Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en edes muista millon kerrottiin :D Alussa oli niin törkeä pahoinvointi jo ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa ja sit verinen vuoto ja kivut pakotti päivystykseen.. Oisko se sit sen jälkeen ollut ku ultrassa näkyi sykkivä sydän ja kaikki olikin hyvin :)

Mä yritin ettiä semmosta syvälle päähän menevää lierihattua, sais olla vaikka narutkin siinä, mut Prismassa oli vaan semmosia ihmeellisen lättäniä malleja, et kipakin menee syvemmälle päähän :D Sit osassa ei ollut niin pieniä kokoja ku ois tarvinnu. Vihaan shoppailua, ni siks täältä utelen jos ois kuumia vihjeitä, ni ei tarviis ku kävellä kauppaan, napata hattu matkaan ja äkkiä pois :D Jos tänään kattelis nettikauppojen antia.

Viime vuonna Lastentarvikkeessa oli hyviä lierihattuja joissa oli UV-suojakin. En kyll tiedä onko niitä sit tänä vuonna millaisia

Mulla(kin) huomenna ensimmäinen äitienpäivä. :happy: Saa nähdä syntyykö jotain perinnettä mitä noudattaa tulevina äitienpäivinä. Mieheni tuntien hän kyllä jonkun lahjan on ostanut, vaikka tietää mun mielipiteeni että äitienpäivän paras lahja on tuo pikkuinen tuhisija ja että on oma pieni perhe. :)

Vieläkin kipeenä, onneksi edes vähän parempi olo mutta ei kyllä mitään herkkua tämäkään olo ole. Ja yön aikana poikakin tuli kipeeksi, nenä on tukossa ja aivastelee, yskii sekä pientä lämpöä kun pepusta mittasin. Voi pientä potilasta, toivottavasti ei pahemmaksi muutu/kauaa kestä. :sad001

Warheart: just hommasin pojalle Lindexistä kivan farkkukuosisen mikä just syvä ja naruilla ja lierikin suht leveä. Eilen tuli testattua ja piti hyvin auringon poissa silmiltä. :) Varsinkin pojille oli musta paljon tylsiä/huonoja vaihtoehtoja et toi oli eka jonka kelpuutin. :)

Käytiin eilen kiertelemässä löytötex, kappahl, lindex ja toinen prisma. Olihan niitä joitain ihan kivan näkösiä hattuja, mut ei ollu tarpeeks pieniä kokoja :( Just tommosta farkkukuosista hellehattua katoin lindexillä ja lätsää, mut liian isoja. Prismasta sit otettiin reiman trikoinen lippapipo ja sillä mennään kunnes jostain vastaan kävelee siedettävän näköinen hellehattu.

Hyvää äitienpäivää! :)

Mä olen löytänyt kirppiksiltä pikkuiselle hellehattuja jo useamman. Kohta niille käy niinkuin pipoille, joita kaikkia ei ehditty edes käyttää kevään aikana.

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Itellä vähentynyt kamalasti kirppareilla kiertely, pari kirpparia Jyväskylässä muuttunut niin ala-arvoisiksi, että maku mennyt :( Yhdellä kirpparilla tulee yleensä käytyä, sieltä löytyykin hyvin vaatetta koko porukalle, mut kesähattuja ei sielläkään ole vastaan tullut. Talvihaalarit lähtee seuraavaks etsintälistalle, joko kunnon alennuksella kaupasta tai sit halvalla kirpparilta, saas nähdä miten osuu kokoarpajaiset kohdalleen tänä vuonna :)

Just kotiuduttiin mökkireissulta, siellä puolet porukasta yöllä oksennustaudissa....nyt kauhulla odotan tuleeko itselle tai pojalle. Eivät sit nähneet tärkeäksi kertoa isäntäperhe etukäteen että heillä on ollut tauti, ja nyt se sitten levisi viikonloppuna muillekin jotka tuli heidän mökille viettämään rentouttavaa viikonloppua. :( enpä olis lähteny ollenkaan... että mua ketuttaa!

Ei hemmetti :( Yrjötauti voi tarttua vielä jopa kahden viikon päästä ku oireet loppuneet... Meillä kävi koko porukan läpi noro tossa joku aika sitten. Kannattaa varuiks ostaa osmosalia tai jotain muuta ravintoliuosta, jotta välttää mahdollisen kuivumisen jos tauti tulee.

