Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea uusista talvirakkauspakkauksista! :love2
Täällä niin paljon keskustelua ollut etten ole ehtinyt lukaista kuin vain murto-osan kun kaksi alle vuodenikäistä poikulia pitäneet kiireisenä (sekä hiukan univelkaisena)

Tänään oli pikkukaverin 1kk-neuvolakäynti kun täyttää kuukauden parin päivän päästä. Korvikkeella pääasiassa nyt menty kun rintamaitoa ei tule riittämiin mutta hyvää tahtia silti kasvanut: nyt 54,7cm pitkä (50cm), painoa 4350g (3610g) ja päänympärys 38,5cm (36cm). Kovasti neuvolatäti ihasteli poikulin ruskeita hiuksia jotka mohikaanina pystyssä sojottaa :)

Nyt kämpän järjestelyä kun parin viikon päästä miekkosen 25v.- ja esikoisen 1v.-yhteissynttärijuhlat, aluksi mietin pitäisikö kaste samaan ajankohtaan sysätä mutta triplakemut menee suht isoksi ja mukavampi että pikkuinen saa oman kastetilaisuutensa erikseen. Ehtiipä kastevalmistelut tehdä sitten rauhassa kun ajankohdaksi valittiin 5.3 joka oli harvoja viikonloppuaikoja joka toivomallemme esikoisen kastaneelle pastorille sopi :)

Meillä saatiin illalla kunnon naurut kun tyty turautti kunnon kakat.. Oli isillä jääny vaippa vähän vinoon niin fuskas jostain ja suurin osa tavarasta valu sit sitä myöten ohi ja isin päälle, kun hänen sylissään oli. :D sohvakin sai osansa. Ja just kävi kylvyssä ennen sitä, niin eikun uudelleen suihkuttelemaan.. :D

Onko kellään muulla tilannetta, ettei osais kutsua lasta omalla nimellään. Meitin poika siis Viljam, tuttavallisemmin Viljami, mut en meinaa ikinä osata sanoa sitä nimellään vaan puhun lapsesta, muksusta, vauvasta, töhöttimestä (lempinimi synnäriltä asti) tai muusta sellasesta.. Melkein aina jää se oikee nimi sanomatta. Paitsi kun leikitään silleen et otan äkkiä tohon lähelle ja lasken taas vähän alemmas ja taas uudestaan ja oon sillee "kuka on äitin rakas" "onko Viljami äitin rakas", tuo kun tykkää siitä niin hirveesti, ei osaa kunnolla tarkotuksellisesti viel hymyillä mut silmät loistaa aina ja suu auki, näyttää iloselta :)

Roria ehkä se vaan kestää tottua siihen nimeen? Meillä ei ole vielä nimeä päätetty joten kokemusta ei ole.

Pieni valitusvirsi tähän väliin.

voi juma kun kypsyttää ton lapsen kans. Ikää pe 6 vk ja vissiin illan nukahtamisaika siirtyy ilta illalta myöhemmäksi. Miksei se perkele nuku?!?!?! Tekis välillä mieli vaan antaa vinkua sängyssään että vingu nyt sitten kerralla mutta kun ei voi kun miehen täytyy heräillä neljältä töihin :( argh! Ite kun oon tosi iltauninen niin VITUTTAA

Puuh ja pööh

Nuppu i feel youu... täällä kans hereilllä.. nyt koitan imettää.. ja vauva vaan riehuu tissin kanssa...

Tätähän se eilisen päivän nukkuminen tiesi, nyt on yö valvottu. Ennätin ottaa tasan 40min torkut kl 22, siitä onkin sitten oltu hereillä että heleijaa!

Huomenna olis tytön muskari, voipi olla tämän äipän kuuppa aavistuksen väsy.

Ostin vauvalle mini rodinin mekon ristiäis mekoksi :D huvittaa että vauvalla kalliimpi mekko kuin äitillään vaikka on vain pieni kangaspala.. noh, tyttöhän se illan tähti on :D

Minkä rodinin mekon ostit?
Täällä yks vaate vaatehifistelijä jonka kaapeista löytyy kasa tätäkin merkkiä <3

Minkä rodinin mekon ostit?
Täällä yks vaate vaatehifistelijä jonka kaapeista löytyy kasa tätäkin merkkiä <3
Riikinkukko frillan :) ! Oon kuolannut näitä koko odotusajan ja nyt sain mieheltä siunauksen ostaa :D (pico haalari on toinen mitä haluan!ja tupsupipo ja kaulaliina!aaaw)mitäs kaikkia herkkuja sulta löytyy? Mikä on lemppari?

