Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi hemmetti mikä aamu meillä... Pikku jätkä huutaa ku syötävä.. Taitaa hampaita tehhä ku jyystää nyrkkiä ja huutaa ja kuolaa. Annoin särkylääkettä vähän aika sitten ja nyt alkaa rauhottuu. Voi hyvänen aika sentään millasta tää välillä on..

Meillä semmonen NUK pehmeänokkainen nokkamuki. Pehmeästä helpompi antaa opetella itse juomaan, kun kovanokkausesta maito tulee niin nopeasti, että isommalle vasta sit semmonen.

Tuttia esikoiselle ei annettu ollenkaan, tokan ja tän kolmannen kans imetyksen kustua tutti oli käytössä, mut jätetty hyvin pian pois. Just nuo rauhattomat yöt ja se ajatus siitä, et vauva haluaa läheisyyttä ja turvaa, niin mamma työntää vaan tutin suuhun :D

Päiväunet menee hyvällä rytmillä miehen aamuvuoroviikoilla.. Herää seittemään mennessä, esikoista lähdetään viemään eskariin 8.20 ja se aika nukutaan yleensä, että ollaan taas kotona joskus 9.20-9.30 riippuen siitä onko keskimmäinen mukana. Sit me yleensä ripustetaan pyykit ja viikkaillaan edelliset paikoilleen. Vauva syö siinä 10.30-11 riippuen miten nälkäiseltä vaikuttaa. Seuraavat päikkärit sit kun lähdetään esikoista hakemaan 12.20, joskus menee jo aikaisemmin kärryihin pötköttelemään jos väsyneeltä vaikuttaa. Nukkuu sit minkä nukkuu, yleensä ei paljoa yli 30min, mut joskus sit nukkuu jopa kahteen asti. Saattaa sit torkahtaa vielä joskus 16-17 aikaan hetkeksi. Yöunille viimeistään klo 19 ja nukkuu sit normaalisti aamuun asti, nyt tosin ollut varmaan ikenet hellänä kun heräilee itkemään. Onneks tuo nukkuu vieressä, niin ei tarvii persettään yöllä hilata mihinkään! :D

Joo, lauantaina se seuraava peli tulee. Mä mun lähes olemattomista kavereista yritän ettiä seuraa kattomaan peliä, jos sitä samalla sit renttuilis kun mies ajatteli viettää vauvan kans kaksin aikaa :) Saas nähdä.

En muista oliko muuta, monesti piti eilenkin vastata, mut tuli sit aina jtn.. Mukavaa viikonloppua mammat! :)

Niin no se loruttelu/leikittely yms mihin piti kommentoida. En oo lukenu vauvalle vielä, mut isommille luetaan paljon. Harrastan riimittelyä isompien kans, niin todella typeriä loruja kyllä vauva kuulee :D Sama lauleskelun kans, et jonkun tutun biisin melodialla vedetään sit aivan päästä jtn typerää. Hepokatti maantiellä poikittain on ihan ässä tähän hommaan :D Musiikkina meillä yleensä joku power-/melodinen deathmetal, tai sit kevyempää glamrockia, mies kuuntelee psychobillyä ja jtn dänkädänkäkakkaa. Klassinen ei ainakaan vauvalle uppoa, kamala huuto alkoi ku Vivaldin neljää vuodenaikaa meinasin kuunnella. Varma nukuttaja/rauhoittaja on Marco Hietalan ääni, taikatalvi esim semmonen biisi, et varmana nukahtaa tyttö :)

Warheart teillä asiallinen vauva musiikin suhteen. Meillä myös deathmetal ja blackmetal. Ite kuuntelen myös glamrockia kuten Wasp on mun iiiso lemppari <3 Siitä poitsuki tuntuu tykkäävän ku raskausaikana kuuntelin paljon. :D

Joo rock henkinen perhe täälläkin:) pitääpä sit alkaa henkisesti valmistautuu siihen että launtaina täällä on paljon karvasia miehiä huutamassa ruudulle:/ hurraa!!! Onko näitä pelejä kuinka paljon jäljellä? Mä kun en oo niin kiinnostunut kyseistä niin en tiiä:)

Ok siis tää karvaisten miesten invaasio kestää koko viikonlopun... :( no hyvähän se et miehellä on testosteronia elämässä;)

Warheart, kyllähän sitä Suomen kunniaks pitää välillä vähän päästellä. :wink Lauantaita odotellessa!

Mä en myöskään urheilua seuraa oikeastaan ikinä paitsi vain ja ainoastaan lätkä pelit, muuten kiinnostusta/mielenkiintoa ei löydy yhtään.