Niin siis heillä sairastettu toissa yönä! Mökillä oli viimeisillään raskaana oleva nainenkin ja hänkin tuli ihan tosi kipeäks...hohhoijaa, miten ei tommosta ymmärrä kertoa... :/. Millaisessa kunnossa vauva oli, tuliko siis teillä pienellekin tauti? Mitä oireita?

Tuli joo vauvallekin. Aluks oli vaan ripulia päivän, sit alkoi oksentaa ja maito ei enää pysynyt sisällä. Ruiskulla pakkojuotettiin osmosalia 5-10ml kerralla 10-15min välein. Välillä annettiin nukkua pidempi pätkä. Sit kun osmosal pysyi sisällä, varovasti annettiin maitoa pieniä määriä. Meni useampi päivä, että palas normaaliksi. Kuivumisen merkkejä jos alkaa tulemaan, tai tauti pitkittyy niin kannattaa soitella päivystykseen. Kuitenkin kotona kannattaa pyrkiä hoitamaan, koska tk:t täynnä muitakin pöpöjä ja ikävä kuljetella pahoinvoivaa vauvaa. Meille ohjeet annettiin apteekista ja sairaalan päivystävästä puhelimesta.

Tuo on kyllä niin perseestä, ettei voi yhtään ajatella muita ihmisiä! Varmaan tosi kiva yrjötaudissa jos synnytys alkais :( Tai isä voi missata synnytyksen ku ei kipeänä sinne päästetä.

Mies lähti hakeen osmosolia apteekista. Parina päivinä ollut kakat löysempiä, mutta tullut normimäärä. Tänään tosi vetistä kakkaa jo 5 kertaa :sad001 Epäilen kyllä, että johtui tosta refluksilääkityksestä, koska sen jälkeen alkoi hirveet pierut ja kakka muuttui päivä päivältä vetisemmäksi. Soittelinkin lääkärille ja jätetään lääkkeet tauolle torstain lääkärikäyntiin asti. Ruokaa on mennyt se normimäärä 7-9dl maitoa ja tyttö on ollut reipas. Missä vaiheessa kannattaa antaa osmosolia antaa? Jos maitomääräkin laskee vai pelkästään useista ripulikakoista? Itekin oon ollut flunssassa neljättä päivää :sad001

Oliko teillä ihana äitienpäivä? Sain kortin johon neiti oli raapustanut piirrustuksen miehen avustuksella ja valmiin aamiaisen :) käytiin mummolassa kahvilla ja neiti jäi hetkeksi hoitoon niin päästiin miehen kanssa ravintolaan syömään kahdestaan :)

Varmaan jos paljon ripuloi, niin ite antaisin pieniä määriä maidon lisäksi osmosalia. Siellä pakkauksessa on se ohjeellinen määrä mitä antaa ja ohjeet muutenkin. Toivottavasti ripuli helpottaisi pian! :)

Täällä kotiuduttu mökiltä ja ai kun oli ihana viikonloppu❤️ rentoa, kiireetöntä yhdessä oloa ja hyvää ruokaa... Uimassa tuli käytyä ja koirakos siitä innostu aamulla kun sen päästi ulos niin siinähän se rannalla tai vedessä oli koko päivän :D tytöt ei kyl innostunut, vähän turhan kylmää vettä... Mä sain tänään tyttöjen kerhossa tekemät lahjat, kuppikakkuja, ihanan aamiaisen ja aamulla sain nukkua rauhassa pidempään, tulivat klo 9 herättämään:)että semmoista!

Hatuista olitte jutellu, meillä on isoilla tytöillä lippikset ja sellaiset ruskeat hellehatut joissa kukkia ja pienemmillä lierihatut joissa on leuanalta menevät narut, h&mltä/lindexistä joskus ostettu :)

Joskos Talvitintti alkaa olla parantunut? Toivottavasti pikkunen ei kamalan kipeeksi ylly! Ihania kukkia oot saanu❤️

Lumitar voi juma, miks ei tommosesta voi ilmoitella? Varsinkin kun kyse vauvasta ja raskaana olevasta :( murrrr kun suututtaa!!! Toivottasti säästytte pöpöltä!

Olikos jotain mitä piti kommata... Kamala kun on niin dementoitunut!!!! :D

Takaisin