Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ReOnLa, mulla siis kyllä jouduttiin käynnistämään balongilla jota en kylläkään olis halunnu, ja pian päästiin kalvojen puhkasuun. Mutta onneks muuta "apua" synnytyksen käynnistymiseen ei tarvinnut, ja kaikki meni silti hienosti vaikki jouduinkin hyväksymään että synnytys käynnistetäänkin.

Mulle tuli ihan uusi käsitys ja kunnioitus naisen kroppaa kohtaan, mehän ollaan ihan uskomattomia luomuksia :hello2

Terveisin: Kaikissa hormoonihuuruissu hurmistunut :hilarious:

Oon kyllä lukenut teidän jutut mutta nyt tää tyhjä pää ei muista yhtään mitä kaikkea piti kirjottaa mutta silti hengessä mukana.

Onnea kaikille uusille vanhemmille ja tsempit käynnistykseen meneville ja muille synnyttämään lähtijöille.

Muokattu viimeksi:
Onnea madonna86! Niin ne vaan voi erehtyä lääkäritkin... Mutta ehkä parempi näin :)

Huomenta kaikille!

Täällä vaan ihottuma ikävästi leviää. Nyt on jo reisissä ja käsissä ja näköjään alkaa levitä pakaroihinki. Inhottavaa ja turhauttavaa ku ei oikein mikään auta hillitsemään kutinaa! Onneks maanantaina käynnistys, niin alkaa sitten helpottaa. Toivottavasti heillä on siellä tarjota mulle tähän kutinaan jotain helpotusta ku mietin lämpöpussilla helpotusta suppareihin, mut nyt ei tule kuuloonkaan et tuohon iholle vois lämmintä laittaa ku pahentaa kutinaa

Mulle ei annettu vaihtoehtoa ponnistamisessa, oisko just sen imukupin takia? en tierä.. Eli selällään ja jalat sellasissa tuissa kii.. Eipä ponnistaminen kauaa kestäny mut syynä se imukuppi ja välilihan leikkaus heti ku alko ees ponnistuttaa..

Onnea taas uusille äiteille ja tsemppejä muille, hurja tuo kutinaongelma! Toivottavasti käynnistävät sit maanantaina jos ei ennen sitä muuten käynnisty!

