Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomasin et heti kun nukun mahalla niin tulee piimä paakku nänniin. :/ taas kävi nii... yhyy

Luulen joo että meni jotenkin yliväsyneeksi, ei jotenkin päässyt syvään uneen iltapäivällä ja siitä eteenpäin tais vaan kertyä väsymys ja sitten illalla meni ihan hermo. Nyt kyllä nukkuu mutta vähän ähisee unissaan jos tutti tipahtaa liian aikaisin.

Emmäkää vois nukkuu mahalleni mut jos oon tosi väsy ni ei paljoa kiinnosta kipu ja maito ja sit tuleeki piimäkokkareet :D

Jos itekki taas kirjoittelis jotain kuulumisia. Lukenu oon, mut jotenki kirjoittaminen jääny. Meillä mennään nukkuu joskus 00-1 välis... jotenki se venyy aina toi nukkumaan meno... tissille herätään en tiiä miten, en kato yöllä monestikkaan kelloa, annan tissin suuhun ja jatkan unia ☺ oisko jotain 2-3 krt.... nukkuu siis nokka mun tississä kii... kerran yössä pitää vaippa kumminki vaihtaa ku muuten pissii yli... mun ei chiliä kärsi yhtään syyä ku seuraava yö on huutoa ja voi et mä rakastan chilipitoisia ruokia... aattelin kyl puolikkaan chilicheddarimakkaran vetäistä nyt illalla...
Ristiäisetki järkätään 14 pvä... meni vähän myöhäseks ku jotenki vaan ei oo kerinny niitä miettii... mulla on viel joulutähetki olkkarissa... jotenki ollu väsyneempi nyt eikä saanu mitään aikaseks...
Minäki luulin et meillä on pikkuinen sairas just ku huus viimeviikon alussa ne kaks yötä... mittasin lämpöö jne... no saatto sillä jonkinlainen mahapöpö ollakki ku isäntä oli ke-pe mahataudissa ja 3veelläki oli löysävatsa... eli kaarella puklas ja kakkaa joka vaipassa ja kellertävän vetistä ja ei niitä ryynihiutaleita... söi kumminki normaalisti.

Te kenellä vauva huutaa tissillä tai on muuten levoton, googlatkaapa "kuusiviikkoisen hulinat". Meillä ainakin oli ihan selkeä hulinakausi pari viikkoa, nyt pikkuhiljaa helpottaa.

Keinutassut pinnasänkyyn, mikä ihana keksintö

Normaalisti vauva nukkuu öisim sen 6-8h putkeen mut nyt kun mies reissua ja mä yksin ni herää 2h välein.
Wtf..

Käyttääköhän ne jossain kidutuskeinona sitä että vartin välein herätetään yöllä? Juu... No välillä on nukuttu 1,5-2h mutta pääsääntösesti tunnin välein joku on mättäny, viime yönä valvo puolilta öin viiteen. Ei siis mikään vaivannu, oli hyväntuulisena silmät teelautasen kokodina ja juttua piisas... Eihän semmosta kaveria vaan saa mitenkään nukkuun. Alkaa vaan äitiä nyt väsyttään tää yökuppaus. Isi tulee tänään kotiin, mutta sillä on joku flunssa, joten eipä sitä sitte voi tartuntariskinkään takia lastenhoitoon pestata. Menee kaikki vähän niinku sumussa ja yöllä kun heräilee ei muista syötiinkö just vai ei. Puuroki palo pohjaan. Sekin vielä. :)

Ny tulee rajusti omaa napaa tilanteena.

Vauvan keuhkokuvista ja magneettikuvista löytyi edelleen se poikkeavuus. Nyt diagnoosina sekvesteri eli normi keuhkokudosta mutta ei ilmastoitu eli siihen ei mee keuhkoputkea. Hyvälaatuinen löydös jos ny termiä voi käyttää kun tuon ikäisen pitäis olla täysin täydellinen. Eli tämä tarkoittaa että viimeistään lähempänä vuoden ikää hän joutuu leikkaukseen jossa se poikkeavuus poistetaan infektioriskin vuoksi. Jos tässä välissä tulee kuumetta nii se on melkeinpä aina sairaalareissu edessä keuhkojen tarkistukseen. Että näin... :(
Onneksi ei ny sentään oo mitään pahalaatuista mutta kyll tää pahalta siltikin tuntuu. Tänään viel ois neuvolaan meno ja lääkärin tarkastukset molemmille.

Paljon voimia, Saini. Toivon että teidän pieni pysyisi terveenä.

