Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yhdessä kasassa ja 38+6. Oon täysin varma, että ei tää poika kiirehdi ulos. Isosisko syntyi 40+1, ja mammanpoikana saletisti menee tammikuulle, että heilahtaa. Kokoahan oli 38+3 ultrassa 3820g ja käsikopelolla 4 kg rikki. Esikoinen 4660g niin mulle ei mitään ennenaikaisia käynnistyksiä anneta...

Onnea prinsessasta jemina ja voimia tilanteen prosessointiin! <3

Tsemppiä sale!

Täällä kanssa vielä kasassa 38+5, mutta huomenna käynnistykseen. Perjantain painoarvio tosiaan 3845g ja kalvojen pyörittelyn&irrottelun seurauksena nyt viikonlopun napsunut suppareita, selkä juilinut ja limaa tullut ihan kauheasti. Vessassakin sai eilen rampata tyhjentämässä taukoamatta, mutta eipä vaan mitään järin kipeitä tai säännöllisiä supistuksia siitä huolimatta. Viime yönkin nukuin kuin tukki, yhden kerran kävin pissillä, eikä supistuksen supistusta... Noh, huomenna pääsee silti suoraan saliin, kun perjantaina oli jo 3cm auki...

Tsemppiä kaikille muillekin käynnistykseen meneville ja omaa vuoroaan odottaville!

Täällä 39+3 eikä merkkiäkään et jotain alkas piakkoin tapahtua.Kamala yskä vaivannu nyt jo 9pv, illasta närästää, reidet ja alapää kippeet, selkää vihloo jne.. valivali mut toiv.tää pian helpottas :) onnea kaikille synnyttäneille :)

Mulla tuli torstain ronkkimisen jälkeen yöllä kipeitä supistuksia, mutta se siinä. Ei minkäänlaisia merkkejä.

Joku kyseli turvotuksesta, yritin saada liitettyä kuvan mun oikeesta elefanttikoivesta mutta en onnistunut. Mulla siis toisella puolella kova turvotus. En tiedä miksi vain toisella puolella?

Viime yö meni taas supistusten kanssa, panadol ei auttanut ja veskissä sai juosta kuralla. Sitten ne taas lopahti. Nyt alkaa vaan ihan oikeasti korpeemaan kun tuntuu että supistukset vie tosissaan voimat ja nyt on aamulla ihan poikkinainen olo. Tätä on kuitenkin jatkunut jo niihin kauan.

Onnea jo synnyttäneille ja nyytin kanssa joulua viettäville :Heartbigred

Täällä siis 39+1 eikä tietoakaan synnytyksestä. Koon puolesta alkaa jännittämään ja pelottaa synnytys todella paljon, jos mennään laskettuun niin arvio 3,5kg mutta neuvolalääkäri haluaisi vielä mitata että mahtuuko miten syntymään. Eniten pelottaa että synnytys käynnistyy ja sit todetaan ettei mahdu syntymään. Ehtiikö ne ultraamaan joka tapauksessa synnytyksen yhteydessä?

Täälläkin vielä odotellaan omaa joulutonttua syntyväksi. Viikkoja 38+5. Pitkään ollut jo kohdunsuu pehmentynyt ja ulkosuu auki sormelle, kanavaa jäljellä n. 1,5cm. Saa nähdä missä sitä joulua vietetään :)

Lilith_Mist onnea! :)

Jeminalle onnea ja tsempit myös, varmasti ollut vaikeaa sulatella asiaa! (Varsinkin kun ei ollut raskausaikana merkkiä downista).

Ja onnea muille vauvan saaneille jos oli, valitettavasti enää en muista nimiä ja mitä kukin oli jutellut täällä.. :)

Täällä ollaan vielä sairaalassa, äsken käytiin lastenlääkärin luona ja kaikki näytti ja kuulosti hyvältä, nyt vain odotellaan miltä tämän aamuinen biliarvo näytti. Tosiaan, poitsussa havaittiin keltaisuutta ja eilen illalla otettiin näyte ja tänään aamulla vielä. Mä niiiiin toivon että päästään tänään kotiin! Mulla ei ole ikinä ollut näin kovaa koti-ikävää, täällä sairaalassa en osaa nukkua ja täällä oleminen tympii vuorokauden ympäri. Joka kerta kun mieheltä loppuu vierailuaika alkaa hillitön itku, ahdistaa vaan niin helvetisti täällä olo. :sad001 Kaiken lisäksi sain huonekaverin joka kuorsaa törkeän lujaa, mun hermot ei kestä!

