Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkäs tuo vihreä lapsivesi? Mimmosia riskejä siinä on lapselle? Ja kuinka kauan odottaavat että synnytys käynnistyy itse ennen ku tehdään sektio jos lapsivesi on vihreää?

Täällä siis meni äsken vedet ja väri on vihertävää..

Metsäläinen kyllä oon :) heti painoin nappulaa ja olin tuossa käyrilläki jo.. mut eivät mitää sanoneet siitä että mitenkä se vihree lapsivesi vaikuttaa..

Hyvä että tietävät. Mulle sanottiin vaan aina, että kertoo ja näyttää vaippa jos muuttuu vesi vihreeks, mutta en nyt valitettavasti osaa sanoo muuta.. Mutta käyriltä tarkastavat, että vauvalla kaikki ok väristä huolimatta?

Tsemppiä sinne Mindis! Jos eivät kiireessä muista laittaa sua uuestaan käyrille aamulla tai aikasemminki, jos vaikka ite huomaat vauvan liikkeissä jotain muutosta, niin muistuta kätilöitä! ;) Onko sulla muita oireita vai miksi et saa unta? :)

Tosi kipeitä supistuksia tulee mut ei vielä tarpeeks usein ja en vielä halua lääkettä ottaa ku uskon että nää tästä vielä kipeytyy :) ja sit tottakai ku jännittää hurjana :DD

Joo meillä herättiin syömään ja lypsän nyt samalla. Koitan vielä jos saisin tiheemmällä lypsytahilla oman maion määrää lisättyä, kun tuntuu korvikkeitten kans niin epätoivoiselta. Kaveri puklailee, ummettaa ja huutaa niillä...

No aivan varmasti jännittää! Muakin sun puolesta! :D

Voi ei pientä :/ mut onneks sun ei täysin tarvii pelata niillä korvikkeilla että tullee ees osaan tarpeeseen sitä omaa maitoa :) jospa saisit pumppaamalla lisättyä sitä omaa maidon tuloo vielä lisää :)
Hih, tää on kyl jännää..

Tsemppiä mindis! :)

Tääll kukutaan ku vauvaneiti päätti herätä puol 1 ja päätti ihan valvoa ja just sain nukahtamaan. Joutu vaan kaivaa toistamiseen pullon esiin ja antaa pumpattua ku eka parin tunnin aikana luttuutti molemmat tisut tyhjäks ja sit puklas/oksensi järkyttävän määrän pois. Tuli ihan nenänki kautta nii taidetaan luokitella oksennukseksi. Nyt nukahti siis pullolle.

Tsemppiä mindis täältäkin, täällä kans neito hereillä nyt 1.30-> kun ei vaan taho nukkua, höpisee, syö hulluna (nyt mennyt jo 300ml) ja ihmettelee vaan... Onneksi on telkkari ja te mulle ajan kuluks;)

Vihreästä vedestä et suurin ongelma siinä kakka vedessä että jos pikkunen vetää sitä henkeen ja saa tulehduksen,mut jos sua hoitavat ei siitä ole huolissaan niin älä ole sinäkään:)

Tsempit vielä kerran, toivittavasti nyt ottaa kunnolla tuulta alleen ja saisit oman yökukkujan syliin:)

Taidan kohta oikeesti olla viimenen kasassa oleva! tänään 41+0 ja nyt nämä pari päivää ollut jo ihan malttamaton ja pinna kireällä kun ei ala tulla, tämän vuoden puolelle siis jaksoin vielä odottaa ihan hyvin mutta nyt kun alkaisi jo tulla :D Ens to sitten käynnistävät mutta ennemmin alkaisi itsestään syntyä. Yöt yhtä tuskaa kun ei saa nukuttua, ei vaan uni tule tai sitten on hirveää pyörimistä. Tämäkin varmaan ihan johtuu tästä koko aikaisesta odottamisesta että millonka.. Pitäis osata vähä rentoutua kun mieskin sano että ei kai se uskalla syntyä kun oot kiree kun korkkiruuvi:D

Täällä taas herättu syömään ja pumppaan. Jee. Nythän tuossa tais kai 2,5h tua nukuttua. Kaveri ei meinannu suostuu jatkaa unta viime kerralla.

Äippä, teiän tyttö on kyllä kova syömään! Mikä sen vrk määrä on? Täällä syö 70ml kerrallaan. Ja siihen ehkä vähän tissiä päälle korkeintaan. Ja siis varmaan jotain 600ml per vrk.

Onko Mindiksellä mitään uutisia?

Kesäkirpullekki Tsemppiä masun kanssa. Kyllä se pian poksahtaa! :)

Metsäläinen sain jotain aivan super ihanaa lääkettä jonka avulla sain pari tuntia torkkua ku sillä saatiin supistuskivut vähä laimeemmiksi :) harmi vaan ku se lääke ei turruttanu aivojaki samalla ku miljoona asiaa pyörii päässä :D mut ees vähä sai levättyä :) mut kyl mä tän vuorokauden sisällä jakaannun keinolla millä hyvänsä ;)

Tsemppii metsäläinen tuohon unettomaan jaksoon ja pumppailuun! Mites muuten sun mies on alkanu nyt osallistua?

Metsäläinen tyttö syö päivässä 600-800ml... Kovin nälkäinen likka siis:)

Mindis tsemppiä, jännää <3

Lueskelin yön ratoksi pari sataa viestiä :) onnea uusille äideille, voimia mindiksrlle loppurutistukseen ja kyllä ne loputkin sieltä ulos tulee :)

Tuntuu niinku tosi moni käyttäis korvikkeita ja moni huolissaan maidon riittävyydestä. Kai tiedätte et rintojen "kovuudesta" (tai siis sen puutteesta) tai pumpulle herumisesta tai vauvan itkuisuudesta tai syömistiheydestä ei missään nimessä kannata tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, saako lapsi tarpeeksi maitoa itse imien. Kun kuulosti niinku osa teistä sen takia antais korviketta? Vain kasvu ja pissa/kakkavaipat kertoo saako vauva tarpeeks ruokaa, ei mikään muu. Ja maidon määrään pätee täysin "sitä saa mitä tilaa" kun sitä tulee sitä enemmän mitä enemmän vauva tarvii ja osittaiskorvike saattaa sekoittaa tän tilauksen.

Mielenkiinnosta kysyisinkin, et miks ette täysimetä? Itsestä tuntuu, et vaiks näin alussa saa olla ihan koko ajan tissi suussa ja sattuu välillä ja on hankalaa ja sitovaa, niin pidemmän päälle tää imetys on helpointa. Aina eväät mukana :) Ja lapselle parasta ravintoa. Tietty kaikilla ei maito riitä (meilläkin piti tehostaa kun alko paino pysähtyyn) tai käy muuten vaan vaikeeks, mut ainakin alkuviikot kannustaisin yrittään ekstraa :)

Takaisin