Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä samankuuloisia uusia kiputuntemuksia eli alaselässä särkyä ja samaan aikaan viiltää / pistää etupuolella. Jotain tapahtuu! Vauvan liikkeet myös muuttuneet ja tuntuu et vaavi ollu jo viikon samas asennossa, potkut aina oikeella kyljellä ja peppua puskee ulospäin toisaalla! Tsemppiä kaikille! Tää on tosiaan jännä joulukalenteri!

Lilith, mulle sano terkka (kun itelläki on vauva rt ja alhaalla, mut ei kiinnittynyt) et jos menee vedet niin soittoa vaan synnärille niin ne neuvoo siellä!

Täälläkin painetta, vauva kairaa päällään ja raaputtelee tota alakertaa, inhan tuntusta. :confused: :joyful:

Luulen kans et synnäriin paras olla aina yhteydessä. Siellä osaavat neuvoa parhaiten. Mut tuskin tarttee lanssia...

Mä oon ymmärtäny, et kipeenä ei synnärille (isä tms) niin ku ei muutenkaan sairaalaan. Ettei heti tartuta vauvaa. Ja muutenkin...

Ja mul ei eilinen tutkimus saanu ees suppareita aikaseksi. Että niin kypsä tilanne meillä :D

TR-81, ei kyllä täällä edelleen yhdessä koossa. 18.12. suunniteltu sektio päivä, ja jos lähtee syntymään ennen, niin katsotaan vielä kokoa josko alatie olisi sitten kuitenkin, kokoa oli tullut nyt maltilla, tällä hetkellä arvio 3400g. Että kyllä se synnytystapa taitaa olla jännityksessä ihan siihen asti kun nyytti on sylissä. Huhhuh. Mitenkäs TR-81 siellä pikku istuskelijan kanssa on voitu? :)Tännekkin on tullut kahta ohjeistusta jos vedet menee, edellinen lääkäri sanoi että ambulanssilla aina perätiloissa, tämän viikkoinen taas sanoi että minun kohdalla tilanne ettei käytännössä olisi mahdollista että napanuora tai jalka luiskahtaisi kun jo tullut lähtövalmiuteen ja vettä vähän, että vois mennä omalla autolla. Ajattelin sitten kyllä soittaa Synnytysvastaanottoon ja kysyä viimeisimmän ohjeistuksen jos sattuisi että vedet menis.

Ja hurrrjasti onnea kaikille jotka omat ihanat pikkuisensa ovat jo saaneet!! ❤❤❤

Muokattu viimeksi:
Käyrillä olin tunnin, mukavasti tuli supistuksia. Edelleen sormelle auki ja kanavaa 1cm.
Meinas että voi tulla millo vaan mutta ei paljon lohduta ku sama tilanne oli viime viikolla, siihen verrattuna ei mitään muutosta.
Vauvalla syke ja kaikki virtaukset kunnossa. Päästiin kotiin lepäämään ja tarvittaessa takas

Lilith_mist mulle ainaki neuvolatäti neuvo että jos lapsivedet menee ni makuuasentoon ja ambulanssilla sairaalaan siis mikäli lapsi ei oo kiinnittyny.. mullahan siis muksu pää alaspäin kyllä ollu tähän asti ainaki mut ei oo vielä kiinniytynyt..

Supistukset kipenee ja tihenee :o apua, onkohan se menoa nyt?! Mistäs mä tiedän koska lähdetään synnärille, matkaa reilu tunti ja strepto oli pos eli pitäis keretä olee siinä tipassakin oliko 4h? Pelkään, että lähetään liian myöhään, tarpeen tullen oon aika sissis ja voisin hyvin itsestä kuvitella, että sinnittelen liian pitkään kotona.

Onko jollain oikeesti tarkkaa tietoa ees tosta antibioottitipasta, kun eikös se tippa nyt aika nopeasti mene? Ja mä oon vaan ymmärtäny, että se uusitaan neljän tunnin välein... Vai tarviiko ekan annoksen oikeesti vaikuttaa neljä tuntia, ennen ku tepsii? Kumma juttu...

Vilijonkka, mulle terkka sanoi että se antibiootti tippuu vartissa. Kannattaa soittaa synnärille ja kysyä tuosta streptosta. Siellä ne tarkimmin osaa neuvoa ku tuntuu ohjeiden vaihtelevan kunnittain. Ja ittelle aina ohjeeksi eka tullut (jos vedet ei oo menny) että ottaa panadolia ja kuuma suihku. Jos helpottaa niin ei oo tositoimet meneillään. Jos pahenee niin sit synnärille. Ittelläki tunnin matka synnärille nii en ihan "pienistä" oo lähdössä näytille. Ja ootan melko julmia kipuja :D

Viimeks neuvolassa sano, että ei ole pää kiinnittynyt, mutta jos vedet menee niin korkkina on tuossa edessä. Eli ei tarvitse makuuasennossa mennä. 5 vuotta sitten kun vedet meni niin matkustin istualleen omassa autossa. En muista oliko pää kiinnittynyt vai ei, eikä sitä kyllä kukaan kysellytkään soittaessa sairaalaan.

Täällä ruennu ensimmäisen kerran ees lupailemaan, että vois joskus syntyäkkin. Kuuden aikaan näin unta, että on kovat menkkakivut ja siitä kun heräilin sellaseen valveuneen niin tajusin että ei mulla oo ollu menkkoja melkein yhdeksään kuukauteen.. Ihan säpsähdin hereille sit. :D

Selkään ja alavatsaan koski, kipu tuli ja meni aaltomaisesti. Kävin vessassa ja kävin ottamassa aamulääkkeet (en ottanu särkylääkettä, kun en kokenu tarpeelliseksi) ja asetuin takas pötkölleen. Kyllähän tuo juili vielä, mut nukahdin uudelleen. Enää ei tunnu juuri mitään, jotain pientä. Tuli kuitenkin pieni valon pilkahdus, että ei tää ehkä jääkkään tonne mahaan ikuisiksi ajoiksi. :D

Tänään täälläkin neuvola, huomenna äippäpolille aika. Synnyttäneille jälleen onnea paljon ja synnyttäjille tsemppiä!! :) <3

Aloin siivoilemaan siinä uskossa, etten oo täällä muutamaan päivään siiivoomassa. Siihenhän ne supistukset loppuivat. Tai ainakaan ei oo yhtä kipeitä eikä tule niin usein kun levossa. Sohvalla kun makoilin niin alkoi tulla jo melko kipeitä. Se siitä?

Ei sen strepton kanssa niin kiire ole. Meille selitettiin, että jos on positiivinen ja vedet menee, niin riittää kun vesien menosta kuuden tunnin sisään on synnärillä ja jos on negatiivinen niin vesien menosta riittää kun on 12h sisällä sairaalassa. Tai sitten oman voinnin mukaan.

Takaisin