Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina, otin kaksoissukunimen... Tai en halunnut omastani luopua, vaik suht perisuomalainen onkin ja miehenki nimi ihan yleinen. Onneksi ei molemmat srntään oo -nen loppuisia :D en oo uusinut kortteja, uusin ne sit kun erääntyvät. Pitkä nimi mulla nyt on, se lienee ainut miinus.

Jemina paljon onnea avioliiton satamaan purjehtemisesta:) mä aikanaan luovuin mun harvinaisemmasta sukunimestä tähän -nen päätteiseen, mut en edes miettinyt mitään vaihto ehtoa kun niin vaan "pitää" tehdä:) (vähän vanhoillinen ajatus maailmaa)

Angelique voiko näin pienellä olla vielä diabetestä? Täälläkin pissataan paljon, siis koko ajan vaippa märkä:/

Niin ja mittari matoilusta, täällä harrastetaan sitä kans mutta ei liikuta mihinkään ja sekös se vasta raivostuttavaa onkin:D

D1 ei kyl katso aikaa milloin puhkeaa, mut yleensä siihen tarvitsee sukurasitteen. Meidän tytöllä 10% riski periytyminen, että kyl sitä pikkusen ahdistaa kun ei imetys onnistunut, mut täytyy sit muuten yrittää paikkailla riskiä minimiin :/

Mä otin ekassa liitossa miehen sukunimen, erotessa vaihdoin takas omaan harvinaiseen, nyt sit tämä nykyinen mies otti mun nimen ja meitä on huimat 10 Suomessa :)

Meillä tehdään angelique aivan samaa ja menee hermot neidillä, ku ei liikukaan vielä niinkuin tahtois :hilarious: Ilmauinti hirveellä vauhdilla on sit viimenen vaihtoehto ennen koko hommaan turhautumista :grin

Onnea Jemina tulevista häistä! :happy:

Mä vaihdoin sukunimeni miehen sukunimeks. Molemmilla oli vähän harvinaisempi eikä kumpikaan oo -nen päätteinen :) Mä kans vanhoillimen sen suhteen, että tuntui kivalta saada sama sukunimi miehen kans.

Ja nyt yöraportti. Poika tosiaan puolivahingossa illalla nukahti ilman tuttia. Heräs klo 2330 ja kuulostelin mitä tapahtuu. No huuto tapahtui. Puolitoistatuntia sitten otin välillä aina syliin ja huuto lakkas, välillä laitoin takas sänkyyn ja huuto koveni. Tätä tein ja pikkuhiljaa väsy ja sängyssä tuli enää senmosia voimakkaita nyyhkäsyjä ja lyhyitä parkasuja. Lopulta nukahti. Klo 2 heräs taas ja annoin maitoo. Seuraavan kerran heräs klo 0530 ja tällä jertaa sain melko helposti huudon tyrehtyyn pojan maatessa sängyssä ja mun tassuttaessa ja silitellessä. Lopulta herättiin vasta 0740. Eli tuota yhtä isompaa huutosettiä lukuunottamatta ihan mukavasti meni. Ite tosin olin valppaustilassa etenki tuon viimesen unijakson, että nukuin vähän semmosta koiran unta. Katsotaan mitä tuleman pitää....

No eilen ku kehuin ni nyt oli aamulla sit sänkyä myöten märkä, eli reunasta oli valskannu vaippa :/ meillä on joo hiukan sukurasitetta takana, miehen puolelta äidin veli sairastaa d1. Mun äidillä on sitte taas elintapa d2... Meille tuli ne prosentit sillon en muista paljonko ne oli 5-10 luokkaa...

Mir, meillä heräillään myös useasti öisin, parin tunnin välein, eli semmoset 3-5 krt.

Jemina, ymmärsin sen ajokorttijutun niin että jos oot saanu kortin ennen 2013 niin siinä on nyt vuosiluku vaikka v 2055, mut jatkossa se on vaan voimassa 2033 asti huolimatta tuosta kortissa lukevasta vuosiluvusta. Eli vaikka vaihtaisit nimen ja kortin niin se 15 v ei koske sua mikäli oot alkup korttis saanu ennen 2013.

Minä otin miehen nimen. Koskaan en muuta edes miettinyt, en ollut niin kiintynyt omaan nimeen etten olisi siitä halunnut luopua. Ja viivanimi ei olis ollut vaihtoehto lainkaan, järki menis jos oma nimi olis viivallinen. Oma nimi oli perusyleinen nen ja miehellä suomalainen nimi ilman neniä ja on myös ulkomailla laajalti käytössä.

Meillä ei vielä varsinaisesti käännytä mihinkään suuntaan. Ihan yhden kaks kertaa on lipsahtanut mahalta selälleen tai toisinpäin mutta ei sikäli 'oikeesti' vielä tee sitä. Tuo muksu kun suuttuu jo siitä kun joutuu kyljelleen. Ikää vähän vajaa 6 kk.

Mitähän kaikkea pitikään kommentoida..

Mä taas ymmärsin että marraskuussa kun ajokortti uudistus tulee käyttäön niin sitä seuraavat ajokortin kaksoiskappaleet päivätään tällä 'vanhenemis taktiikalla' :o sen takia tulis pikkusen kiire mennä naimisii ja vaihtaa se nimi, jos miehen sukunimen meinaan siis ottaa.. taktikointia että säästää rahaa :D

Siis onko nimenvaihdosta johtuva kortin uusiminen sama kuin kaksoiskappale? Onpa tyhmää :O No onhan se ymmärrettävää että säästää pitää... En oo yhtään perehtynyt tohon uudistukseen...

Miehelle tullut diabetes isänsä suvun kautta, isänsä veljellä D1 ja silloisen tiedon mukaan ei olisi pitänyt lisätä riskiä, mutta nykyäänhän tosiaan tiedetään, että riittää suvussa ilmennyt D1, niin riski suurempi :/ Jos sulla on sokerimittari, niin eihän se iso homma olisi mittailla vauvalta sokereita jos kovin hirvittää? Aikaisessa vaiheessa voidaan vielä vaikuttaa kuinka nopeasti tuhoutuu haiman beta-solut, tai taudin etenemistä voidaan hidastaa. Varmasti ahdistaa, itellä kans sama pelko ollut perseessä ihan vauvan syntymästä lähtien. Ois tuo vaan niin perse tauti jo vauvana saada ja nykyiset hoitosuositukset kun on mitä on :(

Voihan paska... En saa mun mummoo kiinni ja nyt on huoli että jotain on sattunu.. Normaalisti vastaa heti eikä koskaan käy missään. Hän asuu yksin ja pelottaa et jotain on sattunu.. Jos en saa kiinni niin meikä ajaa tänään 200kilsaa kattomaan et onko kaikki ok. En saa mielenrauhaa!! Mummo on mua tukenu niin paljon kaikessa ja on mulle toooodella rakas. En kestä jos on jotain sattunu ja hän ei pääse meidän häihin!!

Eikö siellä ole ketään kelle voisit soittaa ja pyytää katsomaan? Vaikka poliisi tai ensivaste, jos ei ole tuttuja...?

Takaisin