Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että nuupa, voimia teidän tilanteeseen! Toivottavasti pääsette pian pienen lähelle!

Meillä ollaan Lilminni kans kipeenä :( Esikoinen on räkiny muutaman päivän ja nyt on sitte mun vuoro... Oli pakko nousta ylös ku tuntuu et puoli naamaa kipeänä ja kurkku iha karhea, ei oo varmaan ku pari hassua tuntia tullu nukuttua :/ Onneks miehellä on huomenna vapaata ja tuo ipana näyttäis olevan ehkä jo paraneen päin. On kyllä taas niin paskamutsi olo ku en oo hirviän hyvin jaksanu sen kiukuttelua viime päivinä. Tekispä nytten itelläki mieli heittää pienet itkuharmit ku on nii kurja olo >.<

Tsemppiä Timbelle synnärille! Ja toivottavasti te muutkin supistelevat pääsette synnyttään! :)

Timbe iiik!!! Tsemppiä urakkaan!!!! :)

Nuupa voi ei :( voimahaleja teille kaiken keskelle ja jospa saat pian pienen syliis ja kaikki on hyvin <3

Täällä yks märkä housunen yökyöpeli :DD heräsin siihen että pikkarit on iha litimärät mut sängyssä ei mittää kosteusvauriota eli varmaan oon vaan unissani hikoillu housut märäksi :'D
Rv 37+0!!!! :DD
Pari iltaaki on tullu hinkutettua lantioo jumppapallon päällä siinä toivossa että pieni alkais kiinnittymään pikkuhiljaa.. olikos muita poppaskonsteja tuon kiinnittymisen auttamisessa? :)

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Timbe!!

Nuupa, voimia sinne!

MindiS, haha :D täälläkin on välillä housut märkinä, harmi vaan ettei siks kun toivois :D

On tää kurjaa kun poika on 8 tuntia ollut maailmassa ja joudun valokuvasta häntä katselemaan. Kaikki on ihan epäselvää :( nyt odotellaan kyytiä Kuopioon jossa pikkunen saa tarvitsemaansa hoitoa.
Toivottavasti saisit nuupa asioihin selvyyttä ja asiat lähtis rullas kunnolla. varmasti tosi stressaavaa :\

Ja timbe huiiii jänskää!! Anna palaa! :D

Täällä kooma aamu. Ihan hirveitä nää sairaalan sängyt!!! Kuinka ootte pystyny nukkumaan näissä :O Ahdistaa ku pitää tarjottimen kans hakia tuolta käytävältä ruoka. Vähän antisosiaalinen riippakivi olo. Päästäisivät tänään kotia :\

Siis ei voi olla totta. Taas mä kirjotin romaanin ja se hävis jonnekki bittiavaruuteen....

Timbelle tsemppiä ja nuupalle voimia <3

Täällä koskee vaan lantioon ja menkkajomoja. Alan olee niin kyllästyny tähän raskaana olemiseen! Sais poika jo tulla maailmaan. Raskainta tässä taitaa olla tää odottelu.

Jaksamista Nuupa!
Tsemppiä Lilith!
Onnea Mukkis uuteen kotiin!
Voimia Timbe synnytykseen!

Täällä valvottu taas, isäntä poltti vähän koivuklapeja takassa ja sisälämpötila kipus näillä plussakeleillä ihan öklön kuumaksi. Yritin tuulettaa mutta takka hohkaa ku mikäkin. Yritä siinä sitten nukkua. Pöh.

Menkkajomot sen kun on ja pysyy mutta ei supista.

Tänään jos keittelis tutit ja pullot ja rintapumpun ja kumit sun muut systeemit valmiiksi, hoitelis loput joululahjatilaukset netistä niin mä olisin valmis synnärille.

Tällä tuurilla kökin täällä vielä ens vuonna. Turhauttavaa.

Just ku pääsin sanomasta, niin olo muuttu tooodella omituiseks.. Ei oo koskaan vielä tässä raskaudessa ollu tämmönen olo. Jotain tuolla tapahtuu ku kivut vaan kovenee ja kovenee..
Oispa nää nyt niitä ennakoivia kipuja. Ei tartteis pojan äitiä enempää kiusata..
Oisko eilisillä ässillä ollu vaikutusta asiaan. Käytiin kävelyllä ja innostuttiin jopa kahesti harrastamaan sitä kivointa. Illasta vielä käytiin saunassa.
Tänään tarkotus puolen päivän aikaan käydä taas kävelemässä, jos kivuilta pääsen ja illasta taas ainaki sauna.

Voi ei! Aivan kamalaa Nuupa! Toivottavasti pääset kohta puolin vauvan luo ja kaikki kääntyy parhain päin :Heartred

Tsemppiä synnytykseen Timbe! Ja muille kipuilijoille ja supistuksista kärsiville.

Mun kohdalla kyllä tiesi koska oikeita supistukset tunnisti ja niistä sai kärsiä sen 12 tuntia ennen sairaalaan lähtöä eikä pystynyt nukkumaan välissä. Laitan myöhemmin synnytyskertomusta, kuhan kerkeän.