Huh, sai vähän avauduttua. Toivottavasti loputkin odottajat saisi kohta nyyttinsä syliin! :)

onnea kaikille nyyttinsä saaneille! Meillä ois tänään toimituspäivä 40+0 ja merkkejä on tullut ja mennyt.. saas nähä ollaanko joulu synnärillä vai saanko vetää rosollit ja kinkut kotona kahessa tai yhessä osassa! :3

Täälläkin vielä vauva mahassa, 41+2 tänään!! Olo on kyllä jo hirveän tukala ja oon kiukkuinen kun ampiainen jatkuvasti siitä syystä.

Muokattu viimeksi:
Täällä kans vielä yhtenä kappaleena! 39+1. Hirveen vaikee sanoo kauanko menee. Oon koko raskauden ajatellu/toivonut et menis heittämällä yli, mut tää viikko on ollu yllättävän rankka ja tuntuu kuin paikat kypsyisi. Menkkamaista jomotusta useana päivänä peräkkäin, vessassa tarvinnu juosta useammin, alhaalla selvästi paineen tunnetta ja tää aamu oli jotain ihan jäätävää.

Unenpöpperössä käännyin selälleni ja yht'äkkiä sattu ihan helkkaristi. En osaa sanoa edes minne kohtaan selässä tai mahassa (keskivartaloon kuitenkin) ku olin niin väsyny. Ajattelin vaan et pitää päästä kyljelle ja kääntyminen oikealle kyljelke sattu vatsalihaksiin.kyljellä olin hetken, eikä kipu lähteny vaikka vähän helpottikin. Autto ku menin konttausasentoon. Siinä sit hetken ja vasemmalle kyljelle. Masussa alkoi hikka.

No uni ei tullu enään ja masuasukkikin heräs vissiin kunnolla. Söin aamiaisen ja pikkunen jumppas kunnolla mahassa reilu tunnin. Tuskin siis kaverilla hätää kun liikkeet ollu reippaat. Miehen kanssa mietittiin, olisko sikiö painannut selässä jotain hermoa,mikä laukas kivun. Ei oo ollu mitään kipuja konttausasennon jälkeen ja olen pystynyt makaamaan selälläni sekä oikealla kyljellä tapahtuneen jälkeen. Onko kellään ollu vastaavaa?

Onnea kaikille pikkuisen saaneille :-)
Jeminalle hurjasti voimia asian kanssa.
Minun kummilapseni on 9 vuotias, reipas ja valloittava down poika joka yllätti vanhempansa myöskin.
Heille meni aikaa asian sulattelussa ja tunteet menivät laidasta laitaan.
Anna itsellesi aikaa ja armollisuutta kokea kaikki tunteet.
Ota vastaan kaikki apu ja tieto asiasta, monesti down lapset vaatii pikkusen erillaista hoitoa ja huomiointia.
Kunhan olet kerännyt voimia niin hae vertaistukea.
Moni perhe on joutunut kampailemaan oikeuksien puolesta joita on heti vauva-aikana jo oikeutettu, mutta harmiksi kunnat näistä laistaa.
Vertaistuen kautta saa näistä tietoa ja näet myös kuinka aurinkoisia ja valloittavia nämä lapset ovat.
Minun kummilapseni toimii aivan, kuten muutkin lapset. Koulua käy koulunkäyntiavustajan tuella normaalissa luokassa.
Vauvantuoksuista arkea perheellenne <3

8bbc0bc795915534f6f88c3914ca8f02

Neiti syntyi 19.12. ajallaan. Mun piti mennä sairaalaan nukkumaan yöksi, mutta neitokainen oli eri mieltä. Nyt sitten tutustutaan rauhassa toisiimme.
Meillä arvioitiin yli nelikiloiseksi ja synnytyksen ajan kätilö muistutteli, että nyt synnytetään isoa vauvaa. Kätilökin yllättyi, kun ei ollutkaan iso, vaan pitkä. Jäi siis alle neljän kilon ja hän on 54 cm pitkä.

Onnea Nepatti!

Voi hurjaa miten mielialat täällä heittelee. Veekäyrä katossa eikä piisaa ja äsken itkin oikein antaumuksella kun mietin ettei tyyppi haluakaan enää syntyä meidän lapseksi kun täällä on hermot niin kireällä ja huonotuulista porukkaa.

Takaisin