Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeeeeeee!!!!! Mahtava peli!

Hienoa Äityli, tekin otte päässy sukelteleen! Ootko käyny edellisten lapsien kanski vauvauinnissa vai onko tää ihan uus harrastus?

Nam nam, nyt on masu täynnä kun tehtiin miehen kanssa ilta"palaksi" salaattia ja omatekemää pizzaa. :p Nyt elokuvan pariin. :happy:

Alkavaa viikkoa mamat ja pikku väki:)
Nyt on syntymäpäiviä juhlittu, kisastudio suljettu (täällä on murtunut mies) ja rentouttava viikonloppu vietetty:) olisi viimeinen kerhoviikko tiedossa ja sunnuntaina sit kerhon kevät juhla ja tytöt jää kesälomalle, toivottasti vaan sää suosii!
Mitenkäs mammojen viikonloppu meni? Taisi olla foorumilla ennätys hiljaista:D!!

Täällä mä pidin vähän vapaata pojasta ja kävin siskon kanssa turussa kattomassa mun näätiä. Poika fretti on siellä kiimassa ja on ihan limanen :D Tytöstä ei oo enää ku varjo jälellä, on raukka kuihtunu kasaan. (varmaan koti ikävä) mut kasvattaja oli kans todella huolissaan ja vie sen lääkäriin tässä alkuviikosta.. Meillä siis ne näädät on turussa kun poika jatkaa sukua eli lisääntyminen mielessä ja tyttö on siellä muuten vaan hoidossa kun ei hennottu erottaa niitä toisistaan. Neljä niitä pentuja jo synty, mutta ykskään ei jåäny henkiin :( kasvattaja haluu yrittää nyt uudestaan kunhan pojan morsiammelta hormoonit tasottuu jne. Toinenkin naaras on siellä "ehkä" kantavana pojalle. Mutta katotaan nyt. Kovasti tämä kantava naaras huolehti musta kun käytiin kattomassa siellä. Kävi aina kädestä ottamassa hellästi kiinni ja raahas mut pesäänsä ja sit alko nuolee ja kirputtaa mun kättä :D Aina ku otin käden pois niin kävi hakee uudestaan.
Oltiin viidelta aamulla vasta kotona ja nukuin koko eilisen päivän. Ihanaa oli saada omaa aikaa ja poika oli isänsä kanssa kaks kokonaista päivää kahdestaan. Hyvin oli isä osannu hoitaa <3

Ei hyvää päivää tätä meidän tuuria... Tultiin pohjoiseen mun vanhempien luo, ni eiköhän täällä alkanu porukka sairastaa vatsatautia... :( meillä nyt taitaa niitä vasta-aineita olla kun pari viikkoa sitten mä olin kipeä mutta kun tarkotus oli että saa vähän apua pojan hoitoon ja itse nukuttua enemmän niin kävi niin että minä hoidan vauvan ja ruoanlaiton ja kaupassa käynnit ja koiran jnejne... :( nyt mun äiti alkaa olla parempi ja pikkusen apuna mutta oon oikeestaan enemmän väsy ku ennen tänne tuloa. Jippii.

Täällä ollaan kotona vietetty viikonloppu, minä ja mies kumpikin niin väsyneitä oltu ettei pahemmin mihinkään jaksanut lähteä, edes pojan isovanhempia moikkaamaan. Hyvin on syöty, leffoja kateltu, fiilistelty (ja petytty) lätkä matseista, salillakin päästiin kerran käymään miehen kanssa yhdessä. :)

Pojalla on kyllä niin kova tarve olla koko ajan liikkeessä että huhhuh, silmät pitäisi olla selässäkin. Mihinkään ei voi jättää yksinään edes hetkeksikään muualle kuin lattiatasolle. Syödessäänkin pää heiluu puolelta toiselle, jaloilla potkitaan ja käsiä heilutellaan ja istumaan pitäisi koko ajan päästä. Joka päivä saa ihmetellä mihin tämä aika menee ja miten nopeasti kasvaa, en enää muista sitä aikaa kun poika vaan nukkui ja söi.. :sad001 Nyt ollaan hampaita harjattu aamuin illoin, aluksi ihmetteli mikä helkkari siellä suussa on, mutta nätisti antaa harjata, lähinnä yrittää pureskella harjaa. :)

Äippä x4, mä näin susta unta viime yönä (toivottavasti ei pelottavalta/ahdistavalta kuulosta)! Satuttiin samalle rannalle, mä olin pojan kanssa ja sä kahden tyttösi kanssa. Jostain alettiin juttelemaan ja kesken kaiken sanoin "Hei, sä oot se Äippä x4 foorumilta!" Sitten sä vuorostasi tajusit että mä olen Talvitintti. Kuulumiset vaihdettiin ja jätskit syötiin. :grin

Minäkin ihmettelin että onpa täällä foorumilla hiljaista, luulin että joku katkos on ettei pääse kirjottelemaan (en toki riippuvainen ole). :p

Talvitintti:) mä voin tarjoo jätskit jos kesällä törmätään;) varmaan tulee Espoon Angry bird (oliko se nyt oittaalla) rannalla käytyä ainakin kerran, ja tosiaan vaan isompien kans:)

Wildis, aika metkoilta otuksilta kuulostaa teidän näädät. Meillä kaks saksanseisojaa ja toinen etenki ihan kolho ei tajua varoa mitään ja häntä sillä viuhuu ruoskana ympäriinsä. Kyllä koirat sinänsä tuntuu tajuavan, että kyseessä on meiän pentu, mutta koko ajan niitä pitää kytätä, etteivät tallo pojan päältä tai muuten kohella pojan lähellä.

Lumitar jo on kökkö tuuri teillä :( Toivottavasti ootte ite tosiaan immuuneja ja talon väki virkistyis pian hoitoavuksi.

Meiän tilannehan on se, että minä olen kantanut koko ajan vastuun pojan kaikeata hoidosta. Päivisin on apuja tullut, kun isovanhemmat ollu kylässä tai mies kotona. Nyt miehellä on koulu ohi. On siis työn ohessa opiskellu insinööriksi. Varmaan nyt saa mieskin välillä kotona ollessaan kokeilla öitä pojan kans... :)

Jo oli surkee esitys eilen leijonilta. Meikä pani telkun kii viis minuuttia ennen loppua. Arvasin, ettei siitä enää mitään tuu.

Äippä x4, voi olla ettei samalle rannalle satuta, itse en Espoossa asu, noin 100 km:n päässä Helsingistä. :grin Mutta jätski tarjous pidetään mielessä. :wink

Mulla oli 3kk kokeilussa Desogestrel minipillerit ja viikonloppuna loppui, nyt on pulmana kun en tiedä haluanko jatkaa pillereiden ottamista vai minkä ehkäsyn sitä ottais... Mua niin kyllästyttää tämä tiputteluvuoto mitä jatkunut kohta 2kk, alkaa hermot mennä. :mad: Mies sitä mieltä että voitaisiin olla ilman ehkäisyä, pikku kakkonen tulee jos ja kun on tullakseen, mutta itse en vielä uuteen raskauteen olisi valmis. Ja nyt ankara miettiminen mitä sitä ehkäisyn suhteen keksis...

Mulle joskus sano joku lääkäri että toi tiputtelu saattaa kestää sen 3kk ja sit tasottuu pois.

Takaisin