Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt täytyy itsekin sortua ihan kevyesti avautumaan. Minulla kun ei raskauden aikana oikein kummempia oireita ole ollut mihinkään suuntaan, liitoskipuja lähinnä ja jotain muuta pientä ohimenevää. Niin nyt sitten on viimeisimmän viikon ajan mielialat heitelly koko liki yhdeksän kuukauden edestä!

Yläkerrassa on bileet, ja on hyvin pienestä kiinni ettenkö syöksy paikalle ihan varoittamatta pistämään koko kämppää remonttiin siitä hyvästä, että vähän mölinää ja pauketta kuuluu. Ja noin viikko sitten meinasin aamupalaani tukehtua kun näin kaksi joutsenta, alkoi hillitön vollotus koska mun mielestä oli surullista, etteivät ne olleet jo etelässä. Tuntuu, että aivan yllättäen on kaikki järki kadonnut päästä ja maailma romahtaa jo vinossa olevaan mattoon tai vaikka lattialle vahingossa tipahtavaan mandariiniin. Ja jos en alakaan räkä poskella parkua sitä vinossa olevaa mattoa, niin olen niin raivoissani että voisin sytyttää sen maton palamaan siitä hyvästä ettei se nyt satu olemaan niinkuin pitäisi.

Tämän olisi nyt syytä olla joku merkki siitä, että synnytys on lähellä (LA 18.12), koska olen pikkuisen ulapalla näiden fiilisten kanssa, vaihtaisin nämä mielelläni vaikka selkäkipuun ja supistuksiin :eek:

Tänään vihloi ihan kunnolla alapäätä kun lähdin kävelemään kaupoille. Piti ihan ottaa ostoskärryt ja livahtaa aina johonkin syrjäiseen nurkkaan voivoittelemaan. Jospa se nyt tästä alkais lähtemään!

Mä oon ostanu Prismasta niitä NUK pulloja joissa pitäs olla se koliikkituttiosa, kokemusta ei ole mutta pulloissa on kivoja kuoseja :)

Annika, anteeks mut nyt repesin. Nimittäin on tuttua täälläkin!! :-D Koko raskaus on ollut tosi seesteistä, mut viimeset kaks viikkoa ihan hanurista..

Annika89 : voi kun tuttua. Ton lisäksi myös mies on ihan ulkona kun ei sekään oikeen tiedä miten pitäis suhtautua yhtäaikaisesti itkevään, huutavaan, raivoavaan tai nauravaan puolisoon :D

Onnea hansu!!!!!

Tsemppiä anksu, toivotaan, ettei olisi kyse ainakaan mistään pahasta laskeumasta...

Täällä aletaan kohta nukkuun ekaa yötä uudessa kodissa, ja kyllä tää on ihana:)
Kroppa vaan ihan kipee kun Tottakai tullut rehattua koko päivä ihan liikaa... Vauva on vaisumpi kuin normaalisti, liikkuu kyllä ihan riittävästi. Huomenna saan vihdoin vauvan tarvikkeet paikalleen kun kasaan ton pakkauksessa olleen hoitolipaston :)
Mutta voitte kuvitella kuinka ihanaa on kun kerrankin saa viikonloppuna mennä nukkumaan ilman bassojumputusta ikkunan takana!!!! Kauan me siitä kärsittiinkin... Nyt voimia keräämään unten maille... Niin ja Josalle viä voimia sinne saliin!

Täällä myös alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten, juuri tänään mies kokosi pinnasängyn valmiiksi :) turvakaukalo on vielä hakematta, mutta ensi viikon aikana sekin hommattu.
Saisi poitsu syntyä, täällä molemmat odotellaan niin malttamattomina! ❤️

Voi kun tulisi lunta! Syksyltähän tämä tuntuu kun pelkkiä plussa kelejä, vettä, niin pimeää...

Täällä maataan osastolla. Alustavat tutkimukset jotka tehtii nii pelkkää hyvää kuuluu pienelle. Aamulla otetaan vielä parit käyrät ja verikokeet, jos sillonki kaikki hyvin nii pääsee kotia.
Vilijonkka, moon seinäjoel just. Kahden hengen huonees oon, mutta yksin. Jännä jos ruuhkaa en yhtää tykkää sairaaloista.. Jännä nähä kui saa nukuttua ..

Annika, tutulta kuulostaa ainaki noitten raivareitten osalta! Tänäänkin sain just ja just pidettyä itteni kasassa, etten ärähtäny esikoiselle isommin, mutta mies sitte sai varsinaisen ydinpommin niskaansa ku erehty napisemaan kauppaostoksista o.O Toivottavasti tää sytytyslanka vähä pitenee vauvan synnyttyä...

