Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen, toivotaan parempia öitä! :)

Jemina, onnittelut teille tulevista häistä! :happy:

Jotain piti kirjoittaa muttei muisti taaskaan toimi, ehkä sitten myöhemmin.. :shifty:

Joo mulla aika rautamummo ku ajaa ite nurmikot ja istuttelee kukkia päivöt pitkät, tekee ruokaa ja siivoo jne. Ei oo kyllä enää missään mailman parhaassa kunnossa mutta hommia jaksaa kuitenki vielä tehhä :) isomummoki viimeseen asti sairaalassa sano hoitajille "sinä puoskari, minä en ota sinulta mittää myrkkyjä" :D Se nauratti ku oltiin just sillon kattomassa. Toinen huutaa äkäspäissään siinä :D Taisivat jotain särkylääkettä tarjota ja mummo sano sillon että hän ei tartte ku pienen yömyssyn niin häviää kaikki kivut vaan ku eivät antaneet tuua yömyssy pulloja sinne :D

Joo-o vähän kuulostaa mun mummoilta, ikää heilläkin yli 80 ja itsenäisiä ovat vaikka ei voimat riitä:/ onneksi saatiin ne suostuteltua pois malta ja lähemmäksi sairaalaa, vielä kk niin sit nokka kohti iisalmea ja sukua moikaamaan:) ei malta odottaa!!!

Mulla on mummot kuolleet jo monta monta vuotta sitten... Yli kymmenen vuotta taitaa olla aikaa. Äiti on eläkkeellä jne :D Liekö hiukan vanhempi useampaa teistä :D

Mullakin mummot kuollut jo useampi vuosi sitten ja ikää vasta/jo 30 tänä kesänä. Miehellä on rautavaari, kun 90 vuotias asuu yksin omakotitalossa ja jaksaa käydä kalassa sekä muuta touhuta. Oli tytön ristiäisissäkin, vaikka automatkaa 4 tuntia.

Mulla äiti jää eläkkeelle nyt keväällä, äidin puolen isovanhemmat kuolleet aikaa sitten. Isän puolelta vielä 90v mummi elossa, pappa kuoli oisko ollu 95-vuotiaana. Itellä tulee ens vuonna 30v täyteen :)

Me mentiin naimisiin 2014 ja kyllä mä muistasin, että mulle jo muuttui se voimassaoloaika paljon lyhyemmäksi. Nytkö tulossa taas joku uudistus?

Mun mummo ois tänään täyttänyt jo 104 vuotta jos eläis. :D Kuoli 92-vuotiaana. Itse oon 33. Tänään just katselin mummon vanhoja tavaroita täällä mun vanhempien luona, oli säästänyt kaikki vanhat kortit ja kirjeet. Siellä oli meidän lastenlasten antamat synttärikortit ja matkoilta lähettämät. Oli myös hauska lukea mun setien armeijasta äidilleen lähettämiä kirjeitä -50 ja -60 -luvuilta. Sota-ajan juttuja löyty myös paljon, taidan niitä vielä vähän tutkia nyt illalla kun poika jo nukkuu. :) Hauska ajatella että mun poika jatkaa osaltaan tätä sukua eteenpäin.

Mulla elää äidin isä, 95 vuotias ja itsekseen hänkin omassa tuvassaan. Omat vanhemnat kuolleet, isä jo ennen ku synnyin. Miehen vanhemmat onneksi elossa ja auttamassa :) ja itse täytin siis 30.

Mulla on enää (valitettavasti) yksi isovanhempi jäljellä, mummoni joka on 75v. Läheisiä ollaan, soitellaan ja käydään häntä kuukausittain moikkaamassa. :) muistan miten paljon jännitin kun kerrottiin miehen kanssa että raskaana olen, mutta sen jälkeen todella helpottunut olo kun hyvin otti uutisen vastaan ja oli onnellinen meidän puolesta, hän oli myös saman ikäinen kuin minä esikoisen saadessaan (20v ). :)

