Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että, eilen illalla eka kertaa pojalla löysi varpaat suuhun.....! :D Ihan mykkyrällä koko kaveri mutta olipa riemuissaan kun onnistu! Hassun näköistä. :) Meillä ei kyllä yritetäkään kääntyä mahalleen, jos vähän auttaa niin sitten kyllä kierähtää mutta muuten tyytyväisenä vaan möllöttää selällään. Eipä tuolla taida mikään kiire olla kun täyttää vasta tiistaina 4kk, eiköhän se jossain vaiheessa hoksaa miten käännytään. :)

Metsäläinen, varmasti ihanaa kun poika ollut hyväntuulinen ja niin reipas. :)

Jemina-87, hui, varmasti säikäytti! Toivotaan ettei enää vastaavanlaista tilannetta tule.

Aamupäivällä ihmettelin mikäs huhtikuun loppua tämä on kun paksua räntää satoi, onneks vaan hetken aikaa ja nyt aurinkoista. Toisaalta, Suomi kun on kyseessä mikä vaan sääolosuhde on mahdollista. :grin

Meillä on isäänsä tullu kankee rautakanki että hänmäsryn suuresti jos jalat menee lähellekään suuta!! :)

Ikävä juttu Wildis se raskaus, mutta sula on oikea asenne.

Meillä mebee max desi soseita tai maitoo kerralla. Mutta hauskan näköstä kun poika on syötillään ja avaa suunsa ihan apposelleen kun soseita syötetään! :)

Lp lihaksista, mulla on kuulat ollu käytössä ja perustuu just siihen et pitää jännittää lihaksia et pysyy kuulat sisällä... Suosittelen:) ja tytsy kannattaa puhua neuvolassa tai hakeutua terkkulaan lähetettä hakemaan fysioon:)
Wild voih harmi et raskaus meni kesken:( hyvä et sulla asenne kohdallaan ja tosiaan uutta toukkaa koteloon;)

Metsäläinen, ei meillä vauva ollu hoidossa, ei pysty vielä yön yli kun pääosin imetän ja syö useamman kerran yössä.

Wildis ikävä kuulla että teillä meni kesken <3

Mä en kestä kun tosiaa vaavi oppinu ton kääntymisen ja nyt nukkuu mahalleen sitten koko ajan .. yöllä heräsin niiiiiun monta kertaa kattomaa että hengittääkö kun nukkuuu ihan naama kiinni patjassa... mwah!! Sanokaa että ei se voi tukehtua.. että kyllä se kääntää poskelleen itsensä...

Jemina yleensähän vauvat nostaa/kääntää päätään et happi kulkee, mietin vaan et olisko teillä imetys tyynyä tms minkä sisään vauvan vois laittaa nukkumaan että tyttö ei pääse kääntymään... Tai jos rullais pyyhkeen lakanan alle? Esikon aikaan rullasin pyyhkeen tms lakanan alle kun pelotti just toi että se tukehtuu jos pääsee kääntymään:/

Warheart sain sulta vinkin sannin sängynpäädyn nostamiseen et helpottais hammaskipua, ja toimii!! Nyt pari yötä nukuttu kuin enkeli, kiitos!!!

Muokattu viimeksi:
Tää on tosi jännä. Tytöllä on nyt taito ryömiä, kieriäkin osaa, mut ei hyödynnä kykyjään sen ihmeemmin liikkumiseen. Pysyy useimmiten neliömetrin alueella... Siinä sit heiluu konttausasennos ja vaihtelee menosuuntaa... Esikko teki samoin. Lähti sitten kun oppi konttaamaan, mut ei sitä ennen ihmeemmin liikkunut ryömien/kierien. Onko tää ihan tyypillist vauvoille?

Jemina meidän neitiä pidettiin sairaalassa mahallaan välillä valohoidossa, kun ei muuten viihtynyt siellä. Hoitaja sanoi, että kyllä vauva kääntää päänsä niin että pystyy hengittämään, mutta pitää tarkkailla ettei puklaa. Olen samaa mieltä Äipän kanssa, että saisiko jonkun turvallisen viritelmän, ettei pääse kääntymään.

Meilläkin pidin poikaa välillä vähän aikaa mahallaan kun se oli aivan pieni ja masuvaivat vaivas. Ja sairaalassa ollessa käänsivät pojan kans välillä mahalleen samasta syystä. Mutta tietenki enempi piti vähän kytätä.

