Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä sitteri lähti jo uuteen kotiin, ei toi siitä enää välitä, lattialla tykkää kyl touhuta omiaan ja katsella kun äiti tai siskot häärää:) ei tää meilläkään nuku kun maks 1h putkeen mut silti on siskoja leikkikentällä käytettävä ainakin kerran päivään ja ilta unet saa ottaa kun käytän koiran pisulla, nukkuu jos nukkuu ei jaksa tästäkään stressata... En kyl muista mitä ihmettä sitä teki kun oli vaan se yks lapsi... Tai noh en kyl muista millasta oli kun oli vaan 3 muksua:D

Mulla kanssa kotona vähän joka huoneessa jotain vilttiä tms. lattialla, että saa pojan laskettua ja itse touhuttua. Ei vaan kauaa viihdy selällään, kun pitää päästä kääntymään. Ja sitten ei kuitenkaan osata kääntyä takasin kun rupee mahallaan olo väsyttämään. Keittiössä sitteri, mutta siinäkin vaatii usein viihdytystä tai ainakin pitää olla leluja palauttamassa, jos ne tippuu kädestä liian kauas. Päivisin vaunuillaan kerran/käydään kaupungilla, leikitään ja lauletaan ja sit hoidetaan kotihommia. Kyllä välillä tulee sellainen olo, että pitäiskö tehä enemmän jotain pojan kanssa, mutta mitä?

Meil on kyllä tylsää teihin verrattuna. Harvemmin luetaan tai lauletaan ku ei tuu ees mieleen. Poika on lattialla viihtyy välillä, toisinaan ei. Sit on ite oltava pärstää vääntämässä. Pikku unia ottaa enää, joskus harvoin nukkuu 1½h putkeen... Ollaan miehen kanssa tunnettu 18 vuotta. Mut olin tosiaan naimisissa ja seurustelin siinä välissä sit 13 vuotta. Nyt yhdessä oltu 4 vuotta... Olipa vaikee selostus :D

Meillä nukutaan neljät päikkärit ja ne kaikki 2h mittasia. Meillä lauletaan ja leikitään ja muuten vaan seurustellaan ja jutellaan. Vaunulenkeillä käydään kun siltä tuntuu.

Ai niin, piti vielä päikkärit asiaan vastata. Meillä aamupäivällä nukutaan (n. klo 11 aikoihin) pienet päikkärit, 20 - 30 min, ja kunnon päikkärit nukutaan 13.30 - 14.00 aikoihin, silloin nukkuu yleensä 2,5h, välillä 3h. Silloin poika jaksaa touhuta siihen asti kun yöunille käydään. :)

Eilen oli kiva päivä, mies oli taas pitkään töissä niin mentiin siskon kanssa kauppaan ja ostettiin tortilla - ainekset, illemmalla väsättiin tortillat ja syötiin & seurusteltiin, lapset sillä aikaa viihdyttivät toinen toistaan. :)

Näyttää siltä että voisi kohta lähteä vaunuilemaan kun aurinko taas paistaa. :)

Angelique, ei meilläkään lueta, lauleta eikä lorutella :D Lähinnä ollaan vaan lattialla tai sitterissä tai ulkona pihalla ollessa vaunussa tai kaukalossa. Poika painaa jo niin paljon ettei sitä jaksa paljoo sylissäkään enää kanniskella. Välillä pieniä hetkiä, sit on pakko laskee jo jonnekki ku alkaa käymään hartioihin :D

Tuli mieleen vielä kysymys.. Ootteko käyttäneet jo nokkamukia? Ja onko kovalla vai pehmeällä nokalla, ja mielellään luen myös ne perustelut että miksi valitsitte juuri kovan/pehmeän nokan. :)
Oon itse nyt alkanut sitä nokkamukia miettimään enkä osaa päättää kummalla nokalla ois parempi. Onko pehmeä liian tuttipullomainen et on sit vaikeempi siirtyä siitä joskus pois, et oisko kova siinä mielessä parempi? Kovaa ei sais sit hampailla jyrsittyä rikki, sitte ku niitä hampaita on.. en tiedä.. kertokaa teidän mielipiteitä asiasta :)

Oon aatellu sellasta nokkamukia josta ei läiky mitään vaikka kääntää ylösalaisin. Saako sellasta kovalla nokalla, vai onko ne aina niitä pehmeänokkasia..?

