Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä iso pikkuherra saapui sulostuttamaan vanhempiensa elämää tänään 22.12.2015 klo 16:15. Mittaa komeat 52 cm ja 4445 g. Käynnistystapana ballonki + kalvojen puhkaisu + oksitosiini, joista viimeinen aiheutti oksentelua ja itkettävän kipeitä supistuksia. Piti siis luopua pehmeistä kivunlievitysmenetelmistä ja ottaa epiduraali. Siitä hommat etenikin tosi hyvin, loput 4 cm aukesivat rytinällä. Ponnistin lopulta puoli-istuvassa asennossa, kun konttausasento ei olisi siinä tilanteessa onnistunut. Hyvin meni ponnistaminen tuossakin asennossa, ei tarvinnut edes epparia tehdä. Vähän repesin, mutta vain pieniä 2-3 tikin vaurioita tuli. Kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen synnytykseen! :)

Poika on vienyt mamman sydämen jo nyt ihan täysin! Rakas pieni pellavapääni. <3 Pakko muuten mainita, että OYSin kätilöt ovat MAHTAVIA! Varsinkin ponnistusvaiheen kätilö sai minut ylittämään itseni olemalla ihan vaan älyttömän kannustava. :)

Mun neitillä oli päänympärys 37, sanoivat ettei jää sellaseks. Itte en huomannu että olis ollu iso tai suippo pää, mutta miäs sano että oli ollu vähä sellanen Alien pää :O :D toisena päivänä synnytyksestä niin oli päänympärys 36,5. en sitten tiedä kuinka kauan "muovautuu" mutta minusta on neitillä söpö pää <3

Ja onnea Äyriäinen! Hyvän kokonen poika! Täällä jännäilin että minkä kokonen sun vauveli mahtaa olla, ku meillä oli se laskettu samana päivänä ^_^ Onnea koko perheelle!

Täältä joensuusta saa sen tens laitteen synnäriltä jos haluu. Ite en oo tarvinnu onneks vielä.

Kohdunsuu on auki vieläki kaks senttiä ja sisäsuu vielä kiinni. Kätilö pyöritteli äsken sormia siellä kanavassa et alkais aueta. Voi perkele se muuten sattuu..
Mut kätilö arveli, että päästäis tänä yönä jo tositoimiin. Opastaa tulevan isin jo synnärille isi huoneeseen nukkumaan, että on siellä valmiina ku saliin tulee lähtö. Ei tartte isimiehen ajaa kotiin tms. :)

Ja nyt on pakko avautuu näistä huonekavereista.... Viime yönä kaverina oli joku porsas, joka kuorsas niin kovaa että mun piti pyytää kätilöltä korvatulpat.. Sit se ihmeellisesti ähis ja puhis koko ajan todella häiritsevästi ja käytti jotain hajustetta joka alko koskee päähän mua...
Nyt sitte tuli tuohon tuommonen nuori äiti, joka ilmeisesti polttaa ku ihan järkyttävä tupakan katku tuli hänen mukanaan. Hyi vittu (anteeks) yritäppä tässä hajussa olla ja nukkua sitte....

Wildis, onneksi me ei satuttu samaan sairaalaan, sulla ois mennyt muhun hermot! :D Mä nimittäin olen alkanut raskauden myötä kuorsaamaan, kun valtavan vatsan myötä hengitys ei oo kulkenut kunnolla. Jospa se nyt loppuis kun vauvakin on maailmassa! Tämä onnellinen äippä alkaa unille nyt ja toivottaa tositoimissa oleville ihan valtavasti tsemppiä! :)

Muokattu viimeksi:
Onnea Metalf ja Äyriäinen!

Täällä juuri saatu 5h nukuttua, kerran kävin kusella kun oon tämmönen yökuseskelija :) Nyt sitten lypsin ja otin pojan isältänsä. Poika söi pullosta ja makustelee vielä tissiä. Jospa vielä saatas jokunen tunti nukuttua pojankin kans. Mutta kyllä unet teki terää.

Hohhoijjaa täällä tilanne polkee paikoillaan. Suppareita kyllä tulee, mut ku just tarkistettiin tilanne niin ei oo edistystä tapahtunu. Varmaan saan aamulla lisää käyrän jälkeen cytoteciä. Helvetillistä ku en voi tuon ihottuman takia kokeilla lämpöpussia enkä voi ottaa oxanestiä ku siitä alkaa sivuvaikutuksena kutitus. Ja tuo ihottuma kutisee vaan lisää. Yöunet oon tässä menettäny kokonaan. Tulis nyt vaan tää vauva ulos, niin helpottas.

Mä niin oisin halunnu että meijän vauva ois syntyny ennen joulua ja oltas päästy jouluks kotiin mutta eeei.. höh. No nyt jos sitte ei kuitenkaa aattona syntyis ni sais olla kotona eikä sairaalassa :p

Metalf ja äyriäinen paljon onnea molemmille pikkuisista<3

Wild tsempit toivottavasti saavat synnytyksen kunnolla käyntiin!

3vko synnytyksestä ja ekan kerran seksiä harrastettu, vähän meinaa paikat olla hellänä sörkkimiselle;)

Ei mulle oksitosiinitippaa laiteta ku en oo tarpeeks vielä auki. Työntäävät noita pillereitä. Sit ku oon tarpeeks auki, niin siirtäävät saliin ja siellä saan tipan varmaankin. Jos ei etene niin sit keksiivät jotain muuta varmaan.

Jospa sulla Wildis lähtis se etenemään, tiiän kuinka turhauttavaa on jumittaa jossain tietyssä senttiluvussa aina vaan! Rentoutuminen saattais auttaa, mutta se voi olla hieman hankalaa kipujen kans... Mitä jos pyytäisit kipulääkitystä? Pikku unet vois edistää tilannetta.

Täällä iso pikkuherra saapui sulostuttamaan vanhempiensa elämää tänään 22.12.2015 klo 16:15. Mittaa komeat 52 cm ja 4445 g. Käynnistystapana ballonki + kalvojen puhkaisu + oksitosiini, joista viimeinen aiheutti oksentelua ja itkettävän kipeitä supistuksia. Piti siis luopua pehmeistä kivunlievitysmenetelmistä ja ottaa epiduraali. Siitä hommat etenikin tosi hyvin, loput 4 cm aukesivat rytinällä. Ponnistin lopulta puoli-istuvassa asennossa, kun konttausasento ei olisi siinä tilanteessa onnistunut. Hyvin meni ponnistaminen tuossakin asennossa, ei tarvinnut edes epparia tehdä. Vähän repesin, mutta vain pieniä 2-3 tikin vaurioita tuli. Kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen synnytykseen! :)

Poika on vienyt mamman sydämen jo nyt ihan täysin! Rakas pieni pellavapääni. <3 Pakko muuten mainita, että OYSin kätilöt ovat MAHTAVIA! Varsinkin ponnistusvaiheen kätilö sai minut ylittämään itseni olemalla ihan vaan älyttömän kannustava. :)
Onnea Äyriäinen! Hyvän kokoinen poika! Ihana kuulla että synnytys meni hyvin, vaikka olikin jo yli 4 kg. Oletko pitkä? Kuulemma pitkät naiset synnyttää helpommin isompia vauvoja.

Takaisin