Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä suht hyvin palauduttu, lenkillä huomaa ettei vielä yhtä reippaasti pysty kävelemään ja tuntuu raskaammalta, mutta muuten ei valittamista. :)

Täällä on nyt parina päivänä yritetty kovasti kääntyä, vaipanvaihto todella mukavaa kun pikkumies yrittää koko ajan kääntyä vasemman kyljen kautta :p Saa nähdä milloin kunnolla käännytään, ikää pikkumiehellä nyt 9 viikkoa :)

Palautuminen kai ihan ok kun synnytyksestä vähän vajaa 3kk. Eilen kävin esikoisen kans hiihtämässä nelisen kilsaa ja saihan sitä mäkiä kiskoa ylös, nyt on lantio, lonkat ja nivuset aivan törkeän kipeänä. Aina jos jotain liian raskasta palautumiseen nähden tekee, niin tuntuu lantiossa. Kahvakuulailut menee normaalisti 12-16kg:lla, isommat tehotreenit saanu vielä olla toistaiseksi tauolla. Tekis mieli jo alottaa juoksulenkit kun kävellen en enää kunnolla hengästy, mut eipä oo piikkikenkiä, niin en uskalla lähteä luistelemaan.

Toosa tuntuu löysältä ja seksi sattuu edelleen :( Päivittäin treenailen kyl lantionpohjaa, että ehkä sekin ajan kans palautuu, kuten aikaisemminkin. Ja sit kun kumeista lopullisesti pääsee eroon niin varmasti helpottaa.

Ruokavalion kun saanut normalisoitua pahoinvoinnin jäljiltä, niin selluliitit hävinnyt ja iho muutenkin paremmassa kunnossa. Mahassa vielä nahka löysää, mut sekin koko ajan parempi. Tissit perus nahkalaput, mut eipähän hölsky treenatessa, sais vielä ehkä hivenen pienentyä, niin sais taas b-kupin liivit käyttöön :)

Tuossapa se palautuminen noin jaoteltuna. Henkinen palautuminen lievästi kesken, oli tuo raskausaika niin perseestä! Nyt alkaa olla hormonit ehkä tasaantunut sen verran, ettei itku tule joka asiasta ja normaalisti vittuilen miehelle :D

Kopsaan suoraan saman viestin toisaalta ku jumittaa sen verran... Saatiin lääkärikäynti käytyä. Elisa-vauvan leikkaus ny sit ajoittuu loka-marraskuulle... kai jotenkin olin itse tuudittanu itseni siihen uskoon että se o helppo juttu ja osastolla ollaan max 2-3pvä.. mutta osastolla ollaan leikkauksen jälkeen viikko ja voi olla että vaikka kaikki menis leikkauksessa hyvin nii vievät teholle tarkkailuun leikkauksen jälkeen. Ajatukset meni kyll taas juntturaan eikä tiiä mitä aatella :/

Meillä tulee ihan just 3 kk täyteen ja vauvalla ei minkäänlaisia pyrkimyksiä kääntymiseen. Ei ole hoksannut vielä käsiään muuta kuin että ne voi laittaa suuhun. Mutta ei katsele niitä eikä tavoittele asioita. Muuten katselee kyllä kiinnostuneena ympärilleen, että kaippa ne kädetkin kohta löytyy.

Oma palautuminen on sikäli ihan ok, että mihinkään ei enää satu liikkuessa. Tuusula on edelleen kiristävän tuntuinen tikkipaikoista ja petipuuhat jonkin verran kivuliaita :(

oon joutunu ihan kamalaan herkkukierteeseen, koko ajan pitäis olla pupeltamassa jotain. Jotenkin pitäis saada tää katki mut ku on muka niin rankkaa ja suklaa lohduttaa. Ja liikunta on jäänyt ihan liian vähälle kun eka oli niin saakelin kylmä ja sitten liukas ja paljon lunta ja ja ja... Pitäis NIIN saada itteään niskasta kiinni, kyllä hävettää, mut vihaan talvea ihan hirveesti. Ihanaa kun kohta tulee kevät, jospa nyt ei ihan sinne asti menis että saisi kaivettua poweria jostain. Paska minä :( joka ilta lupaan itelleni et huomenna meen piiitkälle vaunulenkille ja sit en kuitenkaan mee.

Sorry, nyt vajosin itsesääliin :(

No ei kannata olla liian ankara itseään kohtaan. Vaikka se varmasti monelle on kauheen tärkeetä olla timmissä kunnossa ja hyvä kunto niin kyllä sitä ehtii sitte kevään /kesän korvilla kuntoilla jos sellanen kuuluu sun elämään.
Mulle kun ei kuulu, niin mä oon vaan läskeineni kuten ennenkin... Koskaan en tästä muuksi muutu vaikka kuinka tarttis :D Mut älkää te normaalit olko huolissanne, kyllä teidän kuntokärpänen sieltä iskee taas...

Meillä kova yritys kääntymiseen. Vaipanvaihto välillä hauskaa puuhaa, kun neiti kääntyy kyljelleen ja vetää itsensä kippuraan tai sitten jos pysyy selällään, niin just kun on vaippa asetettu hyvin, niin neiti ponkaisee molemmilla jaloilla pyllyn ilmaan ja itseään ylöspäin, joten vaippa on huonosti.

Mun palautuminen on sujunut hyvin. Juoksemaan en ole vielä alkanut, nyt on pitkät kovavauhtiset vaunulenkit saaneet riittää.

