Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääkö teijön vauvat mekkalaa kun nukkuvat? Tää piipittää kuin orava :D ja välillä sellaista 'äääääääää' ääntä ja mumiseee

Voi elämä tätä kakkapissirumbaa! Ei tähän osannut varautua, vaikka tiesikin, että sitähän ne vauvat tekee... Koko ajan saa olla vaihtamassa, joka rupsulla tulee myös pieni turaus... Huhhuh... Paras oli tänään kun olin vaihtanut juuri kakkavaipan ja putsasin napaa (ja odottelin pyyhkeen kanssa, josko tulis pissat ennen kun pistän puhtaan vaipan) niin poikapa turautti hoitopöydälle. Seuraavalla vaihdolla, mies oli laittamassa toisen pyllyyn voidetta, kun vauva turautti kakat pitkin lattiaa... Siinä sitten ulvottiin hetken aikaa naurusta ja siivoiltiin jälkiä. Nyt pyörii jälleen pyykki, että saataisiin pikkupyyhkeet, vaipat ja hoitopöydän aluset puhtaaksi. :D
Hahah sama homma täällä! Meillä on ollut kunnon huutonaurut miehen kanssa pariin otteseen kun meijän poika on kaaressa pissannut päällemme ja kerran myös hoitpöydälle turauttanut... :D

Jotain vinkunaa ja ähräystä täälläkin kun nukkuu, en tiiä onko unta vai vatsan väänteitä, isommat tytöt juttelee unissaan ja vanhin myös kävelee unissaan:) vilkas yö elämä siis tytöillä!

c2d92d18cd41e8ecfca2d01d3a18013d
koiraa meillä ei ole mutta toinen meidän kissoista nukkuu koko ajan äippälaatikon vieressä :D ei kyllä aluksi voinu kummatkaa kisuista sietää vauvaa.. mutta ehkä ajan kanssa

Luna on kyllä koko ajan hääräämässä jaloissa varsinkin jos vauva itkee:) päivällä jumpatin vauvaa niin parkeeras itsensä vauvan viereen ja katseli että kaikki hyvin, vaipan vaihto hirveän helppoa kun tulee tökkimään kuonollaan vauvan peppua jos siellä on pisu tai kakka:D höpsö koira<3 jännä nähdä että tajuaako ottaa etäisyyttä kun lähtee vauva liikkeelle vai odottaako vieressä että pääsee karvoistaan;)

Meillä koira vahtii vauvan jokaista liikettä. Nukkuu pinnasängyn vieressä päivällä, vauva itkee, niin koira ilmoittaa haukahtamalla, pyllypesut katsoo lavuaarin vieressä, imetyksen ajaksi tulee mun jalkoihin tai kainaloon makaamaan, kun vauva lattialla, niin koira sen vieressä yms.

meillä ei koira oikeen tajua et taloon on tullut uus tulokas, vaikka vauva itkiski. En tiiä onko se niin uuno, vai mitä, yleensä ku pentu koirat kiinnostuu kaikesta. Ja toi meidän koiruus on nyt 4kk.

Jemina mä tuen toiselta puolen esim. toisella peitolla jonka pyöritän ns.pötköksi, estää sitä siis kääntymästä. Omaan sänkyyn vaan ei millään ala nukkuu eli on sit nukkunu mun vieressä. Näkkyy olevan et herkkyysnäppyä tulee vauvalle naamaan a kyselin napatynkästä, ni viimeyönä oliki tippunu vaippaan :)

Mulla kohtutulehdus todettiin pelkällä sisätutkimuksella. Kohdunkaula ja kohtu aristi. Mulla ei siis todellakaan oireile mitenkään järjettömän voimakkaasti, maha ja alakerta vaan kipeenä. Ja ilmeisesti myös pissaamisen ja kakkaamisen pulmat liittyy asiaan... Pahin tuska tässä tulehduksessa taitaa olla tuo antibioottikuuri, kun tunnen pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa siitä, että syötän vauvallekin sitä samalla... Itkeä tihrustanu asiaa ja pyydelly vauvalta anteeksi :rolleyes: Ehkä vähän babyblues vaivaa... Ite kun en tulehdukselle tietenkään mitään voi. Vähän itkuinen ilta on pienellä ollut, mutta en ole varma onko johtunut varsinaisesti mahavaivoista. Eilen ja varsinkin tänään on nimittäin tankattu tissiä niin hirmuisesti, että vissiin on tilailujakso menossa. Puolen tunnin-kahden tunnin välein on saanut olla imettämässä...

Mulle ei lääkäri antanu kuuria, tulehdusarvot oli 11. Käski huomenna uudelleen kokeille jos on nousseet ni sitten katotaan. Neuvolantäti ohjeisti kyllä puhelimessa että jos kuitenkin kuume nousee niin yöllä päivystykseen. En ihan herkällä kyllä lähe tonne 40 kilsan päähän ajelemaan päivystykseen kun kerran ei kunnolla voi asiaa hoitaa...

Onko kohtutulehduksessa tulevat kivut jatkuvia vai voivatko välillä kadota? Ittellä muutamina päivinä oli pissatessa kipua kohdun alueella ja sit hävis se kipu muutamaksi päiväksi ja taas tänään sit ilmeni.

Tietääkö kukaan mistä löytää noita toppapusseja? Kattelin nettikuvastoi enkä löytäny. Siis sellaisia missä on hihat ja sit lahkeiden sijaan pussi ja sit siin ois se turvakaukalo-reikä haaroissa.

Ei helvetti.. En jaksaaaa... Sen lisäksi että vauva ei juuri öisin nuku, niin nyt on mies flunssassa ja kuorsaa ihan järkyttävän kovaa niin että ne pari tuntia mitä vauva nukkuisi niin minä en tässä metelissä pysty nukkumaan :( vois kuvitella etten sit vaan vielä oo tarpeeks väsyny...

Tääll kyll taas vauva nukkuu öisin mutta vain sylissä. Sänkyyn ku laittaa nii hetken päästä kauhea ähinä ja tuhina ku nenä menee tukkoon tai sit äheltää pierua tai ilmakuplan kanssa. Ja miehellä jokin flunssapöpö meinaa jyllätä ja kuorsaa. Tosin hän ny kuorsaa kyll muutenki. Tänään hain tytölle Relan dropseja että jos ne auttais.

Meille syntyi ihana poika 29.12. Klo 0.35.Mitat 3935g ja 55cm.Huh miten pitkä prosessi,säännöllisiä supistuksia yli 6vrk 10-60min välein eli en juurikaan nukkunut eikä mieskään.Todella kivuliaita nuo pitkittyneet supistukset(tyyliin pari puukkoa perseessä).Kolme yötä noista olin päivystyksessä mut kohdunsuu aukeni erittäin hitaasti ja voimat alkoivat loppua.Puhkaistiin kalvot eikä siltikään käynnistynyt.No,sitten koetettiin käynnistää oksitosiinilla pari kertaa,muttei silti kunnolla lähtenyt.Sietokyvyn äärirajat tuli vastaan useita kertoja,joten oli pakko ottaa epiduraalia että jaksaisin vielä.No,lopulta lapsivesi oli vihreää ja tulehdusarvot nousivat.Poika tuli maailmaan kiirellisellä sektiolla.
Mutta maailman ihanin poika.Olen aivan täynnä rakkautta <3 <3 <3

Muokattu viimeksi:
Takaisin