Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith, minä mietin kans ihan samaa. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että sydänlappu tulis ulospäin. :D Kertokaa viisaat! ;)

Viime yö supisteli kipeästi ja loppui kun seinään aamupäivällä.

Nyt taitaa olla sama suunnitelma tällekin yölle. Ei vielä tavattoman kipeitä ja säännöllisiä, mutta nukkuminen tulee olemaan näiden kanssa hankalaa. Pääsisi jo tositoimiin

Tiittärä meillä ukko meinas pelata isyysloman!!! Ja muutenki sillä lakannut kiinnostus kokonaa tätä raskautta kohtaan.. että kait sitä on nyt liikkeellä miehillä..
Mies siis tuumas että aikoo ostaa pleikkari 4:sen ja pelejä.. kysäsin että millonkas herra meinas ehtiä niitä pelata ni kuulema ku on kaks viikkoo isyyslomalla heti ku vauva syntyy ni aikoo pelata aina ku vauva nukkuu tai aina ku mä imetän.. että silleen..
Myös tuumas ettei hänen tarvii olla ajokunnossa koska lapsi ei oo vielä kiinnittynyt ni jos mulla menee lapsivedet ni joudun kuitenki menemää sairaalaan ambulanssilla!! Että tämmöstä..
Mut onneks näyttää muittenki miehillä olevan kaikenlaista viime hetken "oiretta" :)

Mun mies taitaa olla ihan loppu mun kiukutteluun, vaikken myönnäkkään että olisin kiukutellu :mad:
No pitää yrittää korvata jotenkin kunhan saa tän pötkylän masun ulkopuolelle :)

Ulospäin oonminäki sydänlappua äp:n liivinsuojuksissa pitäny. Joudun rintsikoita pitään öisinki kun muutaman kerran lerkis nukkuissa paiat ja lakanat kastua likomäriks..

Se synnytksen jälkeinen herkistyminem oli kyl melkosta. Nyt on se jo tadaantunut.

Täällä jännäillään ja iloitaan uusista joulukuisist! Onnea uusille äideille ja tsemppiä odottelijoille!

Mulla alko hölähtelee jotain pöksyyn... Eilen oli vielä ihan hiivamaista tuo vuoto (vissiin hiiva taas päällä) ja nyt muka noin juoksevaa.. Voiko valkovuoto muka noin nopeesti muuttaa muotoaan? Ei mulla koskaan vaan ole hiivamainen vuoto lähteny minnekkään ennenku oon saanu lääkettä siihen.. Ja eikös siinä lapsiveden mukanakin voi olla (ja varmasti onkin) valkovuotoo kun tuleevat kuitenki samasta reijästä?
Mistä hitosta sen sitten erottaa kumpaa se on.. Ärsyttävää ku hölähtelee ja ei tiedä kumpaako.. Pitää seurailla ja soitella sitten synnärille..
Pää kyllä hajoo ku ei tiedä!

Olin koiran kans ulkona ja housut kastu. Kotia ku pääsin ni oli semmoista hiivamaista(?) niinku kermaviiliä kaadettu housuihin! Oisko sulla ollu samantapaista? Mahan kovettumista ja menkkakipuja jatkuvasti...

Ninnukka just samanlaista, mut ei ihan niin kermaviiliä. Kun läntti tulee housuun niin sen läntin reunat on ihan vettä ja siinä keskellä on sitä "kermaviilin" tyyppistä vuotoo mut vähän sellasta laimeempaa.. Öö vähän niinku samanlaista ku sen kermaviilipöntön aukasee ja siinä pinnalla on sitä "vettä"..

Mutta tein sen kotitestin ja miten se menikään.. Jos paperi kastuu läpi ja menee siteeseen asti niin on lapsivettä? Eikös se valkovuoto jää paperin pinnalle?