Täältäkin sainille tsemit tulevaan! Luotetaan et kaikki menee hyvin ja pikku Elisalla kaikki hyvin... Voimia❤️

Mulla alakerta palautui todella nopeasti, mutta lantion seutu on edelleen ihan hajalla. Mulla oli kyllä kaameat häpyliitoksen kivut jo ennen rv 20, joten onko ihmekään, jos ei vielä ole normikunnossa! Häpyluu naksuu ja rutisee ja sattuu usein kävellessä ja liikkuessa. Oon liikkunut oikeastaan ainoastaan vaunulenkkeillen, voisi kyllä pikkuhiljaa kokeilla muutakin kevyttä. Ei vaan tunnu olevan aikaa... :rolleyes: Ja täällä kanssa herkuttelu lähtenyt vähän käsistä... Koko ajan tekee jotain mieli! Ja kasviksia tuntuu olevan niin vaikea syödä. Ei riitä aika, energia ja mielikuvitus niiden miettimiseen... :(

Ikuinen unelma, mulla tuli samat ns.oireet ekan synnytyksessä, ja sen jälkeen on toi oikea puoli ollu vähän vaikeempi, eli jokin hermo siel tais vioittua. Ennen ekaa raskauttahan olin ratsastanut tosi säännöllisesti ja usean hevon myös päivässä... ekan lapsen jälkeen jäi sit melkeen koko hevostelu, ku ei aikaa ole... ja omia hevoja ei vielä oo...

Mulla on palautuminen ollu kyl hyvä ja niihän tuo jälkitarkastuksessa lääkäri sanoki et aika moni ois kateellinen mun palautumisesta. Seksiä täällä on vaan kerran ollu synnytyksen jälkeen, haluja ois, mut mä pistän hanttiin, ku mun vauvakuume on edelleen valtava ja miehen mielestä meidän laps luku on jo täynnä... vaikken ihan usko et ekoista kerroista raskautuisin, mut jos ei ukko haluu viel yhtä lasta mun kans, ni eletään ku kämppikset kyllä se jossain välis antaa periks...

Onko useammalla jo tullu menkat? Niitä vähän itekki oottelen et tuleeko yhtäsäännöllisesti ku ennen raskautta.

Meillä kyllä ollaan niin tissivauvaa ku olla voi, eli hyvä et kaupassa käyn ilman pikkumiestäni, muilla kannattelee vain.

Madonna mulla tullut menkat 2krt toistaiseksi kierto on lyhentynyt:( jospa se ajan kaa tasoittuis!

Ällövaroutus!!!!! Mitenkäs muut minipillereiden napsiat miten teidän valkkari vuodot? Nyt täs muutaman päivää ollu tosi limaiset paikat... Pöksyt kokoajan ihan limassa, johtuuko se näistä pillereistä? Tulehdukseen en usko kun ei haise tms...

Sanni-Hanni Nanninen tänään 3kk❤️❤️❤️❤️

Mä liikun oman hyvän olon ja terveyden vuoksi. Mulle liikunnan jälkeinen olo on melkeen yhtä mahtava ku orgasmin jälkeen :D Liikunnan kuuluu antaa voimaa, ei viedä niitä viimeisiä. Liikunnan kuuluu myös lisätä hyvää mieltä ja hyvää oloa, ei aiheuttaa pahoinvointia (pl. Kunnon treeni jonka jälkeen saa oksentaa). Jos ei halua liikkua, se ei ole mikään pakko. Jos ei halua syödä terveellisesti, sekään ei ole mikään pakko. Mua motivoi oma olo ja mä tykkään hyvästä ruuasta, se onneks sattuu olemaan terveellistäkin :) Yleensä pätee semmonen homma, että jos haluaa, keksii keinot, jos ei halua niin keksii selitykset, itsestä se OMA elämä on kiinni. Turha sitä miettiä, että pitäs pitäs pitäs, vaan miettii, että haluanko oikeesti ja miksi. Jokaisella meillä on kymmeniä vuosia aikaa parannella kuntoaan, jos se ei nyt kiinnosta. Siihen ei maailma kaadu, jos herkut maistuu, jos se itelle tuottaa parempaa oloa.

Warheart veitpä sanat suustani;) jotenkin sitä suurperheen hoidon lomassa löytää omaa aikaa treenaamiseen ja itsensä kunnossa pitämiseen :) kuten sanottu hyvinvoiva äiti=hyvin voiva perhe... esim hiit ei vie paljon aikaa ja olo sen jälkeen mitä mahtavin!

Mä myönnän että olen urheiluhullu ja tykkään välillä vetää itsestäni kaiken irti, niin että tuntee antaneensa itsestä kaiken. Lisäksi syön terveellisesti, mutta kyllä mä välillä sitten herkuttelen :)

Täälläkin yksi urheiluhullu ja tykkään myös syödä terveellisesti, mutta ekan lapsen jälkeen ollut vaikea löytää aikaa ja tasapainoa omien juttujen ja vauvan hoidon välille. Ehkä siihenkin vielä löytyy tasapaino. Tuntuu, että kotona on koko aika jotain tehtävää.. mut kummasti paremmin jaksaa, kun käy välillä liikkumassa :happy: Ruoan tekemisessä oon vähän luistanut ja mennyt helpoimman kautta vielä toistaiseksi. Painoa lähtenyt sen takia liikaakin, vaikka herkkuja syönyt.

Meille tuli flunssa :yuck: mies ja minä ollaan ihan tukossa. Neiti on toistaiseksi selvinnyt pahemmilta oireilta. Tukkoisuutta ja aivasteluahan meillä on muutenkin usein refluksin takia.

Takaisin