottavasti teistä ei kukaan mua tuomihe tän takia. Vähiten sillä hetkellä olisin tarvinnu mitään kritisoimista kun muutenki oli vaikeeta, hain sieltä tukee en haukkuja. :)"

Mä toisaalta ymmärrän mintukkaa. Tai siis kyl itelläki oli vaikeeta sillo ku ei poika ollu ekana yönä vieressä ja kuunteli vaan muiden vauvojen itkua. Samat fiilikset oli kyllä mulla sillon.. se vaan ei ole mitenkää kivaa kuunneltavaa ku toisten vauvat itkee ja ite et kuule sitä oman lapsen itkua. Se oli elämäni pisin yö ku poika oli toisella osastolla.. kokoajan mietti että mitenhän siellä menee. Aina ku jonkun vauva itki heräsit siihen ja luulit että se on oma vauva mutta ei vauva ei ollutkaan vieressä.. Vaikka nyt mintukka ehkä on töyksäytellyt välillä asioita niin ei siitä ny tarvii alkaa täällä puhumaan pahaa.. ja ny varmaa tästä herää jokiu paska mylly mut ei kyl kiinnosta. Ja sillon mitä luki näitä juttuja ku oikeesti mintukalla oli vaikeita aikoja ni kyllä te ihmiset sori nyt vaan töksäyttelitte kans ansioita sinne suuntaan. Eli molemmin puolin ollu semmosta. Jos nyt vaan ei jauhettas noista vanhoist jutuist enään !
Olen puhunut ! Kiitos ja anteeksi ! :D

No kaikki kai täällä töksäyttelee asioita vahingossa, mun mielestä on vaan hieman väärin sit muissa ryhmissä haukkua selän takana. Ja minä ainakin oon pyytänyt anteeksi kirjoituksiani jos olen niillä jonkun mielen pahoittanut. Vituttaa vaan lukea tuollaisia, kun vois ihan suoraan sen täälläkin sanoa.

Kovin sitä yrittää muotoilla viestinsä niin että ei tulis väärinymmärryksiä, sitä yrittää ymmärtää jokaisen erinlaisen elämänkatsomis tavan... Jonkun töksähtävä viesti ei sitä välttämättä kirjoittajalle ole ja se pitäis ymmärtää kun tässä naamattomasti jutellaan...
Mutta nyt voin ihan suoraan sanoa että en tykkää yhtään seläntakana jauhamisesta, en viraalisti enkä livenä... Jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee... Pyydämpä tässä nyt vielä loppuun anteeksi jos joku on pahoittanut mielensä viesteissäni, ei ole ollut tarkoitus ketään loukata:( siitä sen enempää!

Harmi että Mintukka noin ajattelee tästä ryhmästä. Mun mielestä tää ryhmä on hemmetin mukava ja hyvä ryhmä. :) eikä mun muistaakseni täällä ketään ole haukuttu/lytätty, tietty kun netissä kirjoittelee niin on vaikeampi tulkita ihmistä koneen takaa kuin kasvokkain, mutta ei täällä kovin moni (?) tietääkseni ole samalla tapaa ryhmästä ajatellut.

Tämä on täällä nettikeskustelussa aina mahdollista, että itse kunkin tulee turhan napakasti toisinaan ilmaistua asiansa. Kun soppaan yhdistää vielä erityisesyi heti synnytksen jlkn mylläävät jäätävät hormonikuohut ja -itkuisuuden niin huh huh. Ymmärsin kyllä hyvin Wildiksen/Mintukan tuohtumuksen aikoinaan lypsyrauhan puuttumiseen ym. Wildiksen tutinjättövinkeistä puolestaan oli minulle hyötyä kk takaperin :)

Kyllähän täällä itsekin voisi joskus ottaa asioista nokkiinsa ja kenties jotakuta on minunkin juttuni kismittäneet. Pääsääntösesti uskoisin kuitenkin, ettei täällä kellään ole tietentahtoinen tarkoitus lytätä ketään.

