Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
fbef3c133a8f4ba70f690ab79009a615

On tää kaveri kyllä semmonen söpöyspakkaus. Meillä on tämmösiä juttelu katseluhetkiä päivittäin täällä. Hän yrittää ihan kauheesti tavoitella katsetta ja etsii äänen lähdettä.. Kun vielä tosiaan kotiin päästäisiin niin helpottais kovasti tätä omaakin hormoonimyrskyä...

Wildis, voi hyvinkin olla osa limatulppaa.

Piparit ja joulutortut paistettu. Pipareiden kaa meni hermotki pariin otteeseen. Ilmoitin miehelle että saa loput piparit ostaa valmiina :D ihan järjettömiä kilareita saanu ny tänään :O

Kyselin siitä tukihenkilön sairastelusta neuvolassa, niin terkka sanoi että lievässä flunssassa saa olla paikalla, mutta pitää käyttää hengityssuojainta ja käsihygieniasta pidettävä kunnolla huolta. Jos on kuumeessa, niin sillon ei asiaa sairaalaan.
Ja tosiaan tänään rv 40+1. Mittaukset oli kaikki ok, pissakin puhdas. Terkkari veikkaili, että kyllä varmaan viimeistään viikonloppuna syntyisi, ettei menisi enää ensi viikon puolelle synnytys. Toivotaan näin, kyllä tässä jo niin valmista kauraa ollaan..

Täällä jo maanantaina kotiuduttiin, mutta keskiviikkona jouduttiin takaisin osastolle, kun vauva tarttee valohoitoa lisää. Toivottavasti huomenna päästäisiin jo kotiin ja arvot pysyisi myös alhaalla. Nyt ainakin ollaan yö ilman valoa.

Täällä bongattu tulppaa (tai jotain punertavaa limaa) ja vauvalla kunnon bileet mahassa , jos ei muuta niin ainakin ehkä avautuu lisää koska maanantaina oli sen sentin auki. Kovasti edelleen supistellut kivuttomasti eli kyllä nääkin taitaa jotain saada mulla aikaan...Ihmeellinen ihmismieli kun ensin oli ihan masis fiilikset ja kun vessareissulla bongaa jotain ihme limaa niin mieli kirkastuu hetkessä :D

Mä niin toivon että tää syntyisi nyt alkavan viikonlopun aikana :happy093:happy093

Angelique80 miten suloinen pikku nyytti! :happy:

Tänään olin shoppailemassa pari tuntia, ei tunnu mitään muuta vaikutusta olevan kuin turvotus ja nyt paikkoja särkee ja jomottaa.

Viikonloppuna poksahtaa rv 38, mun puolesta pikku mies olisi enemmän kuin tervetullut tulemaan! Yritän kyllä koko ajan asennoitua siihen ettei lähiaikoina mitään tapahdu, eikös se niin mene että pessimisti ei pety..? :)

lauantaina pamahtais 40+0, mutta eipä tämä neiti varmaan tässä parin päivän aikana halua ulostautua :D Alkaa tuleen vaan jo niin kipeää pelkästään ku pieni liikkuu, on vissii aika kookas neiti, ja mun masu on jo niin kireenä ja pinkeenä, ettei enempää kyllä veny, ja kyllä, alavatsaan ilmestyny todella hehkeet ja rajut raskausarvet. Hyvä syy suunnata taas tatuointia ottamaan :D

Voi mikä ihana katse angeliquen kuvassa! :happy:

Täällä on ollut äksöniä sen kunniaksi, että tänään oli laskettu aika.

Ensinnäkin yöllä vessassa käydessä bongasin limatulppaa, jee!