Saako ma omanapailla. Mies josta aikasemminki täs raskaudes oon joo valittanu, et ku pettäny ja sählänny kännis ja vaik mitä meijä suhteen aikana, ja jolle jostain kumman syystä oon silti antanu aina uuden mahdollisuuden ja joka kuitenkin synnytyksen jälkeen oli kun toista maata ja auttanu hyvin ja herttanen isä vaikkei nyt koko aika häärää lapsen kanssa, ottaa silti hoitoonsa kun huomaa etten oikeesti jaksa tai kun pyydän NI SE MIES on onnistunu taas ryssimää lähinnä melkein kaiken ja en tiedä mitä tehdä. Höh tulipa pitkä ja ei äidinkielellinen lause nojooh.. Mut siis ekanaki käyttää rahaa vähä väliä "pariin" kaljaan, joo ei oo humalassa mut melkein päivittäin jos pitää pari kaljaa saada ni ei oo musta hyvä tällases lapsiarjes ja ku meijän tulot oli aikasemmin työmarkkinatuki ni nytki on noi vähittäismäärät vanhempainpäivärahois vai mitä nyt virallisesti onkaa.. Nii ei ois varaa aina ostella sitä kaljaa ees. Sit joku viikko sit oli laittanu veikkaukselle rahaa sanomatta/kysymättä mitää, siis meil on yhteiset rahat.. Ni sanoin et ei tee sillee, no eiköhä se oo toissapäivänä laittanu tuplamäärän edellisestä taas sanomatta kysymättä mitää. No eilen olin sit jo vähän masentuneilla mielillä ku en jaksas stressata siitä rahasta ja laskee ruokien kans senttejä ku toinen tuhlaa minkä kerkee mihin ikinä keksiikä.. Joo oon laittanu rahaa kyl säästööki pahan päivän varalle eikä noi rahat oo kesken missää vaihees loppunu mut joudun pitää siit koko ajan huolen et ne riittää ku toinen ei pysy peräs.. Ei se ees tiiä paljon tän kämpän vuokra on, niin hyvin se hoitaa taloutta.. Noo sit se kysy eilen et voiko mennä kaverillee käymää ja väsyneenä vastasin et ihan sama, tietäen et siit ei taas hyvää seuraa.. Viimeks siis ku meni tälle kaverille ni veti kännit ja oli tosiaa krapulassa synnytyksessä. Noo en jaksanu kuitenka välittää, ei vaan jaksanu ku masentaa koko mies. No en tosiaa sanonu et koska pitäs tulla himaa tai maininnu et mun pitäs käyä suihkus ja ois kiva et se tulis sillee et ei tarvi ite kuulostella koko ajan jos lapsi alkaaki huutaa jne. Mut sano ihan ite et ei oo kauaa. Ysin aikaa illal kyselin viestitse et katonko salkkarit yksin vai onko tulossa, vastaa et tulee kohta. puol kympin aikaa kysyn et voinko kattoo vaa yksin vai onko jo tulossa, vastaa et joo ja voiko tää kaveri tulla meil käymää. Vastaan et ei enää tähän aikaa et ootan koko aja et lapsi heräis et vois imettää ja käydä sit taas nukkumaa ja et oliks se joo vastaus siihen et on tulossa vai siihen et voin kattoo yksinäni. No vastas et kerta kaveri ei voi tulla käymää ni hän jää viel sinne. Huoh, vastasin et no ois taas ekas viestis jo voinu sanoo et kato yksin ku kerta kaverin ois halunnu mukaa ni sehä tarkottaa ettei oltais voitu kattoo niitä. Vastaa et ok, sori. No herraapa ei taas näy eikä kuulu ja kello on jotai puol ykstoista. Soitan, ei vastaa, laitan viestii et miks pitää aina tehä tällee ja sietäs soittaa. Sit soitin tän sen kaverin tyttöystävälle, joka hermoraunion partaalla vastaa et pojatpa lähti baarii ja hänenki pitäs päästä nukkuu mut ei osaa mennä ku tietää et hänenki miehesä metelöi aina ku tulee humalas takas kotii. Nooo sit miäs soittaaki ja sanoo et on tulos kotii, et oottaa kaveriaa niitte rappukäytäväs ku kaveri on menos viel juomaa kolmannelle kaverille, siin vaihees kysyn et no onko hänkä oikeesti tulos kotii nukkuu vai onko viel menos et en jaksa et aina pitää valehdella. Eiku hän tulee kotii. No tuliki, mut eiköhä se sit halunnuki lähtee viel uudestaa, täs vaihees kello on puolen yön ja riidan saattelemana hän sit lähtee. Yöks ei tullu kotii. Se sen kaveri oli tullu järkiisä ku olivat kävelemässä keskustaa ja palannuki kotiisa mut mun miekkonen oli puhunu jotai tästä heitukasta kenen kanssa on pettäny viimeks ja jatkanu matkaasa. Nyt väittää et ei oo pettäny, on ollu yhel kaveril yötä. Eikä suostu sen enempää asiasta juttelee.
VITUTTAVAAAAA (sori kielenkäyttö) mut ku eeeen jaksa, en jaksa tätä epäluottamusta enkä jaksa ainasia ongelmia ton kanssa, oon vaa itkeny ehkä koko päivän melkei ja lapsika ei oo saanu nukuttuu normaalia unipätkiää, varmaa vaistoo mun mielialan.. Kyl se nyt on tota lasta heijannu ja kantanu ja kuljettanu ku ei oo rauhottunu mut ääh. Tuntuu et oma mielenterveys ei kestä tätä suhdetta mut ei kestä eroaka saati sit uuden kämpän hankkimista tai lapsen yksin kasvattamista, tuntuu et ei oo mitää järkevää vaihtoehtoo ja vituttaa ja surettaa kaikki, ja mies on hiljaa, aina vaan hiljaa oli mikä ongelma tahansa mistä koitan puhuu ni se istuu hiljaa vastaamatta mitää. HUOH. Sit jotenki viel vihaan itteeni et hankin sen kanssa lapsen ja oon antanu liikaa anteeks et on omaa vikaa tää tilanne myös ja kyl ois pitäny osata etukätee varautuu et näin voi käydä ja pitäs löytää voimavarat ottaa tavaransa ja lähtee lapsen kanssa.. Perkeleen masennus. Luulin kyl raskausaikana et pystysin siihen mut nyt on voimat vaa loppu eikä jaksa eikä osaa tehä mitää. Noh lapsi sentää nukahti ku pumppasin toisest rinnast maitoo et sai kunnol syötyy ku must tuntuu ettei oo tullu nyt kunnol siin imetystilantees varmaa ehkä siks ku en oikein tykkää imettää ku lapsi välil puree nännii ja sattuu vietävästi ni oon ressaantunu siin tilantees.
Sit toi alavatsan juiliminen on jatkunu, mut ei oo pahentunu eikä muita oireita oo, pitääkö sit nyt mennä huomenna akuuttii istumaa varmistaaksee sen kohtutulehdus asian. Plaah, koitin neuvolaa tänää soittaa mut niil oli joku koulutus.. En sit itkuiltani saanu aikaseks soittaa normaalii terveysasema puolee.

