Huh, noin 300 viestiä luettu. Mitähän piti kommentoida. Aiheetkin jo vaihtui, mutta ehkä mäkin jotain ruoka-asiaan vielä, mitä muistan. Maito tosiaan pääasiallinen ravinto 1-vuotiaaksi mun ja meidän neuvolankin mielestä. Vähintään 5 imetyskertaa pitäis saada per vrk. Ruokia kuuluis maistella vähän, mutta laajasti. Vähentää allergiariskiä. Jos joku ei millään näytä sopivan, voi ottaa mukaan myöhemmin (meillä ilmeisesti kaalit yms. ilmaa tuottavat ei oo hyvä vielä). Puuroo teen samalla kuin itselleni, pojan osuuden otan vaan eri lautaselle ennen suolan ja raejuuston lisäämistä. En tiedä olisko sen ansiota, että aloitettiin kiinteät niin myöhään (täällä moneen verrattuna) ja päästiin heti koittaan sormiruokia ja karkeata puuroa, kun poika syö noita karkeitakin tosi hienosti. Maito edelleen ykkönen. Ja luumusose :)
Öljyissä on tosi paljon eroja, eli sinänsä kantsii vähän katsoa mitä käyttää. Kylmäpuristettua ainakin. Rypsi ja oliivi parhaimmasta päästä yleisimpien ohjeiden mukaan. Auringonkukka aika vähöravinteista muistaakseni. Kookos ja voi taitavat jakaa mielipiteitä :) Voita en itse ajatellut antaa vielä pitkään aikaan. Riittävästi Suomessa sydän- ja verisuonitauteja, mitkä riittää mulle perusteluksi, et se ei aina oo parasta. Itse kyllä siis käytän voita, ja kasvirasvavalmisteita en ikinä. Samoilla linjoilla ku joku oli, mitä vähemmän käsiteltyä, sen parempi :)
Mä suunnittelen kanssa jo töihin paluuta, lyhennetyllä työajalla tosin. Ei huvita oikein yhtään kotona vaan olla, tarvii jotain järkevää tekemistä aivoille :) Ja aikuisten juttuja lounaspöytään. Poika pyritään jotenkin hoitamaan vuoden ikäiseksi kotona tai sit hoitoon vain osaksi viikkoa.
Nukkumisesta. Meillä herätään kanssa öisin 1-3 kertaa edelleen. Yritän kuulostella meneekö ns. pierulla ohi vai onko nälkä :D Varsin normaalia, että ainakin vuoden ikään lapsi herää öisin. Harvat kai kokonaisia öitä kokonaan alkaa nukkuun kauheen pienenä. Vaikka mä itse kyllä kuulemma olin just semmoinen unelmanukkuja :)