Aamusella oli neuvola, ja kävi ilmi, että protskut on noussut yhdelle plussalle ja verenpaineet pompsahtaneet yön aikana melkeinpä 10 yksikköä ylemmäs! Illalla mitatessa oli 150/102 (joka on siis mulle ollut tässä loppuaikana "normaali" lukema, eikä ole aiheuttanut toimenpiteitä), ja tänä aamuna sitten 160/112. Neuvolasta soitettiin sitten synnärille, josta sitten pyydettiin tulemaan näytille....Vastahan mä siellä toissapäivänä olin ja kaikki oli kunnossa :grin

Noh, neuvolan terkka veikkasi, että päädytään käynnistykseen ja toivotteli tsempit ja hyvät voinnit siinä lähtiessä ja puhuttiin, että seuraavan kerran sitten vauvan kanssa nähdään. Oli kyllä melkoisen kutkuttava fiilis lähteä sieltä neuvolasta kohti sairaalaa. Katsottiin miehen kanssa vaan epäuskoisena toisiamme, että nytkö se tapahtuu. Sydän hakkasi ja melkein itketti kun päässä mylläsi tuhat kysymystä.. "Oonko mä valmis? Iik! Onko poitsu valmis? Mitä nyt tapahtuu? Kääk! Olisi pitänyt eilen siivota!"... Jne :grin

Noh.... Synnärillä sitten kaikki perusjutut, käyrät ja paineet, ultrat, veri- ja virtsakokeet ja lääkäri sitten päätyi siihen, että ei käynnistetä vaan toivotaan, että se lähtisi kuitenkin itsestään syntymään (teki suht' ronskin sisätutkimuksenkin, jos vaikka provosoisi alakertaa) ja nyt sitten aloitettiin ne verenpainelääkkeet.

Eli väärä hälytys! Kotiin sieltä sitten tultiin ja oli kyllä hassu fiilis kotona. Sitä jotenkin oli jo niin asennoitunut, että tästä lähtee... Ja sitten ei ollutkaan mitään. Mieskin oli ihan rättiväsynyt kun kotiin päästiin, kun kaikki stressi ja jännitys purkautui. Tää taisi olla hyvää harjoitusta sitten sitä tosi tilannetta varten kun piti nytkin jo sairaalakassit ja kaikki miettiä? :wink

Hirmuisen kipeetä kyllä tekee kävellä ja liikkua, mutta vielä ei ainakaan ole sisätutkimus mitään varsinaisia supisteluja aiheuttanut. Eli ootellaan... :joyful:

Täältä taas kasa tsemppejä kaikille kanssa odottajille. Ihana on myös lukea jo vauvan syliin saaneiden fiiliksiä! :)

Lilith_Mist, meillä onkin sitten laskettu aika samana päivänä ja ongelmatkin ihan samoja. Poju on tosiaan nyt nelikiloinen, joten saisi todellakin tulla ulos jo... Laskeutunut ja kiinnittynyt hän on jo viikkoja sitten, eli kivut on aika infernaalisia välillä. Kävin aamulla lenkilläkin, josko se vähän vauhdittaisi synnytystä, vaan eipä sekään tosiaan aiheuttanut muuta kuin lisätuskaa ja sängyssä makaamista.

Täällä alko sitten supisteleen säännöllisesti 5 minuutin välein. nyt kolmas TODElla kipeä supistus, kaikki siis olleet kipeitä, niin että puhe ja hengitys salpaantuu ja tuskan hiki nousee pintaan joka kerta. Sauna on päällä, sinne siis, tosin nyt on jo niin kipeitä nämä supistukset kun tulee, ettei kyllä pysty oikee kun keskittyyn siihen hetkeen että millon se supistus loppuu. Jospa tänään alkais!

Lilith ilmaantuko sulla vasta nyt loppumetreillä niitä raskausarpia mahaan? Itellä tuli vasta pari vkoa sit ekat arvet tisseihin vaikka kuinka oon rasvannu..

Juu nyt vasta viimesillä viikoilla.

Voiko supistukset alkaa heti näin, että heti ovat kovia ja 5 minuutin välein?

Tuntuu että nuo supistukset kestää ties kuinka kauan, ja kun puhutaan "aaltomaisesta" liikkeestä, nii mulla noita aaltojen huippuja, supistusten huippuja tulee välillä iha minuutinki välein, sitten taas viiden minuutin välein.

Takaisin