Itku ja parku ja valivali, tunnen itteni murrosiänpartaalla olevaks teiniangstiks. Mut ku ei vaa jaksa.:sorry:

Anteeks nyt, mutta sinuna miettisin ja tarkkaan et haluaako tuollaisen miehen kanssa elämänsä ja vastuun lapsen kasvattamisesta jakaa!

Koskaan ei ole liian myöhäistä ottaa lapsi ja lähteä, jos siltä tuntuu. Jos tarvitsee pelätä lapsen ja oman turvallisuutensa puolesta. Kuulostaa siltä että on kaksi lasta huolletavana, niin ei siitä hyvä seuraa. Voimia kovin, vaikka siihen vaikeaankin päätökseen! <3

Paljon onnea Madonna <3

Roria voimia "miehen" kanssa toivottavasti saatte asianne selvitettyä ja pojasta kasvaa mies joka kantaa vastuunsa perheestään! Tsempit ja voimia!

Huomenta mammat!
Yöllä käydessä normaalisti pissalla niin kuului poks? Jäin vielä hetkeksi pöntölle istuskelemaan ja tuli pari vähän kipeetä supistusta ja sitten ei enää mitään... ei edes lapsivettä tullut.. hmmm.. mikähän se mahto olla? :o se poks vähän niiku tuntui jossain kohdunsuulla tai siellä päin... osaan taas selittää hyvin :D

Tsemppiä Roria! Voimia arkeen. Silloin kun meillä on miehen kanssa ollut vaikeaa niin aina on ollut niitä toitottajia jotka jaksavat muistuttaa että lapsi - oli minkä ikäinen tahansa - imee itseensä kaiken sen olon ja vaikutuksen mitä vanhempien parisuhteessa on. Ja ihan oikein, lapset aistii kaiken. Siinä mielessä olisin huolissani jo en vain pelkästään sinun jaksamisesta mutta myös pienen viattoman murusen hyvinvoinnin kannalta. Vaikeita ja isoja asioita, mutta vain sinä tiedät sisimmässäsi mikä on oikea ratkaisu ja millä saat myös oman hyvinvoinnin kuntoon. Tarkoitus ei ole missään nimessä saarnata, mutta ajattele kokonaiskuvaa.
Meillä tehosi miehen säikyttely, lähdin lapsosen kanssa ystävien ja perheen luokse joksikin aikaa ja saatiin molemmat ajateltua asioita. Asiat ns tärkeysjärjestykseen. Ja silloin huomattiin molemmat mitä rakkaus on ja mikä elämässä on tärkeää. Voimia tilanteeseen!

Onnea jo synnyttäneille ja käynnistystä odottaville!

Mulla vaan tukala olo jatkuu, masuapina riekkuu ja masu poksuu kovasti. Potkujen voimasta kuuluu välillä hurjia napsahduksia, mutta ainakaan vielä ei mitenkään ole vaikuttanut. Vesiä ei oo tirahdellut eikä muuta.

