Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei meillä ainakaan ole mitenkään muotoiltu.. Eikä oo mummolaankaan ostetussa verkossa.. Sadesuoja meillä on brion vaikka vaunut on ora jovi. Ja istuu oikein hyvin.

Siis on kai niitä jotain muotoiltuja, mut en nää syytä ainakaan ite sellasta ostaa ku sellanenki yleinen joka sopii kaikkiin on parempi. Jos just päättääki vaihtaa vaikka vaunuja tms niin ei tarvii verkkoo vaihtaa matkassa

Ootteko verrannu korvikkeitten eroja? Siis esim mitä eroa on tuuti 1 ja tuuti 2... Miehen kanssa katottiin ja eipä niis ollu mitään eroja :o tuntuu vähän oudolta

Meillä siirryttiin jo 2kk iässä tuuti 2, koska ainut ero oli raudan määrä. Kakkosta kuitenkin saa litran purkissa, tulee vähemmän kierrätettävää pakkausjätettä, kun litra sitä menee päivässä kuitenkin :) Sekä onhan se kakkonen himpun halvempaa.

Niin minustakin sellanen yleismalli on tietysti parempi joka sopii moniin rattaisiin. Oon vaan jotenki kuvitellu et niitä verkkoja ei oo yleismalleja et on vaan sellasia tietyille mallille tarkotettuja, enkä oo sit löytäny mistään brion smileihin sopivia kun oon yrittäny googlettaa :D Ehkä mä oon vähän tyhmä.. :D Yleismallihan ois just hyvä. Kunhan vaan venyy niin et yltää peittämään rattaat hyvin ettei mee itikat. Oon joutunu käyttää pyyhettä rattaiden päällä sillon kun poika nukkuu ettei ötökät mee sinne koppaan, mut jotenki must tuntuu et varsinki lämpimillä ilmoilla se ilma ei sit vaihdu siel yhtään ja koppa vaan lämpiää. Verkko ois hyvä niin ilmakin kiertäis.

Ootteko verrannu korvikkeitten eroja? Siis esim mitä eroa on tuuti 1 ja tuuti 2... Miehen kanssa katottiin ja eipä niis ollu mitään eroja :eek: tuntuu vähän oudolta

Joo, me katottiin kans miehen kanssa ihan tota samaa täs yks päivä kun ostin tonne yhen purkin Tuuti 2:sta, et jos jossain kohtaa testais ja kattois miten pojan maha reagoi. Ihan oli identtiset tuoteselosteet, mä mietin kans et mitä ihmeen eroa niissä muka on..paitsi nimike vierotusjuoma. Neuvolassa sano ku kysyin tosta et onks se seuraava korvike nyt sit toi vierotusjuoma vaikka ei olla mistään vierottamassakaan, niin sano et se nimi vierotusjuoma on vaan markkinointikikka. Kun mua itteäni hämäs myös se vierotusjuoma-nimi. Neuvolassa oli just samana päivänä käyny valiolta joku edustaja puhumassa niistä korvikkeista.

Juu nimenomaan semmosia on mitkä venyy vaikka mitenkä kun ovat yleismallisia. Meillä vaan sattuu olemaan sellanen joka on rattaisiin tarkoitettu kun en huomannut ostaessa katsoa tarkemmin... Mut sitäkin voi siis käyttää kuten normaalia hyttyssuojaa kun vaan laittaa sen missä on ne kaks reikää tonne kuomun puolelle... Mä oikeesti selitän sekavasti...
Ja eihän se nyt ole mitenkään outoa jos olettaa että kun sadesuojat on mallikohtaisia (niitäkin saa yleismallisia, joskus jopa parempia kuin mukana tulevat ;D) niin hyttyssuojatkin vois olla. Meillä tuli kyllä kaikki mukana noissa vaunuissa mut niiden hyttyssuoja oli ihan surkea :D

Nii joo, ite kans ymmärtänyt ettei niissä oo juurikaan eroa niissä korvikkeissa. Meillä ei ole merkitystä ostetaanko 1 vai 2 koska kummassakin on vaan 0.5l purkit. Edelleen siis arlan luomumaito käytössä. Nyt alkaa olemaan siinä vaiheessa että vois jo sopia joku muukin...