Tätähän se eilisen päivän nukkuminen tiesi, nyt on yö valvottu. Ennätin ottaa tasan 40min torkut kl 22, siitä onkin sitten oltu hereillä että heleijaa!

Huomenna olis tytön muskari, voipi olla tämän äipän kuuppa aavistuksen väsy.
Täällä må oon vieläkin mieheni kanssa hereillä vaikka vauva nukkui 5h kiltisti ja nyt heräs syömää.. ääääää kuinka viturallee tää unirytmi voipi olla

2e2db7b9b8e8126d18c32c2130153d5c
tässä vielä muillekki näytille kyseinen mekko. Mietin tän kaveriks valkoisia sukkahousuja ja valkoista kukka pantaa.. mitäs te sanotte? :)

Hyvältä näyttää mekko Jemina!

Voi teitä yövalvoskelijat. Voimia. Toivotaan, että siellä tosiaan rytmi kääntys. Meillä poika on nyt pääsääntösesti nukkunu hyvin yöllä. Herää 2-3 krtaa syömään, mutta ei jää enää tuntikausiksi kukkumaan. Mun täytyy vaan ite pariinotteeseen lypsää tissini. Välillä kun jää syönnin päälle huuto päälle, ettei meinaa uudestaan poika jatkaa unia, otan sen ihan lähelle sängyssä ja pidän kättä melko raskaasti hänen päällä, ettei niin kovasti pääse käsiä heitteleen. Siinä hetken huutaa mutta rauhottuu sitten hyvin äkkiä ja vaipuu uneen. Oon tuossa aina muistellu jostain lukemaani, että sylissä vauvan on turvallista itkeä eikä tuu niin kurja fiilis itkemisestä.

En minäkään osaa tyttöä kutsua nimeltä, töhöttimeks(täälläkin), pötköks, pötkäleeks tai örkiks yleensä tulee sanottua :D Tai sit jotain väännöksiä oikeesta nimestään. Kai se Heta on kakstavusena niin tönkkö vauvalle. Isommillakin on kakstavuset nimet, mut harvoin omalla nimellä kutsun, vaan väännään aina jonku hellittelynimen. Tunnistavat sentään omat nimensä kuitenkin :)

Riikinkukko frillan :) ! Oon kuolannut näitä koko odotusajan ja nyt sain mieheltä siunauksen ostaa :D (pico haalari on toinen mitä haluan!ja tupsupipo ja kaulaliina!aaaw)mitäs kaikkia herkkuja sulta löytyy? Mikä on lemppari?

Meijän pienimmillä on noi myös, ovat aivan ihanat <3

Sit löytyy kummallekkin norsujumpikset, persikka picot, sydäntoppahaalarit, isommalle musta pico ja paljon yksittäisiä sisävaatteita.

Sydäntopat on aivan ihanat ne on enkä lempparit <3

45ad949b73e03a80bf7b29f243dd1ec1

Oliko täällä muita joilla on ollu jo menkat synnytyksen jälkeen? Täällä alkoi yöllä, nyt 5vkoa synnytyksestä :shifty: Hieman ärsyttää kun kuvittelin että saan nauttia vielä imetysajan ilman siderumbaa. Onko nyt siis isompi riski tulla raskaaksi? Ei mulla oo koskaan ollu runsaita tai kivuliaita menkkoja, mutta mä vaan vihaan sitä aikaa. Pillereitä syödessä vetelin useita liuskoja putkeen, että menkat oli vaan kerran 3-4 kuukaudessa..

Nyt pitää pistää iso rasti seinään.. Täällä huitastiin 12 tuntia unta kahdella syötöllä ja vain vajaan tunnin kitinöillä, jotka nekin ois jääny pois, jos vaippaa ei ois tarvinnu vaihtaa.. :) vieressä nukku melkein koko viime yön, kun mamma ei jaksanu nousta laittaan tytyä omaan sänkyyn.. Mut eikös ne sano, että poikkeus vahvistaa säännöt, joten kattotaan taas ens yönä miten päin mennään... :D

Meillä kun tuli maanantaina 3vk täyteen, niin tää tyty on alkanu pulauttelemaan aikalailla.. :/ pelottaa että kuivuu :(

Takaisin