Tsemppiä teille kipuilijoilla ja malttia yliaikaisille! :) me päästään todennäkösesti huomenna kotiutuun. Jes! Oon niin kyllästynyt oleen täälä ja makaamaan vaan. Hurjan hyvässä kunnossa oon synnytyksestä kumminkin, että 5 tikkiä tuli muttei yhtäkään välilihaan :D tikit ei kipuile eikä alapää muutenkaa, kävely ja vessakäynnit onnistuu hyvin! Imetys vähän haastavaa mutta hyvin se kai alkaa etenemään :)

Paljon onnea Nuupa, Solavi ja Josa pikkuisista! :Heartred Toivottavasti en unohtanut ketään...kun noita pikkuisia joulutonttuja on melkoista tahtia alkanut syntymään :happy: Joka tapauksessa, kaikille hurjan paljon onnea! On se varmasti ihana nuuhkia sitä omaa pikkuista :love7

Voi Äippä, kuinka suloinen pikku tyttönen! :Heartpink Olet nimimerkinkin sopivasti muuttanut ajantasalle :)

Täällä pongattu tänään myös limatulppaa! Jospa se alkaisi itselläänkin aika lähestymään...olo ei kyllä millään lailla muuten kerro, että jotain olisi tapahtumassa. Ei supista tai kipuile alakerrassa. Hirveesti on turvotusta vaan niin olo on sitä myöten hankala :oops: Oikea ranne on rannekanavan tukkeutumisen myötä entistä kipeämpi. Toivottavasti synnytys vie mokoman mennessään.

Paljon tsemppiä kaikille mammoille loppurutistukseen! ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää! :smiley-angelic003

Ninnukka just samanlaista, mut ei ihan niin kermaviiliä. Kun läntti tulee housuun niin sen läntin reunat on ihan vettä ja siinä keskellä on sitä "kermaviilin" tyyppistä vuotoo mut vähän sellasta laimeempaa.. Öö vähän niinku samanlaista ku sen kermaviilipöntön aukasee ja siinä pinnalla on sitä "vettä"..

Mutta tein sen kotitestin ja miten se menikään.. Jos paperi kastuu läpi ja menee siteeseen asti niin on lapsivettä? Eikös se valkovuoto jää paperin pinnalle?
Joo samantapaista vissii.Välillä menee ihan märäks housut mutta silti siin lammikon keskel on valkkaria. Nyt alko kauheat halkeamiskivut tuossa häpyluun alueella. Hajottaa tämä epätietoisuus ja nyt on nyös pinna tosi kireällä, tähän asti aika hermoilematta ollu mutta ny tuntuu että kaikesta menee pinna.

Piti siitä kysellä, että onko kenelläkään kokemusta raskausmyrkytyksestä ilman, että on protskuja virtsassa? Meinaan itseään huolettaa tämä turvotus ja verenpaine on lievästi koholla ja olo on vaikea. Päätä jomotteli eilen illalla muttei pahasti, meni ohi ilman lääkkeitä. Mitään näkökenttä muutoksia ei ole juuri nyt, mulla migreeni saattaa aiheuttaa niitä myös ja olisiko viikko sitten viimeksi sahalaitaa esiintynyt mutta tällä hetkellä ei sitä ole. Juon myös todella paljon, vuorokaudessa taitaa tulla vettä se 3-4 litraa juotua. Vesi pullo on vierellä kokoajan. Terkallekkin mainitsin että siihen nähden pitäisi virtsaa tulla enempi ulos ja turvotus kyllä viittaa siihen, että ei ihan kulje nesteet normaalisti. Seurannassa ollaan ja tiistaina on seuraava neuvola. Vähän vaan pelottaa, jos on myrkytys päällä...

AryA, voihan ne protskut pompsahtaa plussalle aika nopeastikin. Että vaikka ei vielä ole ollut, niin saattaa sit seuraavalla kerralla ollakin. Itsellä kanssa paljon turvotuksia ja päänsärkyjä ja verenpaineet koholla, mutta protskut heittelee +/- niin ei ole todettu myrkytystä tässä raskaudessa. Toivottavasti ei olis sulla myrkytystä.. Tsemppiä!

Ihana tyttönen Äippä x4! :love2 Voi kun itekkin sais syliin vauvan nopeesti. Alkaa olla oikeesti niin tuskallinen olo. Mieskin kysyi tänään, että miksei se nyt jo synny, miten saat sen ulos ku oot jo niin raihnanen. :notworthy

Mulla kans holahtaa useesti housuun jotain ihan juoksevaa, jossa mukana tota kermaviilijuttua. Nam. :hello2

Tän päivän saldona YKSI kipeä supistus. Just joo.. No, menee tää ilta tässä linnan juhlia kyylätessä. Muutamat tortut kun vielä leipois. Maha on täynnä lanttulaatikkoa ja ihanaa karjalanpaistia. Oikein hyvää itsenäisyyspäivää mammat!

Takaisin