Kelan sivulta löytyy laskuri, jolla voi laskea paljonko arviolta saa kotihoidontukea. Meillä ei mtn kuntalisiä ole ja tuen saan vauvasta ja isoveljestään, 540e tulen saamaan, siitä verot pois. Laskeskeltu on, että tullaan pärjäämään, asusmistukeahan me saadaan kans, kun miehellä niin pieni palkka. Paitsi on sillä kuitenkin niin iso palkka, ettei täyttä hoitolisineen saa :D
Mua kans ahdistunut toi imetys... Mullakin maito loppui ihan seinään, varmaan muutto 3 viikkoa synnytyksestä oli viimeinen tippa. Meillä ei syödä mtn eineksiä ja ruuat tehdään itse, suositaan suomalaista ja luomua, niin viimeisenä mielessä oli alkaa korviketta syöttää vauvalle

Jokaisen kolmen kohdalla on imetys jotenkin mennyt pieleen, vaikka kaikkensa tekee, niin ei tunnu riittävän ja siitä sit syyllistetään päälle. Onneks ei kauaa enää tarvii tota korviketta syöttää, vaan pääsee ihan oikeaa maitoa antamaan ja kunnon ruokaa, ties mitä paskaa sotkettu tohon korvikkeeseen :/ Onneks tää vauvavuosi on muutenkin kohta ohi ja elämä helpottaa! :)
Angelique, mulla sama, että viimeiseen asti oon kotona, töissä ollessa pikkusen oli turhauttavaa lähteä kiikuttamaan kuumeista lasta lääkäriin, kun en todellakaan normaalisti lähtis :D Korvakipuja seuraillaan pari päivää kun yleensä menevät itsestään ohi jne. Esikoinen silmäkulma jouduttiin käydä tikkaamassa kun luu paistoi ja ei verenvuoto loppunut. Ite oli ihan rauhassa, mut exä suunnilleen itki ja panikoi, onneks ei tyttöön sillon tarttunut paniikki vaan aivan rauhassa käytiin tikit laittamassa :D