Pojasta on nyt hauskaa se, kun koskee äidin naamaa ja kynsi kun raapaisee niin äiti kiljasee "Ai!" Aina hekottaa ja nauraa kun kuulee äidin kiljahduksen ja sen jälkeen uudestaan, uudestaan, uudestaan.. :p

Viikon sisään yömaitoa antaessa poika väsyneenä tapittaa silmiin ja hiljaa hipsuttaa/silittää poskea, meinaa aina kyynel vierähtää kun tulee tunne, että aivan kuin toinen yrittäisi tällä tavoin kertoa että olen tärkeä hänelle. Ehkä omaa mielikuvitusta, mutta itselle vain tulee sellainen fiilis.. :)

Hyvää & aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

Ei kyllä kiinnosta jääkiekko YHTÄÄN :wtf: Jos Suomi pääsee mitalipeleihin ni sit niitä otteluita voin kattoa mut emmä jaksa noita muita yhdentekeviä otteluita..pläh.. En yleensäkään jaksa katsoa mitään urheilua telkkarista - ikinä :grin Olympialaiset, yleisurheilun EM ja MM..ja mitä näitä kaikkia on.. ei vaan kiinnosta yhtään :wacky: ihan sama..

Tiedän tunteen. Aina on joku riivatun kisa menossa! Onneksi ei kiinnosta tuota mun miestäkään, niin ainoastaan oman isäni/appeni läsnäollessa joutuu sitä pahuksen selostusta ja huutoa kuuntelemaan. Eikö ne vois ratkaista sitä, kuka on paras ihan vaan yksillä kisoilla per vuosi??? Kun pitää tosiaan selvittää erikseen Euroopan mestarit ja maailman mestarit ja olympialaisten mestari jne.

Meillä kanssa poju ihanasti silittää kättä, rintakehää tai poskea kun syöttää. Ja ihan sama fiilis, välillä kyyneleet silmissä tuota rakasta syötän <3

Meillä ei olla kauheasti kuunneltu musiikkia, jotenkin unohtunut koko homma. Paras oli, kun joskus siivousmusaa laitoin ja tilhet, pajut ja muut alko soimaan, niin poika pärähti itkemään :D pitäs varmaan vähän useammin musiikkia pistää. Minä sen sijaan hoilotan tolle ihan jatkuvalla syötöllä. Täytyy jossain kohtaa alkaa laulamaan järkeviä, ettei tuo sitten joskus päiväkodissa vaan lauleskele "olet sinä ihana ja suloinen poika, äidin oma muru kultainen, niin rakas ja ihana ja lutuinen..."

Joo, just toi että tuntuu et jatkuvasti on jotkut kisat meneillään :D Ja sit sitä uutisoidaan joka tuutista 24/7. Radiossa, telkkarissa, netissä, lehdissä..ihan sama minkä median avaa niin läsähtää urheilut päin näköä samantien :D Tuntuu et Olympialaisetkin on joka riivatun vuosi!! Sekä talvi,- että kesäolympialaiset!!! :D Paskat ne mitään 4 vuoden välein oo, ku ne on joka halvatun vuosi!!! :D

Ennen tuli seurattua futista, sm-liigaa, nhl:a, em- ja mm-lätkää, nykyään rajoittuu lähinnä mm-lätkään :) Mieluummin sitä ite urheilee ku kattelee tv:stä.

Itelle musiikki on yks elämän tärkeimmistä asioista, joten meillä kuunnellaan musiikkia paljon! Ite soittelen pianoa ja kitaraa, sekä laulan. Oon 4v:sta asti soittanut klassista pianoa, nykyään sit menee lähes kaikki omaksi iloksi. Musiikki on semmonen kantava voima, joka tilanteeseen aina löytyy jtn. Nerokkaan nokkelat lyriikat, soolot ja rytmirykset sytyttää ja paljon on musiikkia mikä saa tunteet pintaan. Jotkut taidokaat tyypit kun saa musiikkiin vangittua upeasti maisemia ja tunnetiloja, oli sit kyse Sibeliuksesta, Holopaisesta tai vaikka Laihosta :D <3

Joo mä kanssa ennen kuuntelin nonstoppina musiikkia, mutta nyt jotenkin jäänyt. Onnellisena en niin kai sitten kaipaa sitä. Ja kun en oo yksinäinen. Ennen mieheni tapaamista kuuntelin aivan kauheasti musiikkia, nykyään en tajua sitä laittaa kotona soimaan tai ees lenkille. Ihan kumma.

Mulla taas silleen, että jos on tarpeeks huono ja semmonen tyhjä olo, niin en vaan pysty kuuntelemaan mitään. Lenkillä tulee vähän intensiteetin mukaan valittua askellukselle sopivaa musaa, yleensä jtn rytmikästä kuten Amaranthe tai sit semmosta perus tuplabasarimättöä ni jaksaa painaa :D

Meillä kans musiikki osana päivää, radio tai levyt pyörii lähestulkoon koko päivän:) mies soittaa kitaraa ja mä vaan suutani:D

Mä kuuntelin kans ennen paljon musiikkia. Radiota monesti päivisin. Jotenkin mullakin jääny se radio ihan kokonaan pojan syntymän jälkeen. Oon ihan pihalla nykyään et mitä biisejä radiossa pyörii :D Mä kuuntelen vaihtelevasti suomipoppia ja melodista trancee/ulkomaista poppia. Esimerkkinä vaikka Armin Van Buuren, Dash Berlin, Tiesto.. Suomalaisista tykkään eritoten Kaija Koosta :)

Takaisin