Ai niin, ripsien pidennykset lähti geelillä tosi helposti ja nopeasti, sain ajan eilen hoitolaan. Itsekin olen kosmetologi niin tiedän ettei miten tahansa uskalla varsinkaan ripsiä räplätä, edelliset ripset mulla oli joskus vuosi sitten ja ne oli volyymit, ja ne kun irtoili niin mulla oli varmaan kolmisen kuukautta omat ripset ihan nysät. Nyt meni kyllä helpolla tämä ja omat ripset on normaalit. Ihanaa tänään siis SAUNAAN ! :notworthy

Tsemppiä synnyttäville ja kipuilijoille! Onnittelut synnyttäneille :)

Joku puhui siitä että synnytyksessä huomannu kui ihmeellinnen tää kroppa on ja kuinka se kestää :) itte ny kaks kertaa saanu sen tunteen kokea, sen ihmetyksen <3 oisin kyll valmis jo seuraavaanki mutta jos ny ei heti laittais pullaa uuniin :D

Tääll on sit koko muu porukka kipeänä. Tai siis vauva ja minä ollaan terveinä vielä. Muut on flunssassa :( eli hoidettavia riittää. Yökin oli yhtä hulinaa :/ no aamulla saatiin nukuttua. Nyt vaan vauva yökkiny muutamaan otteeseen. Laitoin tosin noita nacl-tippoi ku kuulosti nenä rohisevan. Ja kaikkea muuta mikä aiheuttaa taas huolta mutta todnäk ihan normaalia mutta nämä hormonit laittaa ylireagoimaan.

Iteki odotan mielenkiinnolla, et pysynkö noiden hormonien keskellä ollenkaan normaalina ;) Varmaa pesiydyn vauvan kanssa kotiin ja kiellän kaikki vieraan :D Toisaalta jo parin viikon päästä alkais ekat intensiivikurssit, jotka oon päättäny suorittaa. Vaavi vaa mukaan :) ostin pari paitaakin, joissa imettäminen sit menee helposti, siis ilman että muille tulee vaivaantunut olo. Ei noista 20v pojista aina tiedä ;)

Joo niin näkyy et lääkäritki on erehtyväisiä, vaikka ultralla mittasivat. Salissa sanoi gyneko joka puhkas kalvot et käsiin tuntuu isommalta jopa 3,4kg ja se oli sit oikeessa... 50cm oli pituutta eli toisiksi ison oli mun lapsista. Tissiä syö ja saa hyvin sitä kautta ravintoo, synnytys kertomuksen kirjoitan sitte kotona tabletilla tai koneella. Kohdunkaulan puudutteella mentiin kumminki 5-7cm ja sit spinaali loppun ja nyt sekin meni nappiin... jakkaralla en saanu synnyttää mut syy oli siinä et edellisissä on ollu verenvuoto 700-900ml ni ois voinu tulla kaikki mahdollinen liian nopeesti ulos

Toivotaan, että meillä "normaalikäyrillä" kulkeville ei ole tullut samanlaisia virhearvioita :D Jos vajaaseen 4kg lisätään vielä kilo ekstraa ni siinä sitä sitten onkin jo vauvaa kerrakseen ;) Veikkaan meinaan, et tän meidän mukelon paino on siellä 3,8 paikkeilla jos viikolle 42 menee...

Kysyin muuten eilen niistä yliaikaiskontrolleista. Turussa laitetaan lähete polille neuvolasta, kun 41 vko täynnä ja sit ite varataan sinne aika. Kontrollissa sit päätetään mahdollinen käynnistyspäivä.

Wildis oispa kiva jos arvio heittäis jus noin päin :DD mielummi pienen sintin synnytyäsin ku semmosen yli 4 kilosen :DD

Saini pikaista paranemista sinne! Täälläkin porukka kipeenä, limasta yskää, tukkoisuutta ja kurkku kipua! Esikko alkaa pikku hiljaa parantua, pikku2 ja minä vuorossa:( toivon vaan et vauva säästyy tältä taudilta!

Kertokaas viisaammat kun tosiaan mä kipeenä ja pumppaan vähän maitoa (max 2plo/pv) vauvalle niin saako se siitä vasta aineita tähän tautiin?

4760g ja 56,5cm joulutonttu <3

ed40e527ff2228eace60c8d549b32c43

Takaisin