Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plääh.. tääll koko sakki kipeenä paitsi Elisa-vauva. Esikoisella räkä valuu, isimiehellä sattuu kurkku ja keuhkot, ja minä... Mulla sit nenä hiukan vuotaa ja lisänä vatsatauti. Tää ei ny oikein mee nii ku Strömssöössä. Huomenna ois lastenkirurgiassa lääkärin tapaaminen Elisan leikkauksen suhteen. Kunhan ittellä tuo vatsa rauhottuis nii uskaltais käydä edes tuon..

Voi kurja! Toivottavasti menee ohi pian! Ite luin että keittosuolasuihke auttaa siihen ettei pöpöt tartu niin hanakasti (flunssa siis) ite sitä koittanu mut enhän mä koskaan muista suihkia sitä xD

Muoks : Niin siis nenään suihkutetaan... Nenäkannu vissii auttaa myös... Pöpöt ei tykkää suolasta.

Saini, paranemisia teille kaikille!

Mulla on Desogestrel merkkiset minipillerit.

Te keillä ristiäiset on ollut, milloin pappi otti yhteyttä? Meillä on ensi viikon lauantaina ristiäiset, eli kuuden päivän päästä, ja papista ei ole mitään kuulunut :eek: pitäisiköhän ite tässä alkaa kohta soittelemaan jos ei alkuviikosta mitään kuulu...

Meillä pappi otti yhteyt samal vkol kun oli ristiäiset ja tavattiin pari pvää aikaisemmin. Mulle määrättiin talvitintti samat pilsut kuin sulle mut en oo aloittanu niitä.. onko toiminu hyvin? Vai tuleeko vuotoa miten sattuu ymd

Angelique nää mini-pill merkkiset makso muistaakseni alle 20€/3kk:o

Sainille ja koko perheelle pikaista paranemista:)

Mä sain reseptin ns varmuuden vuoksi Gestrina-merkkisiin mini pillereihin, jos nyt kuitenkin hormonaaliseen ehkäisyyn päädyn. Maksoi 23e/3kk.

Meillä pappi soitti ristiäispäivän aamuna :D

Jemina-87, en ole vielä aloittanut pillereiden syömistä, tässä mietitään pitäisikö aloittaa pillereiden popsiminen vai mennäänkö ilman ehkäisyä.. :) onpa kurjia noi tulehdukset, eiköhän antibiootit auta!

Mulla myös desogestrel minipillerit. Ennen raskautta oon syönyt cerazetteja ja niistä ei muuta kuin hyvää sanottavaa, mutta lääkäri määräsi nämä, kun ovat prikulleen samaa tavaraa vain eri valmistajalta ja hinnaksi muistan sanoneen 18€ jotain (??). En oo vielä ostanut, kun oli yksi liuska cerazettejä jäljellä, joita oon nyt syönyt alkuun.

Ja meihin pappi otti yhteyttä muutama viikko ennen ja kotiin tuli keskustelemaan viikko ennen ristiäisiä.

Otettiin viikonloppuna niitä vauvakuvia ja tuli kyllä niin maailman ihanimpia! Ei noista osaa valita kolmea parasta...

Täälläkin sairastetaan koko porukan voimin, myös pikkuinen räkätaudissa. Toivottavasti ei kestä enää kauan kun ollaan jo viikko oltu kipeinä. Ristiäisistä selvittiin kuitenkin eilen kunnialla ja pikkumies hurmasi vieraat hymyilyllään :-) Meillä pappi soitti viikko ennen ristiäisiä ja kävi sitten perjantaina. Oli kyllä ihana nuori pappi meillä!
Viimeksi tytön ristiäisissä pappi soitti vasta kaksi päivää ennen ristiäisiä, paikallekin tuli vartin myöhässä. Kyllä jännitti, että tuleeko ollenkaan. Eli riippuu siis suuresti papista milloin ottaa yhteyttä..

Äityli86, paranemisia teille kaikille myös! Onpa nyt flunssaa ym liikkeellä o_O

Eli vaihtelevasti näyttää pappi ottavan yhteyttä, itse panikoin kun puhelimessa seurakunnalta sanottiin, että 1 - 2 viikkoa ennen ristiäisiä pappi soittaa, mutta mitään ei ole kuulunut.. Ei auta muu kuin odotella :bored:

Voi ei Jemina se oli sit tulehdus :sad001 toivottavasti menee ohi pian! Mulla taisi olla vaan pitkät menkat ku loppu nyt vuotelut. Cerazette merkkiset minipillerit ollut mullakin aiemmin, mutta ei sopinut mulle yhtään.

Paranemisia Äitylin perheelle!

Mekin tavattii pappi vasta pari päivää ennen ristiäisiä.

Paranemista kaikille joilla tauteja!!

Meillä oli tänään 2kk neuvola, ikää pojalla 2kk ja 6pvä. Kasvaa tasaisesti omalla miinus käyrällä :) Nyt painoa 4810g ja pituutta 57,2cm.
Rota-rokote saatiin ja toivottavasti ei tuu mitään oireita.

Miten te muut ootte fyysisesti palautunut? Mulla kestää ja kestää, jalat ei toimi kunnolla nivuset on tajuttoman kipeät ja muutakin kolotusta löytyy, liikkuminen hidasta ja hankalaa. Jälkitarkastuksessa lääkäri vaan totesi että palautuminen vie aikaa.

Mir täällä voidaan paremmin kuin hyvin:) ok peräpukamat on alkanu vaivaamaan ja lihaskunnossa olis toivomisen varaa mut muuten ei voi valittaa! Toivottavasti palautuminen lähtis vauhtiin, tsemiä!
Niin ja synnytyksestä mulla jo 3kk:)

Palautumisesta. Mulla puutuu edelleen vasen jalka välillä ja vihloo nivusesta. Etenkin rasituksen aikana/jälkeen. Synnytyksen jälkeen vas jalka ei kantanu kunnolla moneen viikkoon. Täytyy pyytää lääkäriltä lähete fysioterapiaan jos ei ala helpottaa. Mut ei kai pitäs valittaa kun jaksan kävellä 5-10km päivittäin ja ratsastuskin alkaa sujumaan hiljalleen. Vaikka vartalonhallinta ei oo vielä ihan kunnossa :)

Takaisin