Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi miten suloinen pikku prinsessa Nepatti!!!! :Heartpink Iskee ihan mieletön kuume päälle noita murusia katsellessa :)

Täällä vielä yhessä koos 40+1....Emilyä kompaten, joulu synnärillä, luultavasti...:grin

Onnea kaikille jakautuneille. Jeminalle voimia ❤ On ne down-lapset kyllä valloittavia ja aina niin iloisia. Onneksi sydämen kanssa ei näyttäisi olevan ongelmia.

Ja tsemppiä ensiviikon käynnistyksiin. Paljon joulutonttuja taas tulossa :)

Täälläkin siis vielä kasassa, 39+0. Eikä tietoakaan käynnistymisestä. Jos sen 10 pv pysyiskin vielä yksiössään.

Onnea Nepatti,Madonna,Lilith ja Jemina <3
Jemina hienosti olette ottaneet yllättävän tilanteen vastaan.Paljon rakkautta ja voimia <3
Täällä vauva vielä masussa,nyt 40+1.On kyllä kivuliaampia supistuksia ollut 2vrk:n ajan,mut aika harvakseltaan.Olis ihanaa jos vauva tulis ennen joulua <3 Kyl se aika valmis varmaan jo on...

8bbc0bc795915534f6f88c3914ca8f02

Neiti syntyi 19.12. ajallaan. Mun piti mennä sairaalaan nukkumaan yöksi, mutta neitokainen oli eri mieltä. Nyt sitten tutustutaan rauhassa toisiimme.
Meillä arvioitiin yli nelikiloiseksi ja synnytyksen ajan kätilö muistutteli, että nyt synnytetään isoa vauvaa. Kätilökin yllättyi, kun ei ollutkaan iso, vaan pitkä. Jäi siis alle neljän kilon ja hän on 54 cm pitkä.
Ihana <3

Mulla ollu toiveena yrittää synnyrtää mahdollisimman luonnonmukaisesti ni saa
Nähä miten käy jos joudutaan käynnistykseen yms. Oon välillä koittanu pysyä pois tältä palstalta etten liikaa odota ja jännitä että siksi jumissa tuo vauva tuolla.
Vaan eipä auta vaikka keskittyy johonki muuhunkin. Se vaan ei tuu. Ehkä pitää mennä leffaan tai johonki minilomalle missä se "ei saa" syntyä

Ninnukka toi voisi toimiakin! Itse olen koittanut vältellä tilanteita ja tapahtumia joista olisi hankala lähteä synnyttämään tai olisi inhottavaa kärvistellä kivuissa, ehkä olisikin pitänyt toimia päinvastoin :D

Onnea kaikille omansa syliinsä saaneille!! <3

Täällä kans vielä yhes koos, rv 39+4, keskiviikkona olis toimituspäivämäärä, mutta olojen perusteella sanoisin, että toimitus taitaa viivästyä. :) Taitaa mennä saapuminen lähemmäs alkuperäistä laskettua aikaa eli 29. päivää. Siinä vaiheessa sais mennä jo vähän reilummin yli, että menis sitten ens vuoden puolelle..

Parina päivänä ollu menkkamaisia kipuja, mutta ei mitään hirveen kovia kuitenkaan. Eilen muutaman pienen supistuksen anto, kun hermot meni ihan totaalisesti ukkoon, vaikka syy ei lopunperin ollu ees sen vaan olosuhteiden pakosta vaan tilanne meni niin. :D

Eilen vielä käytiin ystävien tupaantuliaisiassa ja paikallisessa kuppilassa kattoon nyrkeilymatsi loppuun ja sen jälkeen nukkumaan. Isännällekin uskalsin pari olutta sallia, kun ei ollu mitään oireita, että tää lähtis tulemaan. Se sanokin mulle, että harvempi sitä kolmee päivää ennen laskettua aikaa jaksaa lähtee mihkään kuppilaan kattoon kun muut juo.. Enhän minä sitä lähtenytkään kattomaan, vaan viettään ystävien kans aikaa.. <3 Ja sit se kehu, miten hienosti oon muutenkin jaksanu koko raskauden ajan ja vielä näin loppuvaiheessakin hoitaa mm. kotia ja muita asioita. Oli ihana kuulla kerrankin vilpittömät kehut tuon suusta, todella harvoin niitä kuulee! :') Ite kylläkin olin asiasta toista mieltä, kun musta tuntuu, että oon ollu tosi väsy ainakin nää viimeiset kolme viikkoa, mut ukko oli eri mieltä.

Täälläkin vielä yhdessä koossa ja tänään maaginen 40 +0:) Taisi olla muutama muukin, jolla on tänään LA;) Pieniä merkkejä synnytyksen alkamisesta on jo ilmassa...Aamulla alko ruskea limainen vuoto ja sen jälkeen menkkamaista kipua ja ensimmäisiä kipeämpiä suppareita...saas nähä, mihin tämä tästä kehittyy:)

Onnittelut taas uusille synnyttäneille!:)

Täällä ollaan reilu tunti kärvistelty supistuksista. Tulevat 5min välein ja kestävät noin minuutin verran. On tässä kyyneleitäkin vuodatettu kun kipeää tekee, tosin mulla on tosi matala kipukynnys! Olisko nää nyt niitä oikeita supistuksia kun eilen illalla tosiaan totesivat synnärillä, että synnytys on aivan alkutekijöissä... ?

Onnea vauvaantuneille!
Suloinen kullannuppu nepatti! :)

Olkaa mammat varovaisia mikäli tikkejä synnytyksessä tulee vaikkei kipuja olisi, olen itse paraikaa päivystyksessä kun tikkaukset repesi 4cm

Täällä kans yhres koos 38+4 et vielä ei mikään hätä oo päästä päivänvaloon. Ja mulla ei kyllä tunnu tää raskaus oikein vieläkään missään. Eilen olin työpaikan pikkujouluissa myöhään ja joka päivä lenkkeilen ja käyn salilla. Tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta koko synnytys ku välillä edelleen unohdan olevani raskaana :D kai se alkaa sit kerralla rytinällä! Ensimmäisiä jomotuksia odotellessa ;)

Mulla ei oo supistuksia ollut ollenkaan pariin päivään, mutta muita kipuja senkin edestä. Ristiselkä on aivan rikki ja alapää niin hellänä, että joutuu liikkumaan todella varovaisesti. Vauvan pää on painanut kipeästi taas muutaman päivän, mutta siltikään mitään ei tapahdu! Tulisin varmaan hulluksi, jos ei olisi huomiselle käynnistysaika varattuna... Supistuskivut sietäisin kun tietäisin niiden johtavankin johonkin, mutta tämä tarpeeton tuska on vain turhauttavaa.

Niiinulle tsemppiä, jospa sulla nyt lähtis synnytys käyntiin! :)

image.jpeg Jes nyt ollaan kotona! :) biliarvot olivat pienessä nousussa, huomenna aamulla joutuu poikaa labrassa käyttämään. Toivotaan ettei lukemat nouse, ettei vaan tarvitsisi enää osastolle palata.. :dead:
Ahh, oma koti.. ❤️

Takaisin