Hyvä Mindis, että sait levättyä.
Miehen kans laitettiin huoneet jakoon eli se ketä on vauvan kans saa nukkuu isossa sängyssä ja se ketä nukkumisvuorossa, nukkuu alakerran pikkusängyssä. Sillain ei häiriinny. Nyt vaan ukon isyysvapaat loppu ja on yli viikon töissä joten olen yksin. Vaikka mies ei kotona ollessakaan ehkä ihan samassa mittakaavadsa vauvanhoitoon osallistu niin on ne toiset kädet silti päivälläki tarpeesern. Nyt joudun yksin taiteileen vauva sylissä jos ei suostu nukkuun tai katteleen muualla kun sylissä päivällä.. Mutta ohsn hyvin on pärjätty silti, tuntuu vaan että päivät menee äkkiä ja on kiire vaikka mitään ei tapahu :D
Tytsy, mulla imetystaipale ei käynnistynyt, kun poika oli siis alussa kkn nenämahaletkun varassa ja sitten pikkuhiljaa tuttipullon varassa. Sairaalassa mulla kävi ihan joku imetysohjaaja neuvomassa otteet, ja sairaalassa oli helppo ottaa syöttöpunnituksia ku vaaka vieressä. Poika oli kuitenki viä niin pieni, ettei jaksanu tissiä juurikaan imee, tuttipullostaki vaan puolet max, ja loput neniksen kautta. Lisäks meillä on ollu keskosvahvikkeet, jauhe joka dekotetaan maitoon ja pullosta syötrtään. Nyt kun poika on yli 3,5kg tuota vahviketta puretaan pikkuhiljaa. Vahvikkeet loppuu viikon päästä kokonaan. Sitten ei periaatteessa olis estettä täysimetykselle, mutta olen vähän skeptinen, kun helpommalle pulloon tottununeelle kaverille se rinnalla olo on nälkäsenä vaan semmosta vempulointi. Pää vispaa ja kädet vispaa, vaikka kapaloon pistäs, ja huuetaan eikä oteta tissiä millään suuhun. Mutta katotaan, mitä tapahtuu. Nyt kuitenki koitan pumppailla ahkerammin että sillä konstin sais tuota omaa evästä pojalle riittään, kun oon pulassa korvikkeitten kans.
Eilen pongasin netistä Pullonpyörittäjien oppaan. Siinä oli hyvin asiat esitetty ja nimenomaan siltä kantilta, että joskus se pulloruokinta, vaikka oman maidonkin kiertätys pullon kautta, on paras ratkaisu vaikka kuka sanoisi mitä. Ootko Timbe tutustunut ko oppaaseen?