Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildside_, mä olen kans kuullut ja lukenut että vuoto saattaa kestää sen 3kk, pahimmillaan jopa 6kk... Toivottavasti itsellä ei niin pitkään kestäis. :shifty:

Meillä syödään neljästi sosetta ja joka soseen päälle maitoo. Yöllä ei syyä. :)

Wildis ja muutkin joilla kokemusta. Kysyisin virlä siitä tutista luopumisesta vähän. Meillä tilanne tämä: tuttia ei syödä muuta kuin nukkumaan mennessä, päikkäreille tai yöunille. Sitten kun havahtuu unisykliensä välissä eikä tutti olekaan enää suussa, niin huutaa kunnes tutin on taas saanut... Ja olen nyt alkanut toivoa, että meidän tuhannen herätykset yöt voisi kenties helpottua, jos poika oppis nukahtaan ilman tuttia eli tarkottaisi, että tuttia ei luputettaisi enää koskaan missään tilanteessa.

Wildis, kun teidän poika eka yöt huus tutin perään, niin miten lohuttelit? Annoitko yksin huutaa jonku aikaa vai olitko vietessä tai piditkö sylissä?

Tarkoitin sillein ajallisesti.. että about 3h välein päivisin meidän tyttö rupee ainakin haluumaa ruokaa :D

Mua kanssa kiinnostaa tää tuttiasia, kun piakkoin (kun alkaa kontilleen ja istumaan opettelemaan) on pakko siirtyä pinnasänkyyn nukkumaan ja pinnis on pojan omassa huoneessa. Nyt ei siis havhdu hereille kun illalla, ennenkuin syvään uneen nukahtaa, mutta öisin annan välillä tuttia ja "torkutan" eli venytän syöttöaikaa. Silti aina poika herää 02-03 ja 05-06 syömään. Varsinkin tuo aamun herääminen on raivostuttaa, kun pojan mielestä sitten ei enää tarvitsisi nukkua, vaikka useimmiten nukahtaakin vielä tunniksi pariksi. Mutta toiveissa siis olisi, että ei ainakaan tutinpuutteeseen sitten enää heräilisi, kun nukkuu eri huoneessa. Jossain vaiheessa myös olisi ihana, jos ei tarvitsisi yöllä nousta syöttämään, mutta kaikki aikanaan.

Meillä vaan jätettiin tutti pois, oisko ollu joskus ennen 2kk ikää, en muista. Rauhoiteltiin nukkumaan, yleensä kyl nukahti pullolle illalla, mut yöllä jos heräsi niin laskin vain käden rinnan päälle ja silittelin/heiluttelin vauvaa niin rauhoittui. Nykyäänkin jos sattuu yöllä heräämään, niin silittelen rauhoittumiseen asti. Iltaisin nukahtaa yleensä kun maidon juonut, jos alkaa kitinää kuulumaan, niin sit käydään rauhoittelemassa. Eipä tuosta niin isosti hommaa kun sivuvaunussa nukkuu niin pitkään, että varmasti ei tarvii omaa persettään mihinkään yöllä hilata :D

Wop wop ja warheart imetättekö? Jos annatte pullosta niin paljonko menee mölöä kun teillläkin syötöt noin 3h välein? :)

Täälläkin n3h välein syödään:) maitoa menee 160-180mlx6 krt:) yöllä on vähän pidempi syömis väli n6h... Pässinä ymmärsin kysymyksen väärin;)

Minä annan ihan vaan huutaa jis huutaa. Sitten jos huuto menee pakokauhun puolelle niin menen rauhottelemaan. Muuten annan huutaa. Eikä hän yöllä herätessään mitenkään itke tai muuta. Jokeltelee hetken ja nukahtaa uudelleen. Ollaan opetettu, että hän nukahtaa itsekseen. Toki jos hirvee hätä on, niin tietenkin mennään lohduttaa, mutta muuten ei. Pieni ininä ei haittaa ja jos itku on sellasta, että se loppuu välillä niin sillon yleensä kokeilee "joko ne tulee" ja jää kuuntelee. Sit jos ei tulla niin itku alkaa uudestaan ja tuota se jatkaa niin kauan ku tajuaa että me ei olla tulossa. Yleensä rauhottuu viidessä minuutissa.

Ääääää miten mun syän kestää huudon.... mä on just semmonen kamala häsääjä että meen aina pojan luo ku se parkasee, vaikka on sanottu, ettei tarttis mennä.. en oo koskaan kokeillu loppusko se huuto jossain kohtaa. Varmaan sekin vaikuttanu kun tosiaan pääasiassa yksin hoitanu pojan, niin oon ajatellu, että äkkiä vaimennusmetodit käyntiin ennenku poika kunnolla kerkii havahtua hereille, ettei joudu itekin taas valvoon.

Mä kans ajattelin noin ku Metsäläinen, et ennen itkuja rauhoitellaan, kun tuo tuntuu kiihtyvän melko herkästi nollasta sataan :D Kyllä sen huomaa oman muksun kohdalla, et mikä toimii ja mikä ei. Meillä pääsääntöisesti nyt nukutaan tosiaan yöt, tutin jättäminen sillon rauhoitti menoa, eikä tarvinnut missään vaiheessa antaa huutaa :)

Takaisin