Nyt on syöttötuoli pojalla ja pääsi heti testailemaan, kyllä tykkäsi istuskella ja hymy oli sen mukainen. :) eikä edes tarvitse tyynyjä ym. pehmustetta tukemaan kun istuu jo niin jämäkästi itse ettei heilu ja vaapu puolelta toiselle. :) helpottaa syöttämistä kummasti kun itse voi penkillä istua vieressä eikä enään tarvitse kyyryssä istua sitterin vieressä. :p

Te muut keillä syöttötuoli on käytössä, istutatteko lasta vain ja ainoastaan syötön ajan vai annatteko istuskella esim. sen aikaa kun itse teette vaikka ruokaa ym?

Meillä ei voi vielä istuttaa niin kauaa kun pitää olla se tyyny pitämässä jotenkin edes ryhdissä. Poika on kyllä muuten sellanen väkkärä etten tiedä auttaisko vaikka osaiskin istua. Jokapuolelle pitäis nähdä ja kuulla ja ainakin lamppua pitää tuijottaa suu auki ja pää takakenossa... Tulee aina mieleen minionit ja se Ooooooooo.... (jos joku on katsonut).
Ensin meillä ei syöty millään ja nyt vaikuttaa siltä että syötäisiin ihan kaikkea ja paljon! Banaania ei suostunut ottamaan käteen, repesin nauramaan, vahinko ettei ollu kameraa, sitä ilmettä kun otti sen banaanin käteen, kauhistu, puistatti, tiputti sen banaanin ja oli käsi pystyssä ihan yäääääääääk! Ei siihen voinu koskea... :D

Talvitintti meillä vaan syötön ajan istuu tuolissa, muuten pyörii lattialla:)
Angelique kätyrit on just hyvä leffa :D ja ikä oli??

Tultiin just mun äidin luota syömästä. Neiti ei ollut nähnyt mummia reiluun viikkoon ja nyt vierasti niin paljon. Hymyn anto kun sai olla äidin sylissä ja ruokapöydän toisella puolella, mutta jos lattialle joutui tai lähemmäs, suu meni mutrulle ja armoton huuto. Vierastetaanko teillä muilla?

Meillä vierastaa kovasti! Kaupassakin alkaa välillä huutaa jos joku vieras katselee liian pitkään :D Nyt onneks tuntuis olevan vähenemään päin...

Meillä vierastus on mennyt jo oikeastaan ohi. Alkoi muistaakseni vähän ennen 5kk ikää ja nyt 6kk tultua täyteen ei oikeastaan ole enää tietoakaan siitä.

Poika on nyt lähiaikoina alkanut vähän vierastamaan joitakin ihmisiä. Ensin saattaa hyvillä mielin olla vieraan sylissä, hetken päästä suu menee mutrulle ja huulet alkaa väpättämään ja tulee itku, mutta menee nopeasti ohi. Saa nähdä paheneeko vierastaminen, nyt onneksi vain lievää vierastamista. :)

Vitsi että olisi kiva kuulla kuulumiset niiltä kaikilta mammoilta ketkä täällä vielä joulukuussa aktiivisesti oli mukana, harmi että porukka alkoi tippumaan keskustelusta pikkuhiljaa...

Meillä on pientä vierastusta havaittavissa, jospa menis pikapikaa ohi:)
Itsekin miettinyt että minne on hävinnyt mamat ketkä vielä odotusaikana niin aktiivisesti täällä höpisi:) kiva kuitenkin että onhan meitä täällä vielä höpisemässä!

Yllättävän aktiivistahan täällä on, toki ois kiva kuulla niistä aikaisemmin aktiivisista keskustelijoista! :) Mitä kolmen lapsen kohdalla eri vauvapalstoilla kirjoitellut, niin täällä pysynyt keskustelu kyllä alusta asti aktiivisimpana ja ei ole aivan kuollutta, vaikka jo puolisen vuotta vauvojen syntymistä alkaa olla. Saas nähdä kuinka pitkään täällä jaksaa mammat kirjoitella, on kyllä iso henkireikä arkeen kun voi vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien mammojen kans. Iso kiitos teille, ketkä jaksaa ihan turhan tuntuisistakin aiheista jauhaa ja välillä tosissaan vääntää mielipideasioista :D <3

Noniin nyt sit on Kotihoidontukihakemus (kamala sanahirviö:D) laitettu kelaan menemään... Olis siis tarkoitus olla kotona siihen asti kun Sanni täyttää sen 3-v, ellen sitten saa tota miestä siemenen luovuttajaks ja uutta taimee istuttamaan;) anyways 1.12.2018 kyllä 2018 olis töihin lähtö...

Takaisin