Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin normipäikkärit 30-45min 2-3krt päivässä. Pari viikkoa meni niin, että oli yhdet jopa 2 tuntia aamupäikkärit. Luksusta! Nyt mennyt muutaman päivän sit alle 30min päikkäreillä koko päivä. Eilenkään ei meinattu malttaa edes illasta nukkumaan mennä. Muuten viihtyy lattialla, sitterissä ja sylissä. Leikitään leluilla, lorutellaan, pelleillään ja lauletaan. Ei tuu itellä kovin luontaisesti aina, mut oon yrittänyt vähän opetella, ku tyttö tykkää :happy: mies on selkeesti parempi tässä viihdytyshommassa :grin Otan mukaan siivous tai ruuanlaitto hommiin sitterissä, mutta riippuu ihan päivästä kuinka jaksaa olla siinä.

Meillä on tänään rotarokotus 14.00, kun ei voitu ripulin takia viime viikolla ottaa. Enköhän muistanut ajan väärin ja oltiin jo kympiltä siellä. No, kohta uusi yritys :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Jossain blogissa tai jossain oli, et niillä ei ollu ollenkaa nokkamukia tai et ainakin oli opettanu sen lisäksi juomaan normimukista pillillä. Mitä mieltä ootte tuosta ratkaisusta? Helppoa reissuilla. Varsinkin kun näin imetyksen kanssa ei pahemmin juoda tarvii.

Meillä luetaan tytölle päivittäin sekä suomeksi että ruotsiksi kirjoja. Hän tykkää todella paljon ja keskittyy kuuntelemaan ja katselemaan. Mun mielestä (puhe)kielen käytön monipuolisuus on rikkaus ja haluan sen viedä eteenpäin omilta vanhemmiltani tyttärelleni :) Mulle on luettu paljon lapsena ja siitä on vain ihania muistoja <3

Mulle ja mun kahdelle veljelle ei luettu pienempänä mitään. Ainakaan en muista et ois luettu ikinä. Ei iltasatujakaan. Sen takia en varmaan osaa pojallekkaan mitään lukea, ja iltasatuhommiinkin pitää varmaan itse sit vaan opetella :D

Mä kans luen poitsulle, se vaan on välillä haastavaa ku yrittää ottaa kirjasta kiinni :D Muutenki ylipäätään ihan sama mitä sulla on käsissä, niin samantien tavotelee sitä :D

Hei te joilla oli jo lapsia niin tuli mieleen, että missä vaiheessa teillä on löytyny pippelit/pimpit? :D

Joo trainer on tuttipullo kahvoilla... Sit on lisäks vielä tosiaan ensimuki joka on pienempi kuin trainer ja siihen saa nokan mut ei siitäkään tuu mitään ellei purase /imase... Nää on näitä... Kahvat on juu jokaisessa :D oikeen turhuuksien turhuuksia...

Meillä herätään yöunilta klo 0530-0700 välillä. Aamupäiväunet on n. Klo 0830-1130. Jaksaa olla hereillä 1,5-3h sitten taas nukutaan. Ainaki tunnin settiä kerrallaan. Yöunille mennään klo 19-20 aikohin. Ja havahtuu aina unisykliensä vaihteessa ja vaatii tuttia. Aamypvunilla luputtaa pullollisen maitoakin välillä

Me ei olla yöks enää annetu tuttia, just tuon takia ku pitää olla sitte nostamassa ku alkaa huutaa sitä takas. Ekat yöt oli vaikeita ku ei saanu tuttia ja monta kertaa ois tehny mieli työntää se suuhun, että ois hiljaa, mut pysyin kovana ja nyt ei enää vaadi. Ihanan rauhallisia yöt ku kupliainenki nukkuu ku tukki. Ite saa todella hyvin ladattua akut eikä päivällä tarvii torkkua ollenkaan.

Parisen tuntia ja sit nukku vähän aikaa ja taas. Ne oli tosi levottomia öitä, mut ku pysyy vaan kovana niin kyllä se siitä. Ärsyttäähän se sitte ku ei saa ite nukutuks ku toinen huutaa. Mutta kyllä meillä sit aina kuitenki väsy voitti, väsytti itsensä siihen huutoon.

