Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Timben kanssa täysin samaa mieltä ja muutenkin se että sanot asiallisesti sille perheelle ja niiden lapsille että antaavat sulle yksityisyyttä niin taatusti ymmärtäävät. Se että kihisee raivosta tai alkaa räyhäämään ni ei auta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Sä oot aikuinen ihminen ja taatusti se toinenki perhe on sen verran aikuinen että ymmärtää kun sanot heille ihan asiallisesti siitä että haluat yksityisyyttä ja olisi tosi ystävällistä jos voisivat lapsiaan vahtia sen verran että eivät häiritsisi sun yksityisyyttä. Varmasti toimii paremmin ku raivoaminen ja huutaminen.
Ja mulla on useita lapsettomuudesta kärsiviä ystäviä ja oon täysin ymmärtänyt oman raskauden ja onnen keskellä heidän taisteluaan ja menetystään ja tukenut heitä. Se että toisen vauva itkee ei ole sinulta pois millään tavalla, koska sä tuut saamaan sen oman pienen pellavapään syliis vielä ja saat kuunnella oman vauvan itkuakin kellon ympäri pian. Nyt teiä poika on sen takia piuhoissa ja letkuissa että hänestä kasvais vahva ja ihana ja saisitte hänet täysin terveenä viereen ja kotiin.
Ja kyllä ittellä ainakin alkaa hermot olla kireällä mutta wildis ymmärrän sua mut koitahan säkin ymmärtää toisia

Onnea Amanda!

Luen muitten viestit myöhemmin. Meillä poika nyt toista päivää vaisu ja väsynyt. On nyt onneks nukkunut kun se eka vrk nuurutessa meni pojallaki vaan lyhyillä torkahuksilla. Maha kipee ja löysähkö. Eilen itki niin että ääni lähti. Itelläki itku ku toinenniin säälittävä. Nyt ollaan menossa yksityiselle lääkärille kaheks. Julkiseen päivystykseen en vie polosta oottaan ja hankkiin lisää pöpöjä.

Toivottavasti Metsäläisen pienellä kaikki kunnossa. En itsekään veisi julkiselle. Yksityisellä ei tarvitse odotella kauan.

Mir77 aivan ihana pieni pötkylä <3

Metsäläiselle voimia. Jospa pienellä kaikki ois hyvin ja tuolla yksityisellä puolella on kyllä tosi hyvä kun saa ajan tosi nopeasti. Halauksia teille <3

No justhan sanoin, että ymmärrän kyllä.. Huoh.. Mä häivyn! Turha näistä asioista vääntää enempää. Mulla on parempi mieli ku jätän tän "tukiryhmän"!!!

Wildis ota ihan iisisti! :) vaikka nyt onkin vähä vaikeeta nii kaikki kyllä kääntyy parhain päin. Hormoonit jyllää! Ota vaikka vähän taukoa tästä foorumista ja yritä lepäillä! Kyllä se siitä! :) tiedän tunteen kun muiden vauvat itkee ja oma ei ole vierellä. Se on turhauttavaa! :/ mutta jaksa vielä, kohta pääsette kotiin vauvan kanssa ja arki voi alkaa. Kaikkea hyvää sulle ❤

Meillä justiin neuvolatäti kävi kotikäynnillä :) meidän poika viikon vanha ja syntymäpaino ylitetty viidellä grammalla! Wuhuu! Muutenkin neuvolatäti kehuskeli kuinka virkeä ja vahva poika onkaan ! Ihan turhaan siis stressasin saako vauva tarpeeksi ruokaa vaikka en imetäkkään :)
Tätä onnen määrää ! Äitin rakas poika ❤

Hormonit jyllää ja tunteet on selvästi täällä pinnassa meillä "äitihirviöillä" kun jokaisella hieman eri tilanne vauvojen kanssa ja osa vielä tosiaan täällä odottelee kärsimättöminä omia nyyttejä mutta eihän pahoiteta mieliä kumminkaan :)

Itse ymmärrän kyllä tilanteen ja moni muukin varmasti että sairaalassa olo kiristää ja huoli omasta lapsesta on kova. Mutta itsellä ehkä särähti korvaan tuo vähättely toisesta äidistä ja hänen "penskoistaan". Itse en halua joutua stressaamaan osastolla mitä muut äidit ajattelee jos oma vastasyntynyt sattuu "vittumaisesti" itkeskelemään yötä päivää kun sille ei oikein voi mitään vaikka eihän se kivaa olisi varmasti itsestä eikä muista. Ja helposti siinä omassa perhe onnessa unohtuu että kaikilla ei ole yhtä hyvin asiat joten voisi olla hyväkin kertoa omille huonekavereille oma tilanne.

Onnea kaikille synnyttäneille! Miten ihmeessä tää aika voi mennä näin nopeasti!? Eilen tuli meidän pikku miehelle ikää jo 7 viikkoa! <3 hurjaa vauhtia myös kasvaa, 5 viikon lääkäri neuvolassa oli painoa jo 4650g (3440g) ja 55,5cm (50cm) suluissa syntymä mitat :-) ja mulla on taas kauhee vauva kuume :-D vaikka tämä taitaa olla meidän viimeinen vauva :-)

Liitteet

• DSC_0560.JPG
    DSC_0560.JPG
    613.8 KB · Katsottu: 90
Äityli85 ja Mir77, onpa hurmaavat hiukset teidän muksuilla! <3

Täälläkin jännätään, kuinka moni ehtii tammikuulle ja kenelle sattuu vuoden viimeinen vauva. Tsemppiä kaikille vielä tositoimia odotteleville, pidän peukkuja puolestanne!

Meillä 8 päivän ikäinen poika on ollut tänään kuin eri ihminen: Syö kerralla kunnolla eikä nykerrä pikkuannoksia vartin välein, nukkuu parikin tuntia putkeen ja on hereillä ollessaan virkeä ja tyytyväinen. Luulen, että aloittamillani maitohappobakteereilla on jotakin tekemistä asian kanssa! Toivottavasti tämä jatkuu, ihan mahtava helpotus kun sai viime yönä jopa nukuttuakin. :)

Mä ymmärrän wildis sua täysin. Oma muksu kun oli niin monissa letkuissa teholla, ettei syliin voinut ottaa. Oli viikset, nenämahaletku, katetri, kaneeli ym. Oli hirveetä ja sit vierustoveri jakso pillittää, ku oma muksu oli joutunu kans teholle tyyliin sokereiden takia ja ite vaan mietin, et onko oma lapsi ees elinkykynen. Sit sille tuli joku tulehdus kohtuun ja parku sitä, mut silti kävi miehen kaa ulkona röökillä. Ei pystyny tuolloin symppaamaan, mut ehkä hänkin ois ollu vähän reippaampi, jos ois ymmärtäny, et toisilla on vielä vaikeempaa. Tyksissä se hyvä, et ilman lasta olevat on eri osastolle, ni vauvojen itku ei häiritse ja yöt saa nukkua. Se tosta omasta tilanteesta oiski puuttunu. Mut oli se esikoinen mullekin ihana voimavara, et tosta sairaalajaksosta selvisin.

Ja tyksissä vielä oma tila, mis voi pumppailla, ni ei naapurit häiritse. Vasta tajuun, miten hyvin siellä on oikeestaan noi asiat hoidettu.

Takaisin