Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Sisu ja muut joille on tupsahdellu vauvoja! :)

Ja tsemppiä kovasti tän päivän synnyttäjille! Ihana et säkin Wildis oot viimein pääsy käynnistyksen nii saat ihottuman kuriin :)

Täälläkin pötkötetään taas vaihteeksi sairaalan ihanassa avopaidassa... Lääkäri tarkisti äippäpolilla kohdun tilanteen ja niinhän siellä oli vieläki jotain. Päädyttiin kokeileen polikliinisesti imutyhjennystä kohdunkaulanpuudutteessa. Muuten olisikin selvitty sillä, mut joku pikku kappale siellä vaa sinnikkäästi jumitti ja aiheutti koko ajan lisää vuotoa. Jouduin siis loppuviimein siihe nukutuksessa tehtävään kaavintaan. Hyvin onneks kaikki meni ja nyt ootellaan et pääsis tässä iltasella vielä kotia. Mun äiti on ollu koko päivän vauvan kanssa mukana osastolla, että sain ennen nukutusta syöttää. Ihanasti on kyllä huomioitu molemmat ja pidetty imetystä tärkeänä :)

Voimia poodle!

Mä tein pienen kävelylenkin ja tuntui tosi epämiellyttävältä .. Vauva jotenkin painamalla painaa nyt tota alakertaa. Täytyy varmaan tänäänkin saunoa jos se yhtään helpottaisi oloa. Lämmin jyväpussi on kyllä huippu!

Onkohan niin, että voiko synnytys lähteä käyntiin, vaikka vauva ei olisi laskeutunut tai kiinnittynyt? Täällä ei ainakaan keskiviikkona ollu tapahtunu kumpaakaan eikä omien masuhavaintojen mukaan ole laskeutunut yhtään alemmaskaan. Tänään LA ja näyttää pahasti siltä, että miehen nimpparilahjan toimitus viivästyy hamaan tulevaisuuteen..!

Kannattaa odottaa vain kärsivällisesti, mutta kyllä synnytys voi käynnistyä, vaikka ei laskeutunut ja kiinnittynyt. Mulla ykkönen ja tämä kolmonen laskeutui vasta synnytyksen aikana. Kakkonen oli valmiina ja kiinnittynyt jo kahta viikkoa ennen laskettua-aikaa, mutta suostui syntymään vasta kahden viikon päästä la:sta.

Hyvä kun luin täältä noita juttuja, niin tajusin, etten ole muistanut ostaa vauvalle d-vitamiinia. Tänään on kaksi viikkoa täynnä ja pitäisi aloittaa toi d-vitamiini. Kätevä palsta :)

Täältäki vain pikainen päivitys. Eka cytotec annos potkas niin kovasti, että kolmessa tunnissa kanava lyheni kolmesta sentistä 1,5 cm. Suppareita tulee kahen minuutin väkein eikä voi antaa ilta annosta enää.
Kätilö ihmetteli miten nopeesti on vaikuttanu ku normaalisti menee kaks taikka kolme päivää ennenku päästään tähän pisteeseen. Sano että voi vaikuttaa ku oon hoikka.

Jos oli blondi niin varmaan sama tyyppi oli tosi mukava, mutta mulle ei käynnistystä anneta kun ison esikoisen synnyttänyt ongelmitta

Onnea Ari ja paljon zemejä wildiksekselle!

Täällä kotiuduttu. Kauhee stressi imettämisestä, kysympä siis äkkiseltään täällä ennen kui meen huuteeleefacebook ryhmiin: ku mulla maito noussut, tissit kovat pinkeet pallot, eilä vauva sen takia meinaa saada imuotetta tissstä, nii itäskö mun vähä pumpata näitä tissejä tyhjemmiks?

Kannattaa pumpata, tai ite alkuun lämpimässä suihkussa vähän lypsin maitoa pois, niin sai hyvin niitä maitopatteja veks.

Miten ootte nukuttaneet pikkuisia ulkona? Meillä kohta 3-viikkoisen kanssa lenkkeillään päivittäin 60-90min lenkki (sektiolääkäri passitti heti ulos, jee :D jotain hyötyä lauhasta kelistä!) Mutta mietin minkä verran voin lenkin lisäksi nukuttaa vauvaa ulkona? Ainakin vaunujen liikkuessa vaavi nukkuu sikeästi tyytyväisenä :)

Onnea Sisu ja Air4M! Ihania uutisia taas! :)

Muakin kiinnostaa tietää, miten Air4Min käynnistys meni. Täällä makoillaan ballongin kanssa käyrillä, kipeitä supistuksia tulee n. 7 minuutin välein. Aluksi supisteli tosi rajusti 3 minuutin välein ja olin ihan järkyttynyt, että onko jo alku näin tuskaista. :D Nyt on siis onneksi vähän pehmeämpää menoa välillä. :)

Anksu oli se lääkäri blondi ja oli tosi mukava, mit tosiaan aika nihkeesti sen käynnistyksen myönti. Piti se diagnoosi saada ensin. Ei uskonu, että mun ihottuma olis raskaudesta johtuvaa koska tää on harvinaista. Mut järkeilin samaa ku ihotautilääkäriki että ku mulla on aina ollu hirmu terve iho ja sit yhtäkkiä pamahtaa tämmönen. Samoin ku kuullemma raskausihottuma alkaa nimittäin arpien kutinasta ja alkaa sitten vasta levitä. Niin että eka luulee et arvet vaan kutisee vaikka on sitä ihottumaa. Ne oireet täsmäs niin hyvin.

Takaisin