Täällä oli semmonen kauhujen yö että ei tosikaan. Aloin illalla oksentaa ja yrjösin 8h putkeen alle puolen tunnin välein. Vessassa itkin et toivottavasti vauva ei herää kun en pysty just nyt syöttää.. Mut hän onneks nukkui ja söi pikaisesti kaks kertaa, ehdin oksennusten välillä hoitaa. :D Esikoisella oli kans mahatauti, mut ihan lievä. Vauvalla ei oo onneks ollu mitään. Aina mä saan sen ärhäkimmän version.

Voih saini paljon voimia!:(

Täällä köyty 3-v neuvolassa, mun pikku2 jo iso tyttö 15kg ja 95 cm :) niin ne vaan kasvaa... Torstaina sit pikku3 2-v neuvola... Jännä nähä vieläkö paniikkia sen pituus kasvusta:/

Miten muuten teillä muilla, mulla on öisin ihan järkyttävää hikoilua ja välillä taas palelee, johtuukohan hormonitoiminnasta? Naama näpyllä niinku pahasellaki teinillä, ja se hiki ei tosiaankaan haise miltään ruusuilta....nyt vasta reilu viis viikkoa synnytyksestä ilmaantunut tällasia ihania asioita.

Lumitar minulla on tuota yöhikoilua ollut siitä lähtien kun kotiuduttiin ja ihan hormoonien piikkiin laitan, muistan että esikoisestakin oli mutta ei ehkä näin paljon mitä nyt enkä muista enkä muista minkä aikaa kesti. Kauhea joka yö herätä hiestä märkänä ja sitten iskee kylmä :(

Sama hikoilu täälläkin! Eikä se tarkoita, että olis lämmin, yölläkin kääriydyn ison peiton alla ihan mieheen kiinni.

Voimia & jaksamisia saini ja catherine!

Mikä siinä on, että kun kehuu miten hyvin poika nukkuu niin sitten menee vähän häränpyllyksi noi nukkumiset.. Alkuyön poika nukkuu hyvin, mutta aamuyöstä kun herää syömään, ei meinaa saada jatkamaan uniaan millään. Saattaa 1,5 - 2h ajan rutkuttaa ja tutin perään samantien kauhea huuto. :arghh:
Vaikka aamulla olisi kuinka väsynyt, niin kyllä kummasti piristää mieltä kun poika väläyttää päivän ensimmäisen hymyn, nykyään joka aamu kun näkee äidin naaman väläyttää suu auki kunnon hymyn. :Heartpink

Eilen oli ihana sää, vaunulenkillä käytiin ja taisin noin 8km lenkin tehdä, kyllä teki hyvää. :) Poikakin nauttii vaunuissa olemisesta, tuhisee tyytyväisenä ja "hihkaisee" innostuneena jos on vähän töyssyisempää kyytiä. :grin

Täällä alkaa stressi nostamaan päätään ristiäisten suhteen, etenkin minkä asun/mekon äiti löytäisi itselleen.. Kyllähän sitä haluaa enempi oman lapsen ristiäisiin panostaa. :)

Voimia saini!

Catherinelle kans voimia ja toivotaan pienen säästyvän taudista!

Äippä jos se tyttös kasvaa tasaisesti omaa käyrää ni vaadi perustelut tolle ihme syynäämiselle!

Täällä oli tänään tytön neuvolalääkäri ja mun jälkitarkastus. Pituus oli vähän notkahtanu ja paino sit taas suhteessa noussut, 5230g ja 57,5cm oli nyt mitat :) Ite sain jäykkäkouristusrokotteen, tytölle ei tällä kertaa mtn ku se rota jätetään ottamatta.

Sterilisaatioon lähti laput vetämään, ei pitäs ihmeempiä siinä olla ku kolme synnyttäneenä sen lain mukaan saa... Kyselin kauankohan mahtaa johtua odottelemaan ni naisena saattaapi selvitä alle vuodessa, mut miehillä jono yli 2 vuotta! Nyt vaan sit tarkkana kumin kans, abortti vois olla pikkusen vaikea käydä läpi tässä vaiheessa, mut ei meillä todellakaan ois mitenkään varaa neljänteen lapseen...

Yöt alkaneet menemään yhdellä syötöllä, seiskan aikaan illalla unille, syö siinä kolmen neljän aikaan ja sit herätään kuuden seittemän aikaan :) Vielä hivenen kurlailee puklua, mut sakeuttaja auttanut huomattavan paljon. Jospa se sit iän myötä helpottas ku suolisto kehittyy.

Takaisin