Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon vertaillu hirveästi matkarattaita.. eilen käytiin miehen kanssa. Meilllä ehdoton vaatimus on että kopan saa käännettyä kumminpäim vain.. ja tälläisiä rattaita ei tunnu olevan kuin Quinny xtra zapp 2... tänään mennään taas koe katsomaa eri vaunuja...

Jemina maksoin noista 280€ ja menee pieneen tilaa kun ottaa ton istuin osan irti, kannattaa käydä miehen kaa kattomassa ja perehtymässä! Me ollaan ainakin todella tyytyväisiä:)

Meillä myös poika tuntuu välillä olevan mammanpoika.. Ei kyllä (onneksi) isänsä sylissä itke ja antaa isän hoitaa iltasyönnit ja nukutukset, mutta välillä tuntuu että pientä eroahdistusta tulee jos katoan näköpiiristä.. Mies kerkeää näkemään ja touhuamaan pojan kanssa arkisin 2 - 3h ennenkuin poika käy nukkumaan, välillä ei päivisin kerkeä näkemään ollenkaan jos ylitöihin joutuu jäämään. Toivottavasti meillä ei tohon pisteeseen mene että isän sylissä huudetaan, ei varmasti miehistä tunnu kivalta. :sad001

Te ketkä syötte minipillereitä, onko teillä tiputteluvuotoa ollut ja/tai on edelleen, kauan kestänyt? Mä olen noin 2kk syönyt ja tiputteluvuotoa kestänyt noin kolme viikkoa ja jatkuu edelleen. Ei onneksi niin runsasta että kuukautissidettä tarvisi.

Meillä on rattaina Brion Smilet. Niissä saa myös ratasistuimen molemminpäin :) Vai tarkoititko Jemina-87 nimenomaan vaunukoppaa? Minusta noihin Smileihin saa sen kopankin laitettua molemminpäin, tosin meillä ei oo sitä koppaa noihin hommattu ollenkaan kun meillä on vaunut ihan erikseen. Kaukalon kanssa ollaan käytetty tuota ratasrunkoa kyllä.

Talvitintti, mulla on minipillerit, Cerazettet. Tiputteluvuotoa on melkeen joka toinen viikko. Tätä on jatkunu nyt reilut 2kk jo, ja alkaa tosiaan hermo mennä. Viikko aina välissä vuodotonta ja sit taas jotain epämäärästä tiputtelua joka saattaa kestää 1-5 päivää.. Mulla oli muutama vuos sitte käytössä samat pillerit eikä sillon ollu mitään tällasta, vaan sillon loppu menkat tulemasta kokonaan, pysy poissa niin kauan kuin pillereitä söin. Ei tiputteluvuotoa ollenkaan koskaan. Nyt sit tällasta joka toinen viikko tiputtelua..plaah.. kohta varmaan lekuriin asian takia jos ei ala loppumaan..

ja mä joudun kyllä ihan siteitä käyttään tohon tiputteluun..joskus saatan pärjätä pelkällä pikkuhousunsuojallakin.

Kimallus, "kiva" kuulla etten ole ainoa. Jep, pikkuhiljaa alkaa menemään hermot tähän tiputteluun. Mullakin oli ennen raskautta minipillerit ja aikaisemmin ei ole ollut mitään vuotoja, toivottavasti ei enää kauaa kestäisi tämä... :banghead:

Mulla ollut joskus aikaisemmin minit ja kolmen kuukauden jälkeen kyllästyin jatkuvaan vuoteluun/tiputteluun ja lopetin.. Joku joskus sanonut että saattaa kestää 6-12 kk että loppuu o_O hiukka liika pitkään minun hermoilla

Hei mulla on kans cerazette ja tiputtelua nyt neljännen kuukauden aikana vielä. Mulla kans oli noi ennen eikä mitään ongelmia. Ajattelin jo että olenko nyt lihonut liikaa niihin ettei se joku "riitä" pitämään vuotoja poissa... Ärsyttää kans koko ajan pitää sidettä, taikka kuppiakaan...!

Te keillä on cerazette tiedoksenne, että desogestrel on tismalleen samaa lääkettä, mutta halvempi ;) Mulla sitä.

Mulle lääkäri laitto synnytyssairaalassa reseptin noihin Cerazetteihin, koska sanoin että oon niitä aiemminkin syönyt. Eikai sitä voi ominpäin mennä vaihtamaan siihen Desogestreliin..?? o_O Kun reseptissä lukee Cerazette..

Kannattaa pyytää reseptiin vaihtoa, on huomattavasti halvempaa. Mulla ei oo mitään tiputtelua. Samalla lailla toimii kun ennen raskauttakin eli kaikki vuodot poissa. Kerran tuli pyyhkiessä jotain, muttei pikkuhousuille saakka kertaakaan mitään.

Pakko sanoa, että ihanasti mennyt jotenki raiteilleen arki pikkuhiljaa nyt kun 4 kk jo ikää vaavilla. Mulla ensimmäinen lapsi ja hurjaa oli nuo ekat kuukaudet. Nyt on superkiittollinen olo kun vauva on oppinut nukahtamaan ja tietty muitaki juttuja, ja ei enää tuu julkisilla paikoilla äidillä hätä housuun jos vauva itkee. Voi sitä eroahdistuksen määrää myös ekoina kuukausina (äidillä siis). Hyvä myö äidit!

Takaisin