Liliht hyvä, että kuuluu hyvää! Ja voi olla, että ruuhkakin siellä on jo helpottanut. Se ei yhtään haittaisi, nyt on tullu melko säännöllisesti, noin 10min välein (tunnin ajan oon nyt kattonyt kellosta) supistuksia! Ei sen kipeempiä, kuin ennenkään, mutta säännöllisesti kuitenkin ja toivottavasti nämä tästä kipeentyisi!! Alan olemaan jo niin täynnä tätä raskaana oloa!

Lilith_Mist, hyvä että kuuluu hyvää ja pienokaisellakin kaikki hyvin! :)

Vilijonkk4, toivotaan ja pidetään peukut pystyssä että pääsisit tositoimiin!

Jos tämäkin mamma yrittäisi vihdoin ja viimein saada nukutuksi.. :sleep002

Täällä tulee koko ajan 10 min välein kiristäviä supistuksia muttei kivuliaita. Kohdunsuu oli kuulemma yhdelle sormelle auki mutta kohdunkaulaa jäljellä pari senttiä?? Meinaako se sitä että vielä saa ootella ?

Mulla ollut tollanen tilanne nyt viikon. Siis että sormelle auki ja pari senttiä kaulaa..

Mulla on ollu pari viikkoa parille sormelle auki ja kohdunkaulaa sentti. Että ei se välttämättä mitään meinaa... :D mulla tänään pari epätoivoista supistusta mut eipä tuo nyt haittaa ku tietää jo ettei tarvii enää viikkoja ootella... Tsemppiä suppareihin ja muillekin!

Täällä kans pari senttiä kaulaa ja kahdelle sormelle auki. Esikoisen kohdalla oli sama tilanne joka sit käynnistyttyä muuttui nopeasti. Oma neuvo että yrittää saada supistukset loppumaan, jos mikään ei auta nii synnärille :) rentoutumisen pitäis auttaa joko edistämällä synnytyksen käynnistymistä tai sit saada noi "väärät" hälytykset loppumaan.

Tääll koko päivän tullu kipeitä ja tiukkoi suppareita ja julmettua juilintaa kohdunsuulle. En oo kellottanu ku nii harvakseltaan. Ny nukkumaan ja kattoo jos sitä unet keskeytyis hyvästä syystä :)

On tää kurjaa kun poika on 8 tuntia ollut maailmassa ja joudun valokuvasta häntä katselemaan. Kaikki on ihan epäselvää :( nyt odotellaan kyytiä Kuopioon jossa pikkunen saa tarvitsemaansa hoitoa.

Mistähän johtuu, että aina kun iltaisin on säännöllisiäkin supistuksia niin nukahtamisen jälkeen ne on tipotiessään. Varmaan juurikin tuosta rentoutumisesta.

Jännitän täällä Timben puolesta!! Sama laskettu aika eli täälläkin 40+0 poks!

Täällä nukuttu kohtalaisen hyvin sinne klo 3.30 asti n. 5h.. Ja nyt ei uni enää tuukkaan, vaikka vielä vähän väsyttäis.
Illan kipuilut loppui, kun vauvakin rauhottui. Äsken alkoi taas nipistelyt kohdunsuulla ja menkkajomotukset lantion seudulla.
Tässä nää yön viimeset tunnit varmaan menee pötkötellessä, ja kuunnellessa kun esikoinen höpisee unissaan ja kuopus koittaa nukkua räkätaudissa..
Ps. En tajua miks ihmiset ei voi pysyä kotona, jos niiden lapset on kipeenä.. Ystäväpariskunta poikkes keskiviikkona kylässä, sanoi että heidän lapsi oireilee vaan 1v-rokotteiden takia, että ei oo oikeesti kipee, eikä oo tarttuvaa. Kun sitten astuivat sisälle, niin kyllä näki kilometrin päähän että tää lapsi oli oikeesti kipee, eikä ollut mitään rokotteista johtuvaa. Voi elämä sitä v*tutuksen määrää.. :(
Ja nyt sitten meillä kuopus kipeenä, ja kohta varmaan esikoinenkin. Ja just kun synnytys alkaa olla lähellä, niin ollaan koitettu välttää kaikkia tauteja.. :(

Voi itku nuupa, on kyllä tosi kurja juttu. :( Pidän täällä sormet ja varpaat ristissä, että kaikki kääntyy lopulta parhain päin ja saat pojan pian syliisi. Voimia ja tsemppiä ja kaikkea hyvää!

Takaisin