Onko tietoo muuttuuko maito oudonmakuseks vauvan mielestä imetyksen loppuvaiheessa? Maistoin vähän maitotippaa ja omaan suuhun se maistu ehkä suolaselta...? Oon siis lopettanu lypsämisen mutta sen verran maitoo vielä tulee rintaan että tekis mieli muutaman pvn välein keventää oloa. Annoin pumpun kuitenkin jo eteenpäin eikä poika suostu yhtään jelppaan äitiä. Raivostuu jos yritän tissiä suuhun.

Muokattu viimeksi:
Mua jäi jotenkin vaivaamaan, nukkuuko siis Jeminan vauva nenä kiinni patjassa? Naamallaan? Se kuulostaa kyl hiukan oudolta...

Meillä matkarattaina/vaunuina Mutsy evot, joihin saa kanssa meidän kaukalon kiinni. Oon tykännyt tosi paljon! Ainoa miinus, että vaunukoppa alkaa käymään pieneksi... :(

Meillä poika kehittämässä ikävää äitiin takertumista. Viikonloppuisin kun on ollut tapana, että mies hoitaa ison osan vauvanhoidosta kun ei arkisin sitä voi tehdä. Mutta nytpä on viikon verran ollut poika yhtä huutoa, jos isä yrittää nukuttaa... Rauhoittuu, jos mä tuun viereen tai otan syliin, mutta isä kun tulee, niin itkee :( Onko muilla samaa? Miten tuohon vois vaikuttaa? Olis ihana, että muutkin sais pojan nukkumaan kuin minä ja varsinkin tuo isimies... Välillä poju kyllä taistelee unta vastaan muutenkin.

Meillä ei oo muuten ollu vaunukoppa käytössä enää varmaan kuukauteen. Ei toi pötkö sinne mahtunu, sit luovutettiin ku pää oli kiinni toisessa päässä ja jalat toisessa. Ihan makuupussi vaunun pohjalla... Tossa kuitenkin on erikseen vaunuissa toi jalkasuoja niin on hiukan suojaisampi.
Kyllä se varmaan suurimmaksi osaksi on tottumista äidin nukutukseen. Meillä on onneks mahdollisuus että isä voi joka toinen viikko olla mukana iltatoimissa kun on aamuvuoroviikko. Ei tuu sitten kun yks viiden päivän satsi kun ei oo illat kotona... Enemmän siis varmaan tarttis olla isän kanssa... Tosin jos se ei onnistu niin joko muilla olis parempia ehdotuksia...

Meilläkään enää vaunukoppaa, ei mahu:)
Air meillä kans sama ongelma isän kans, hirveetä huutoa kun isällään... Muilla tämmöistä ole ollu:( varmaan jotain ikä kohtaista? ikää ensviikolla 5 kk

Meilläkin siis mies iltaisin kotona ja viikollakin usein poikaa nukuttanut, mutta yleisimmin iltaisin nukahtaa tissille, joten nukutusta ei tarvii. Mut sit kun tunnin päästä herää hamuilemaan tuttia, niin isä ei kelpaakaan. Ja sama homma, jos ei nukahdakaan tissille... Eikä se silti ole kuin yksi nukutus päivässä, johon mies voi osallistua, mä hoidan kuitenkin ne kaikki muut. Ei se silloin ole niin helppo totuttaa isin nukuttamiseen, sepä se ongelma onkin...

Ei siis ihme, jos äitiin niin helposti takertuu...

Helppokos äitiin on takertua kun isät kuitenkin päivät töissä ja muksut äitien kans kotona... Meillä mies on viikolla paikalla n3h hereillä olo ajasta, muuten ollaan keskenään:/ viikonloput ollaan sit yhdessä, mut silloinkaan isä ei kelpaa sannille, isommille joo... Joten siltä osin helpottaa! Jospa tää alkais sanninkin kans helpottaa ajan kanssa! Miehestä tuntuu vaan tuntuvan pahalle kun lapsi vaan huutaa sen sylissä :(

Mua jäi jotenkin vaivaamaan, nukkuuko siis Jeminan vauva nenä kiinni patjassa? Naamallaan? Se kuulostaa kyl hiukan oudolta...
Juu siis ensin kyljellään ja sit naamalleen. Seurasin yöllä niin käänsi kyllä poskea että happi kulki mutta välillä ihan suoraan naamalleen oli. Mutta elossa ollaan!ehkä se just tollein oppii että pitää olla poski kiinni patjassa eikä naama :o

Takaisin