Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kannattaa käydä tarkistuttamassa vauvan vointi jos liikkeet muuttuu normaalista. Olen täällä kertonut kun ystäväni tytär menehtyi laskettuna päivänä kohtuun. Oli ollut normaalia vaisumpi edellisen päivän :( itse olen ollut nyt tosi herkkänä liikkeiden suhteen ja yrittänyt pysyä järkevänä... Mutta tosiaan turhia käyntejä ei ole.

Ihanaa, kun tupsahteleee koko ajan lisää jouluvauvoja! <3 Hurjasti onnea niille, jotka on menossa synnyttämään!

Mä oon täs viimeset pari tuntia viettäny puoliks hereillä ihmeellisten kipujen takia. Alavatsassa hiukan ehkä pistävä tunne noin 10min välein? (En oo kellottanu). Ei kestä lähellekkään minuuttia eikä ole kyllä supistuskaan, mutta vähän sinne päin.

Wildside täällä oltu kuralla nyt kolme päivää, mä oon luopunut jo toivosta että syntyisi ennen laskettua. Uskon vasta kun näen. Eipähän tuu pettymystä jos ei synnykään tai jos menee yli.
Ihanaa olisi saada oma nyytti kainaloon vaikka heti mutta toisaalta nyt on yritettävä nauttia vielä tästä pallomahasta kun voi - vaikkakin nää vaivat rassaa :)

Nyt oli mun vuoro kaatua pihalla. Sain käsillä vastaan ettei maha osunu mutta alko supistella ja sattua alamahaan. Liikkeitä en oo tuntenu nyt ollenkaan Jonku aikaa vielä odotan ja sitte näytille

Pauliina24, hurjasti onnea tytön johdosta! :)
Poodle ja tseitsei, tsemppiä ja jaksamisia teille!

Johan alkaa tapahtua, tämä on kyllä paras "joulukalenteri" minkä tulee heti ensimmäisenä aamulla aukaisemaan! :p

Aamusta taas neuvolakäynti, jossa katsotaan verenpaineet ja proteiinit, toivottavasti ei ainakaan huonompaan suuntaan ole menneet.

Ninnukka89, suosittelisin kyllä menemään näytille mieluummin nyt heti! Tuollainen tärähdysisku voi näin loppuvaiheessa aiheuttaa vaikka mitä ongelmia, vaikka tärsky ei suoraan vatsaan kohdistuisikaan. En halua pelotella, mutta mieluummin kannattaa pelata varman päälle näiden asioiden kanssa.

Ihanaa Pauliina, paljon onnea! <3

Tsemppiä poodle ja tseitsei teille :)

Mua kans ihan pelottaa toi kun vauva liikkuu niin huonosti, oon aina silti saanu ne liikkeet laskettua siihen ensimmäiseen tuntiin.

Perjantaina on äippäpolilla ultra ja pelottaa aivan tajuttomasti kun sillon varataan se käynnistysaika. Pelottaa jos joutuu sektioon, tai se sektio ei nyt pelota itessään vaan se kun mies ja minä kuitenkin haaveillaan että meille tulis paljon lapsia niin miten se kohtu kestää jos sitä monta kertaa leikellään.

Mun tutulla on kyllä leikattu kaikki 6 lasta mutta viimisimpään meinasivat molemmat menehtyä.

Toi käynnistyskin pelottaa kun en halua etukäteen tietää koska se synnytys käynnistyy, että ihan ahistaa ajatus, ja toivoisin että ihan itekseen lähtis vauva syntymään. Toivotaan nyt että vauva syntyy vaikka käynnistystä edeltävänä yönä.

Kaikkea sitä päässä pyöritteleekin. Tulis edes lunta niin vähän piristäis.

Pauliina paljon onnea:)

Tseitsei ja Poodle tsempit koitokseen!

Ninnukka kannattaa mennä sinne näytille että vaavilla ja sinulla kaikki hyvin!

Onnea Pauliina tytöstä! <3

Tinapillille tsemppiä, vaikka jo sairaalassa oletkin. Onkohan jo pikkuinen sylissä?