Meidänkin pitäisi jossain vaiheessa koittaa vieroittaa tutista, välillä yöt ovat katkonaisia tutin takia, pitäisi huudon alettua heti saada se suuhunsa.. Onneksi ei ole enää niin kova imuntarve kuin aikaisempina kuukausina, mutta aika usein siihen tuttiin turvautuu. Välillä kyllä olen silittelyllä saanut pojan rauhoittumaan ja jatkamaan unia.

Warheart, kai katsoit lätkä pelin tänään? ;)

Meillä ei oo syöty tuttia enää 3 kuukauteen. Ja sillonkin kun syötiin niin oli vaan yökäytössä. Päivällä meillä ei koskaan tuttia annettu/syöty. Loppu tutin syöminen sillon kun pojalla oli reilu 2kk iässä RS-virus ja oli reilun viikon verran tosi tukkonen niin ei huolinut silloin flunssassa tuttia. Ei olla sit sen koommin edes annettu, eikä oo sen perään huudellutkaan. Vissiin unohti itsekin sen tutin siinä sitten. :)

Ei kyllä kiinnosta jääkiekko YHTÄÄN :wtf: Jos Suomi pääsee mitalipeleihin ni sit niitä otteluita voin kattoa mut emmä jaksa noita muita yhdentekeviä otteluita..pläh.. En yleensäkään jaksa katsoa mitään urheilua telkkarista - ikinä :grin Olympialaiset, yleisurheilun EM ja MM..ja mitä näitä kaikkia on.. ei vaan kiinnosta yhtään :wacky: ihan sama..

Joo mä oon varma, että meilläki poika huutaa niin kauan ku ääni lähtee ja jaksaa.. pitää varautua levottomiin öihin sitte kun testaa. Wildis oliko teillä aikasemmin tutti aina suussa nukkuissa? Meillä se tutti on tullu semmoseks nukkumistoteemiksi, että menee kyllä homma ihan ylösalasin ku ei saakaan tuttia :( mutta jospa ne yöt ja mùtki unet siitä sitte kohenis....

Joo oli. Taikka siis joskus se pysy siellä suussa ihan pitkäänkin ja sit putos ja siihen heräs sit. Meillä oli myös eka ihan hirmu vaikeet ne ekat yöt ilman tuttia. Mut kyllä se muutaman illan jälkeen tajus, että sitä ei tule. Jos teillä on joku hyvä iltarutiini missä vauva vois "unohtaa" tutin niin et antaiskaan enäö sen jälkeen. Meillä sellanen on sauna. Saunassa ku ei olla tutin kanssa, niin sen jälkeen ei sitä enää tarjota. Toivottavasti sait kiinni mitä tällä tarkotin. :D

Wild pippelit/pimpit löydettiin ( tai no ainakin muiden) siinä vuoden tienoolla, ainakin sillon niitä on pitänyt verrata.... Ainakin se on ollut kyselyssä et miks isillä on pippeli mut meillä muilla on pimpit? Ei tajuu:D
Nokka muki keskusteluun meillä on aventin nokkamuki/traineri siinä on pehmeä nokka mutta neste ei ulos tuu ellei ime mutta ei kyl mitenkään muistuta tuttipulloa... Ja miksi näin? Noh koska saatiin lahjaksi ja alkuun ollut meistä hyvä, kun kuitenkin toimii kuin tplo ja jos/kun muki lentää pitkin seiniä niin ei oo maidot lattialla/seinällä. Ollaan tavan nokka mukiin siirrytty sit kun hoksattu idea:)
Warheart esimerkillistä;) mäkin join lasin viinii eilen, mut en kyl huutanu... Mies hoiti sen mun puolesta, taas :p
Tuleeko siis vasta lauantaina seuraava jääkiekko matsi?

Äh, piti tutti hommaan kommata et meillä siitä aletaan pikkuhiljaa vieraantua siinä 9-10kk tienoolla ja sit vuosikkaana on tutit/pullot kokonaan pois:)

Takaisin