Mepä käytiin tänään passikuvassa! Tai poika kävi. Meni aivan hyvin ja saatiin yksi yrmeähkö kuva aikaiseksi! Nyt vaan passihakemuksen laadintaan... Huomenna trkoitus kävästä morjensteeraamassa pojan kans työkavereitani työpaikalla! Juhannuksena ollaan kahdestaan plus koirat. Ukko on töissä.

Ai niin eilen käytiin kaverillani, jolla kohta 3kk poika. Niin vekkulia seurata, kun meudän poika koitti jo kovasti ottaa kontaktia ja jutella mutta kaveri vielä vähän liian pieni :)

Se on hienoa, että kopsasit kaikille tän. En oo kyl mitenkään salaa alkanu haukkuu ketään. Ihan suoraan täällä olen asiastakin sanonut ja aika monestikki. Eikä toi nyt muutenkaan mitenkään salassa kyllä ole ku julkiselle puolelle kerroin. Turha tästä on kenenkään enempää hernettä vetää nenään. Mä olin tätä mieltä tästä ryhmästä. Kyllä täällä on mukaviakin ihmisiä.
Olin siitäki btw maininnu!

Ihan uskomatonta, että pitää vielä vääntää veistä haavassa. Antakaa jo olla!
Tiedoksenne sitten, että minä saan kyllä edelleen ilmotuksia kun tänne uusia viestejä tulee, koska sitä ei saa poiskaan mistään. Voi kumpa saisikin!

Ja anteeksi olen minäkin aina pyydellyt. En ole läpimätä paska vaikka niin musta ajattelettekin!!

Mut kuten sanottu, olen sanonut olevani pettynyt tähän ryhmään. Sanoin sen ihan teille täällä ääneen jopa. Ei mun tarvitse "haukkua" ketään selän takana kun voin sanoo suoraankin. Ja niin olen tehny..

Osasinkin jotenkin odottaa, että timbe tuon mun tekstin tänne kopsaa. :D

Toivottavasti Mintukka löytää toisesta ryhmästä tarvitsemansa tuen. Vaikka itselläni downi lapsi, koen, että olette kaikki ihanasti tsempannu mua. Varsinkin alku shokin jälkeen. Ja niinhän se menee, että jos itse kirjoittelet kärkkäästi, sun pitää myös pystyä vastaanottamaan ne 'töksäyttelevät' kommentit. Ja meitä on niin moneen junaan täällä, niin kannattaa aina miettiä miten oman asian muotoilee, jos ei halua että se ymmärretään väärin. :) mutta noloa tuo on mennä toiseen ryhmään lyttäämään meitä. On varmasti kuitenki itse saanut joihinkin kysymyksiin vastauksen tästä ryhmästä. Peiliin voi myös katsoa, jos ei näe itsessään mitään vikaa. Huomasin myös että käynyt muokkaamassa kaikki kommenttinsa hymynaamoiksi? Minkä takia jos ei koe että itse olisi kirjoitellut väärin? No joo. En sano tästä asiasta enenpää. Kiitos tälle ryhmälle saamastani tuesta ja kaikesta ♡ jatketaan samaan malliin ;)

Edelleenkään tässä mitään veistä missään käännetä eikä herneitä vedetä, ylläolevista viesteistä kumpuaa vaan harmi ja pahamieli siitä että sulle tullut pahamieli...
Eihän sinun meidän viestejä tarvitse lukea jos me ollaan niin kamalan ilkeitä ihmisiä... Tämän viestin ei ole tarkoitus olla riidan aloitus tms ja hyvässä hengessä tätäkin kirjoitan!
Tästä en enää jauha, hyvää jatkoa sinulle, tarrasukkia uuteen raskauteen ja iloista vauva aikaa poikanne kanssa❤️

Se on todella hienoa tämä tämmönen.. Teidänkö mielestä on sit oikein "haukkua" mua "selän" takana.. Ihan samalla tavalla te teette nyt väärin ku puhutte musta tämmöstä. Että miettikääpä sitä!

Takaisin