Tsemppiä myös poodlelle ja tseitseille! Kylläpä nyt tapahtuu! :)

Ninnukka89, soita ihmeessä jo tai lähe näytille. Ei kannata liian kauaa kuulostella. Toivottavasti siellä kaikki hyvin <3

Onnea Pauliinalle joulunyytistä <3
Ja tsemppiä poodle ja tseitsei <3

Ninnukka, tuuthan kertomaan kuulumisia taas kun kerkeät? Ja soittele ny ihmeessä sinne synnärille, voimia!

Täällä nukuttu TOSI huonosti, heh, taas vaihteeks.. Ihme stressitila päällä, hormonint jyllää, mies meni eilen ottaan puheeks mun edesmenneen koiran, voi mikä paha mieli ja ikävä mulle tulikin ja kauhee itku !!! Unet on vilkkaita ja lyhyitä ja vaihtuu monesti yössä, ja ihana herätä vaatteet ja peitto liimaantuneena hikiseen kroppaan, iyyyyy :D

Täällä jo kolmatta päivää supisteluja ja menkkakipuja, myös yöllä. Tänään Neuvola aika, turha sekin kyllä on, kun ei siellä tehdä mitään alapää tutkimuksia, otetaan vaan painoa ja sf-mittaa ja kuunnellaan sydänäänet. Haluan vaan jo synnyttään !!!

Tänään kokeilen kyllä kaikki mahdolliset ässät, paitsi seksi ässän, sen mukavimman :/ Mies ei enää suostu, kuulemma pelkää tökkivänsä pientä päähän, ja hänestä se on näin loppuvaiheessa luonnotonta, ku pieni niin tuloillaan :D :( En tiedä itkeäkkö vai nauraa, mut kaikki muut ässät ja poppakonstit siis käyttöön.

Sauna, seksi/orgasmit, siivoaminen, shoppailu, kahvi, hieronta, rentoutuminen, nännien hieronta, lantion jumppa.. Muita??

Mulla kans turhauttaa jo melkoisesti... Se eilinen lääkärin sisätutkimus ei aiheuttanut muuta, kuin muutaman tunnin kestäviä supistuksia, mutta se ei sinällään lopulta haitannut. Viime yö olisi ollut melko huono aika synnyttää, kun perheessä oli muita terveysongelmia. No, niistä selvittiin, joten könysin nyt aamulla tuonne pihalle vähän lenkkeilemään. Melko hidasta oli kyllä meno, kun piti varoa liukkaita. Tuttua painetta tuntuu nyt alapäässä, mutta oon jo niin menettänyt toivoni, etten usko tämänkään viittaavan mihinkään. Pessimisti ei pety!:grin

Lilith_Mist, muita keinoja: crosstrainer (toimi siskolla), akupainanta, lenkkeily, sisätutkimus (jos saat jostakin sellaisen tähän hätään:hilarious:)... Onhan noita, mutta meikäläisellä ei näytä mikään tehoavan.

Ei taida sisätutkimukset olla mahollisia :D Ja ulos en lenkille enää uskalla mennä sen viimekertasen kaatumisen jälkeen, mutta eipä nuo lenkkeilyt ole muuta tehnykkää, ku just tota paineen tunnetta, joka on iha julmettua, mutta mikä ei sitten koskaan vie asiaa eteenpäin ei sitten yhtään :D ärrrrmurrrr... Juon pari kuppia kahvia ja lähden neuvolaan. kymmeneltä aika.

hei, kun mun lapsi on kyllä raivotarjonnas, muttei kiinnittyny, ni jos mulla menee lapsivedet, niin pitääkö sillon tilata lanssi??

Kyllä nuo pistävät kivut on sittekki supistuksia. On melko kipeitä ja säteilee kipeesti alaselkään. Näin kipeitä ei ookkaan vielä tullut. Mutta näitä ei tule kun ehkä 20min välein ja kestää ehkä puoli minuuttia. Alan pian keittelemään jotain rohtoja ja lausumaan synnytysloitsuja :D Toivottavasti nämä tästä tihenee ja kipeentyy!

Takaisin