Meillä ollut nokkamuki käytössä jo jonkun aikaa. Meillä on kovalla päällä, koska haluttiin sellanen mikä ei vahingossakaan muistuta pulloo. Mutta on olemassa sellasia trainereita joka on normaali pullo, mut siihen saa vaihdettua nokkamukin pään ja siinä on kahvat joilla vauva voi ite harjotella. Siitä nokkamuki päästä pitää imee eli ei haittaa jos vauva pitää sitä ite ja puottaa lattialle, siitä ei vuoda ollenkaan. Se on aika kätevä, meillä ei vaan hyväksyny sitä ku ei tykkää silikonisita tuteista tms. Pitää olla luonnonkumia. Meillä siis oli oikein passeli toi kovapäinen taittonokkamuki. Ottaa siitä oikein mielellään hörpyttämällä. :)

Wildside, teillähän nukutaan ruhtinaallisia päikkäreitä :happy: Siinä on jo omaa aikaakin päivässä oikein mukavasti.

Nukutaanko teillä Wildside sitten yölläkin myös hyvin, ettei nuo pitkät päikkärit vaikuta yöuniin? :)

Nojoo ihan kiva ku saa tehtyä omiakin hommia välissä. Joutuu vaan välillä käydä hyssyttämässä ku jos herää kesken unien niin sit ei onnistu mikään. Kaks tuntia pitää nukkua vähintään, niin sit on pirtee ja jaksaa leikkiä.

Joo meillä nukutaa todella hyvin yöllä. Ruoee nukkumaan kymmeneltä ja herää sitten seittemältä taikka kaheksalta. Riippuu syökö yöllä vai ei.

NUK:in sellasta kahvallista pehmeänokkaista nokkamukia oon Prismassa jo vähän katellutkin ja miettinyt..Meillä kun on muutkin pullot olleet NUK:in pulloja, ollaan tykätty kovasti niistä. Osat käy kaikkiin keskenään ja tosi kätsyjä ja helppoja pestä. En oo vaan osannut sit kuitenkaan päättää et kumpi ois parempi, pehmeä vai kovanokkanen.. :D

Saishan noita pehmeitä nokkamukin pelkkiä silikonipäitäkin ostaa tuohon NUK:in pulloon erikseen, sopis tuohon meidän pulloon suoraan, mut sit ei ois niitä kahvoja...

Meillä on just traineri käytössä ja sit on kans nokkamuki ja pehmeänokka lisäksi traineriin, eli kun meidän pullot on kaikki mam niin trainer ja ensimuki kuuluu kans siihen sarjaan, sit erikseen nokkamuki. Käytetään kaikkia...
Meillä kans painoa reilu 9 kiloa ni ei paljoa kanniskella ympäriinsä... Sitterissä just välillä keittiössä että pystyy ruokaa laittamaan. On mukavampi sitten ku osaa istua ku voi syöttötuolissa katsella...

Anteeks tyhmä kysymys, mut mikä ero on trainerilla ja nokkamukilla? Siis sellasella nokkamukilla missä on kahvat. :D Ja eiks ensimuki oo just nokkamuki..? ööö... :D Nyt mä menin ehkä vähän sekasin tosta Angeliquen kommentista :D

Ero taitaa olla se, että trainerissa ei tule se neste ku imemällä eli sillä ei voi esim hörpyttää, mut sit nokkamukista voi hörpyttää ku neste vaan valuu sieltä. :)

Wildis, teilläpä on kyllä kadehdittavat unenlahjat! Meillä kun ei ekan 3 kk aikana nukuttu käytännös ollenkaa päikkäreitä, niin nämä nykyiset yksi lyhyempi noin 30 min ja toinen 1-3 h pätkä ovat jo luksusta :) Muuten treenailee lattialla tai on kantoliinassa, jos on sylipulaa tai masuvaivaa. Sitterissä ei oikein enää viihdy ja onhan tuo lattialla ja sylissä olo lihasten kehittymisen kannalta muutenkin parempia :) Kovin on aktiivinen kaveri, koko ajan meno päällä <3

Ja taas jaksan hehkuttaa kantoliinaa, niin parasta ja poika hihkuu, kun sen jo näkeekin :) Oon oppinut sitoon liinan selkään, helpottaa kummasti. Repussa ei saa vielä pitää selässä, ennenku istuu tukevasti itse.

Takaisin