Huh, pakko kertoa teillekin ilouutiset! Kummipojallani (siskoni lapsi) todettiin syntymän jälkeen erittäin harvinainen rakennevika sydämessä, pikkuinen oli muutamaan otteeseen vastasyntyneenä lähellä kuolla ja leikkauksia jouduttiin parikin kertaa tehdä. Pikkuisen elämä oli vaakalaudalla monia, monia viikkoja, kunnes todettiin tilanteen olevan hyvä ja pääsivät kotiin normaalia vauva - arkea opettelemaan. Tänään kummipojallani oli sydänkontrolli, ja kaikki näytti & kuullosti erittäin hyvältä, normaalia arkea voi pieni elää! ❤️ :happy:

Mä taas ymmärsin että marraskuussa kun ajokortti uudistus tulee käyttäön niin sitä seuraavat ajokortin kaksoiskappaleet päivätään tällä 'vanhenemis taktiikalla' :o sen takia tulis pikkusen kiire mennä naimisii ja vaihtaa se nimi, jos miehen sukunimen meinaan siis ottaa.. taktikointia että säästää rahaa :D

En nyt löytänyt mitään virallista mutta mistä itse tätä aihetta luin oli iltasanomat http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001185018.html, jossa kerrotaan seuraavaa: Ennen vuotta 2013 ajokortit myönnettiin olemaan voimassa siihen saakka, kun ajokortin haltija täyttää 70 vuotta. Nämä ajokortit ja niiden perusteella annetut kaksoiskappaleet ovat voimassa ajokorttiin merkittyyn viimeiseen voimassaolopäivään, mutta kuitenkin enintään 18.1.2033 saakka.

Mullakaan ei ole isovanhempia enää elossa. Äidin puolelta ei oo ollut elossa isovanhempia enää 23 vuoteen ja isän puoleltakaan ei oo ketään ollut enää 11 vuoteen.

Itse täytän tässä parin viikon sisään 32 vuotta.

Aikanaan kun ukkini kuoli ja oltiin pakkaamassa vinttiä tyhjäksi löydettiin laatikko jossa oli vanhoja valokuvia, kirjeitä ja kortteja. Osa näistä kuvista on nyt meillä ja niistä huomaa yhden näköisyyksiä omissa lapsissa menneisiin polviin, vaikka ruumis kuoleekin niin ihminen jatkaa elämäänsä elossa olevien geeneissä, tarinoissa, muistoissa ja sydämmessä! Kovin yrittänyt kertoa tarinoita omasta lapsuudesta, katsottu vanhoja kuvia ja jakaa muistoja omista isovanhemmista ja iso iso vanhemmista... Oppisivat mistä ovat tulleet:)

Itse täytän 36 joten hiukan voitit mir :D
Ihania muistoja teillä isovanhemmista, mulla ei oo oikeastaan muistikuvia paljoa, ollaan eletty hiukan erilainen lapsuus, josta ei kauheesti ole muistikuvia... Toiset isovanhemmat asui toisella puolella Suomea, jossa käytiin kerran vuodessa tai harvemmin. Toiset isovanhemmat ei tykänneet munsta ja suosivat vain mun serkkuja, mulle syötettiin homeiset pullat ja toiset sai herkkukeksit mun nenän edessä... Että joo ei kauheasti muisteloita :D hyvä niin!

Tuli tuosta yhdennäköisyydestä mieleen... Mun pojalla on kyllä ihan mun isomummon nenä. Siis todella samanlainen on. Mun isomummo kun ei enää elä niin elää mun pojassa. :)

Ajokorttiasiaan. Se 2033 koskee myös vaikka ei korttia nyt uusiskaan ja siinä lukisi esim 2050. Että sen takia ei hyödytä olla sukunimeään vaihtamatta ja korttia tässä kohtaa uusimatta.

Meillä uusi tutiton yö takana. Nukahti taas illalla helpohkosti tutitta. Havahtui jonkun kerran alkuyöstä mutta rauhoittui helposti kun vähän tassutti. Yhden aikaan joi yömaidot ja sitten nukkui peräti 4,5h kunnes nyt 0540 heräsi eikä enää tunnu nukuttavan mutta ei saisi äitikään nukkua...

Takaisin