Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tääll hiljaiseloa. Synnytyssalit niin piukassa että tänään ei tehdä mitään. Ballonki tosiaan lähti puol 4. Hiukan vaan pehmitti paikkoi ja sen jälkeen ei oo testattu. Kanavaa siis hiukan jäljellä ja kohdunsuu löysästi kahdelle sormelle. Juilinut on muikeasti sen jälkeen menkkamaisesti ja myös selkäänkin. Rinnoista alkanu tihkuttaa maitoa. Mutta nyt siis jos ei yön aikana ittekseen käynnisty niin aamulla jatketaan käynnistelyä.

Saini kylläpäs siellä mennään käynnistyksessä pitkällä kaavalla.. ei taia pieni haluta vieläkään jättää lämmintä yksiöönsä.. tsemppiä sinne ja jospa pian alkais tapahtua :)

e8fda1a2868bdafff9c112a0f7201088

Mie sain tällaiset ohjeet tääll osastolla. Jatkossa kuulemma alkavat neuvoloissakin näitä jakamaan.

Mulla on kaveri ollu käynnistyksessä viime perjantaista lähtiin eikä vauva vieläkään oo maailmassa. Ja tänään lääkkeistä välipäivä, joten tuskin on tänäänkään syntyny.

Ainiin, ja perjantaina sisätitkimuksessa kahdelle sormelle auki ja kohdunkaula pehmeä ja vajaa 2cm jäljellä. Eli ainakin on nää ennakoivat supistukset jotakin saanut aikaiseksi vaikkei itse synnytys olekaan käynnistynyt :D Kunhan vaan jouluksi pääsisi kotiin, niin olen tyytyväinen ♡

Mullakin tuttuja, joita käynnistelty se 4 päivää :/

Periaatteessa istukan irtoaminen käynnistää maidon tuotannon, joten ei kannata huolestua, jos sitä ei ennen synnytystä juuri tule. Mutta suihkussa valuminen on eri juttu, kun että alkaa aktiivisesti useita kertoja päivässä lypsämään. Sit se määrä kasvaa vähitellen. Milli milliltä. Ainakin synnytyksen jäljeen

Wildis, mulla tuli lapsivettä kotona tiputtamalla, ennen sitä en huomannu mitään erikoista. Loppujen lopuks synnärillä nähtiin että kalvot olikin menneet ylempää, ja puhkaistiin kalvot kunnolla siellä, ja sit hulahtikin kunnolla.

tiiän saini niin tuon turhautumisen tunteen....viime viikolla kolme päivää olin osastolla käynnistyksessä eikä isompaa tulosta. Viikonlopun olin kotona ja nyt aamu kasilta tulin osastolle takas ja nyt kolmas tabletti meneillään ja vihdoin jopa kivuliaita supistuksia tullut...miehenki pistin kotona käymään ulkoiluttaan koirat et jos tää nyt vaikka käynnistyiski illan ja yön aikana...viikot on 40+1
Et pitkiä hermoja vaan sinnekkin päin....pikku hiljaa pikkuhiljaa....

Hei mamat. Kävin pikkukävelyllä pakkasessa ja vaikka oli villapaita päällä niin tissejä alkoi vihlomaan tuo kylmä. Olin vain 5-10 min ja asteita -3 eli ei ees kovin kylmä. En ois uskonut että noin herkät.

Eli kyssäri miten ootte pitäny tissit lämpiminä ettei tuu tulehdus?

Timbe koeta säkin olla sressaamatta liikaa, jos ei onnistu niin ei väkisin... Korvikkeellakin kasvaa ihania lapsia :)

Tsempit kaikille supistuksien ja kipujen kanssa painiville!

Tänään käytiin vanhimman joulu juhlassa koko poppoo, ihanat kemut oli, tosi tunnelmalliset :)

Huomenna luvassa pikkusen 2 vko neuvola ja lifessä käyminen:)

Kuinka monta vauvaa mahtaa yöllä syntyä, jään jännäämään;)

Mulla tuli vuos sitte 2 tulehdusta vaikka kuinka villahuivilla suojasin. Eikä tosiaan ollu varmaa ees pakkasta. Onneks sain ihan suihkulla ja hieronnalla menee ohi. Noita ruskovillan lämmikkeitä oon nyt koittanu kalastaa josko ne edes auttais.

Mut laittakaa hälytyskellot soimaan jos yhtään tulee kuumeinen fiilis. Se oli mun eka oire, vaikka varsinaista kuumetta ei tullu. Päivä tai kaks meni ni rinta alko punertaa siit kipeestä kohdasta.

Mulla taas rintatulehdus ei nostanu kuumetta vaan rintaa alkoi kivistää ja sattua ja siihen alkoi ilmestyä punainen jälki.

Onkohan kiellettyä juoda tuota vadelmanlehtiteetä enemmän kuin kolme kuppia päivässä? Juon sitä aina tuollaisen jättimukin, joten kahdesta mukista tulee jo se kolme kupillista. Tekis vaan vielä mieli yhtä mukillista...

Eiks ne kupit lasketa niin ku niiden teelippujen mukaan? Ku itte juon vähintään puolen litran kokoisesta kolpakosta teeni ja lasken kupillisen siten että 1teelippu=1kuppi.

Air4M eli mie sanoisin että juo ihmeessä se kolmaskin :) ku teelipussa on se määrä niitä aineksia jonka mukaan toi raja tehty niin se kuinka isoon vesimäärään sen tekee niin ei vaikuta.
Eli 1kuppi 1teelippu :)

Eli ehkäpä juon noita kolpakoita itsekin sitten tästä lähtien kolme :D Nyt kun en viitsisi niin kahviakaan juoda, kun verenpaine huitelee turhan korkealla.

Mulla oli esikoisen aikaan rintatulehdus. Aamuyöllä alkoi rinta kipeytyä ja aamulla hyppäsi kuume nopeasti 39. Sain raahattua itteni vauvan kanssa iltapäivällä yksityiselle. Oli kyllä hirveä tunne, kun vointi meni nopeasti huonoksi ja mies 100 km päässä töissä päivän.

Takaisin