Täällä aamumaitot juotu :love7kyl toi pikkunen on jotain vaan niin parasta! Niin sulonen ja rauhallinen tyttö :Heartpink

Mulla alko hölähtelee jotain pöksyyn... Eilen oli vielä ihan hiivamaista tuo vuoto (vissiin hiiva taas päällä) ja nyt muka noin juoksevaa.. Voiko valkovuoto muka noin nopeesti muuttaa muotoaan? Ei mulla koskaan vaan ole hiivamainen vuoto lähteny minnekkään ennenku oon saanu lääkettä siihen.. Ja eikös siinä lapsiveden mukanakin voi olla (ja varmasti onkin) valkovuotoo kun tuleevat kuitenki samasta reijästä?
Mistä hitosta sen sitten erottaa kumpaa se on.. Ärsyttävää ku hölähtelee ja ei tiedä kumpaako.. Pitää seurailla ja soitella sitten synnärille..
Pää kyllä hajoo ku ei tiedä!

Timbelle tsemppiä ja voimia koitokseen!

Tupsahtaisipa tänään monen monta isänmaallista joulutonttua! :grin

Oliko jollain suositella android-puhelimeen sopivaa sovellusta, johon merkata niitä supistuksia? ...Onko semmoisesta sovelluksesta ylipäätänsä ollut hyötyä? :)

Täällä istuen ja maaten on ihan ok olo, mutta tuo liikkuminen on kyllä edennyt sellaiseen pisteeseen, että ei kiitos! Heti kun vaan nousenkin ylös niin alkaa hirveä vihlominen alakerrassa. Eli ei auta muu kuin ottaa rennosti! ... Ja sehän sopii mulle! :wink

• Tykkään
Reaktiot: J-R
Taas yö valvottu, Huoh! Menkkakipuja ja tosi terävää/halkeamis kipua tuossa häpyluun alueella kävellessä. Hetkittäin ihan kova koko maha. Vaan Ei se sieltä tuu
Onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia muille koitokseen ja odotukseen!

Herkkusieni, ihan vaan "contraction timer" -hakusanalla löytyy varmasti tuollainen sovellus. Mäkin asensin jo sellaisen, mutta en oo vielä testannut tositoimissa.

Wildis, toivottavasti pääset pian tositoimiin! Ymmärrän turhautumisen ja epätietoisuuden paremmin kuin hyvin...

Täällä saatiin ihan uusi vaiva kiusaksi: Polttavat, pistävät ristiselkäkivut supistusten yhteydessä. Eilen illalla alkoivat, yöllä oli vähän taukoa ja nyt aamuyöstä olen heräillyt kipuun puolen tunnin välein. Hassua, oon kyllä tiennyt, että supparit voi tuntua selässäkin, mutta kun tuntuvat ihan rasituskivuilta! Sillä erotuksella vaan, että hellittävät aina supistusten välissä. Onko muilla samanlaista?

Tsemppiä Timbe!

Nuupalle voimia! Toivottavasti pienen vointi on hyvä ja pääset häntä hoivaamaan.

Mukkikselle onnea uuteen kotiin!

Mahtaakohan siellä alkaa tosiaan Wildiksellä tapahtumaan! Hui hui :)

Voi jestas kun olikin illan paikat kipeenä siitä alatutkimuksesta, kun lapsivesitestiä tehtiin. Maanantaina onkin sitten jännä kuulla mitä sillon lääkäri sanoo kohdunkaulasta, onko ronkliminen tehnyt jotain. Olin siis eilen ulkoa ilmeisesti vähän auki, mutta sormi ei päässyt vielä sisään. Ja jotenkin hassua, kun olen kuvitellut, että kun on tuota sokerivaivaa, niin olisi ihan hyvä jos vauva ei ihan laskettuun saakka tuolla majailisi ja sitten kuitenkin eilen lääkäri ja kätilö toivottelivat, että toivottavasti nähdään synnytyksen merkeissä vasta joulun aikaan. Tiistaina tulee 37 täyteen... Joo, toki varmaan parempi, mitä lähempänä laskettua vauva syntyy, mutta tässä tapauksessa mulla on vaan aavistus, että ne saattaa jopa käynnistellä... Noh, maanantaina kuulee toisen lääkärin mielipiteen.

No Air4M mä olen ainakin elävä todiste että joskus on vaan lääkäristä kiinni. Toinen lääkäri haluaa käynnistää ajoissa ja toisen mielestä voidaan odotella ihan rauhassa. Mut yks lääkäri sanoi jotenkin niin että jos tosiaan käytetään lääkettä tai insuliinia niin käynnistetään ajoissa... Mulla kun rimpattiin niiden kanssa niin vissiin ei siksi ollu niin kiire.
Huomenna sitten... :)

Äyriäinen, mun supistukset on just tommosta aina olleet, se oli se suurin syy etten voi liikkua supistuksen aikana kun jalat menee alta, lopulta oikein sykkii selässä ne supparit ja selkä on mun heikoin kohta. Pikkasen lisäks välilevyn rappeumaa siellä ni vielä hullumpi...

Voi ku pääsiski tositoimiin.. Suppareita alko nyt tulee, mut eivät ainakaan vielä ole kipeitä. Josoa nää tästä kipeytys kohta..

Takaisin