Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain oksitotiinia istukan irrotukseenki.. ei kylläkään ole ollut kohtu tulehdusta koskaan. Antoi pontta kumminki et istukka syntyy. Kalvot oli repaleiset ni sit niiten takia tippa/kanyyli meni läpi yön... jos ois toimen piteitä tarvittu... kohtu supistunut hyvin ja isoja vuotojakaan ei ole tullut ja pissaaminen onnistuu hyvin.... ja vauva herättää syömään täällä ku nälkä yllättää saa nukkua vaik 5h yhteen putkeen :)

Pumppailin tuossa pulloon tissimaitoa nii tuotannossa ei pitäis olla ongelmaa. Mittasin lämmönki ja se oli ok. Kattelen viel hetken tässä. Kuitenki huomenna tuo käyntikin. Ja aloin paperille kirjaa noita syöntejä ja mietin päivän syönnit tarkemmin. Ja joissain väleissä söi kuitenki molemmista tisseistä lyhyellä hereillä olo jaksolla. Seurailee ny ja kattoo ollaanko sit yö hereillä ku energinen vauva talossa.

Ja nyt ku pääsin purkamasta huoleni tänne nii vauva heräs ja oikein pyysi maiskutellen tissiä ja ihan hyvän tovin imeskeli ja ahnaasti koko ajan :) eli todnäk tänä yönä ei sit nukuta :D

Saini kannattaa soittaa ja kysyä, jos yhtään mietityttää. Mua mietitytti sillo osastolla pikkusen väsymys, velttous ja vähäinen syönti, mutta eka hoitaja sanoi, että normaalia vastasyntyneelle. Seuraavana iltana mentiinkin lastenosastolle ku verensokerit 2,5 syömättömyyden ja infektion takia. Toivottavasti teillä kuitenkin kaikki hyvin :)

Koska ootte ajellut tunnin matkan autossa vauvan kanssa? Neuvolasta sanottiin, että noin puoli tuntia ois nyt sopiva matkan pituus eli kerran pitäis pitää yksi tauko. Tekis mieli lähtee mun vanhempien luo joulun aikaan yhdeksi yöksi. Pieni on silloin melkein 3 viikkoa vanha.

Ja mä kun mietin, että mikäli ei käynnisty ennen maanantain käynnistystä, niin päästäänkö pois sairaalasta niin, että ehditään vielä reilun tunnin matkan päähän mun vanhemmille pikkutontun kanssa joulua viettämään... :D En ollu edes ajatellut, ettei vastasyntyneen kanssa voisi kyläilemään mennä, mikäli vauvan ja mun vointi sen sallii... Täytyy kysäistä sitten synnärillä asiaa, kun näkee miten tää nyt menee..

No meill on kotimatka Tyksistä sen tunnin. Ajettiin kyll ihan suoriltaan kotiin se eikä osastollakaan sanottu mitään. Vauva nukkui tyytyväisenä koko matkan.

Air4M itse aion mennä viettämään joulua vanhemmilleni tunnin matkan päähän. En tosin tiedä että olenko 24. vasta synnyttämässä..
Mutta siis omasta mielestä on ihan sama ollaanko vauvan kanssa mun vanhemmilla, vai onko ne täällä meillä, vanhemmilla on kuitenkin enemmän tilaa.
Matkan pituutta miettien niin onhan useilla synnäriltä kotiinkin yli tunnin matka.

Samaa mietin. Ja siellä on ainakin apua vauvanhoidossa, jos menee itellä sormi suuhun vaipanvaihdossa, imetyksessä tai missä tahansa muussa ;) Ja pääsee varmasti nukkumaan päikkärit, mikäli niin haluaa :D

Noh tilanne selvis.. Onneks faijapuoli on tulos pk seudulle, niin lupautu kattoo poikaa.. Huhh. Joulu sitten vietetään systerillä, ellen vielä makaa synnärillä -koputtaa puuta-

Täällä ihan arkisesti harrastettu kaikkia ässiä ja tänään jopa shoppailu eikä mitään vaikutusta. Ei edes harjoitus suppareita tuolla shoppailu reissulla tullut, ainoastaan liitoskipuja :D
Eli tämä vauva ei taida ainakaan noilla poppakonsteilla syntyä eikä ennen joulua..

Tänään rv39 ja mieskin tajusi että hei enää viikko laskettuun aikaan, sehän voi jo syntyä millon vaan! Molemmat niin olettaa että menee sinne rv41 asti ainakin niin heräillään vähän myöhään tähän että toisaalta se voikin syntyä jo aiemmin kun esikoinen :D

Okei, no ehkä sitä itekin viittii sitten ajella :) Tollasen ohjeen antoi neuvolasta vaan meille, että ei ois suositeltavaa istuttaa vielä sitä tuntia turvakaukalossa putkeen. Toivottavasti toinen vaan malttaa nukkua matkan ajan :joyful:

Ninnukka mulla ollut kohtutulehdus 2 kertaa ja olen saanut oksitosiinit joka kerta istukan irrrotukseen:)

Saini kannattaa huomenna jutella tosta mutta jos pikkunen nyt jaksaa seurustella ja syödä niin en välttämättä yötä vasten lähtis minnekään? Mutta jos huoli kova niin kannattaa soitella!

Täällä likalla selkiytynyt päivä rytmi valvoo 2-3 h tässä illalla ja nukahtaa tässä 22.30-23.30 välillä, nukkuu yön 1 syötöllä n klo 5 aikaan ja herää aamulla 7-8 seurustelee sit taas useamman tunnin ja taas pidempi uni ja pientä seurustelua iltapäivällä, ihanaa kun yöt nukkuu noinkin hyvin (koputan puuta että näin pysyykin) ja sit päivällä heräilee 2-3h välein syömään:) nyt kun ylistän tytön hyviä unia niin pipareiks menee tänä yönä :D

Täällä synty joulutonttu 18 päivä klo. 17:07 pituutta neitillä oli 49cm ja paino huimat 4050g synnytyskertomusta myöhemmin, mutta sen verran voin sanoa että pidin omaa kipukynnystä hyvänä, mutta voi niitä supistuksia ja mun ulinaa ja huutoa: "mä en kestä, mä en pysty tähän!" :D Kyllä itku ollu herkäs ja on edelleen. Rakkauspakkaus, nyt moon äiti ja mul on oma pieni

Takaisin