Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kamala, Angelique, on varmasti tuskaista jos ei pääse edes liikkumaan noiden aikana! Mulla tuntuu just liike auttavan pahimpaan kipuun, esim. selän pyöristäminen ja lantion heiluttelu toimii ihan hyvin.

Mulla wildis oli keskiraskaudessa ihan vettä toi vuoto yhtäkkiä. Testattiinkin, ettei vaan ollu vettä.

Kummitytön äiti laitto viestiä, et tyksissä ei ollenkaan enää sänkyjä vauvoille. Vierihoidossa jatkuvasti. Oli unet kuulemma jääny vähille :/ Vaikka ihanaa pienen kannalta tuo. Mut nyt ehkä toivon viel enemmän, et pääsisin heti kotiin.

Eikä siellä sairaalassa lilith ton mahan kanssa varsinkaan saa nukuttua. Ilman ehkä just... ;)

Ja nuupalle paljon voimia, valitettavasti tiedän miltä toi epätietoisuus tuntuu ❤

Tuttipulloista en osaa sanoa, ku et yks kaikkea vois olla hyvä :D Ite tykkään aventeista, mut tullu viimeaikoina niin valikoivia vauvoja vastaan, joille vaan joku tietty pullo kelvannu, et näyttää olevan kyl tosi vauvasta kiinni, mikä pullo sit on se oikea.

Hui kamala, Angelique, on varmasti tuskaista jos ei pääse edes liikkumaan noiden aikana! Mulla tuntuu just liike auttavan pahimpaan kipuun, esim. selän pyöristäminen ja lantion heiluttelu toimii ihan hyvin.

No en nyt tiedä. Kolme noita kuitenkin syntyny samalla metodilla :D mun tyyli on ollu maata hiljaa ja kärsiä ja keskittyä hengitykseen... Ei oo kuitenkaan ollut mitään monen kymmenen tunnin synnytyksiä...

Tsemppiä solavi koitokseen!

Angelique, tuntuu kyllä joo siltä, että mielipiteet vaihtelee... Tai sitten noi ei vaan ottanut tällaista asiaa huomioon. Tayssin sivuilla ei kyllä suoraan mainosteta, että kaikki lääkityksellä olevat käynnistetään, kai se on niin yksilökohtaista...

Nuupa kovasti voimia sulle ja toivottavasti pian saisit pienen viereesi!!!!

Timbelle tsemppiä!

Voi apua.... Ihana yö muuten, mutta vatsa sitten tyhjeni urakalla ja tulppaa tuli... Nyt aamusta taas tyhjeni sillä seurauksella, että nuo pukamat sitten riemastu.... :( voi järkytys mitkä röllykät... Mä olen välttynyt pukamavaivoilta koko raskauden ajan ja olen hoitanut ennaltaehkäisevästi niitä. Aiemmin joka raskaudessa ne on ollut tuskallinen riesa...
Ihan outo olo kropassa ja supisteli pari kertaa ihan eri kipukategoriassa kun aiemmin. Saapa nähdä. Ite toivois, että tää viä rauhottuis...

Niin ja Lilith, toivottavasti pääsisit pian kotiin tai sitten tositoimiin:) Itekään en haluais viettää sairaalassa yhtään ylimääräistä jos en sitten ole töissä....

Timbe ja solavi ilmotelkaa ku kerkiätte vähä mikä tilanne! Oon niin hengessä mukana.
Eilen illalla ku tulin osastolle nii kauheel kiiruul vietii paareilla mammas synnyttään. Näytti tää mamma nii rauhalliselta ja tyyneltä ja katto vaa silmii ja hymyili. Oiiii ja tunnin päästä näin ku sitä tuotiin pienen vaavin kanssa pois ja se vauva rääky nii sydäntäsärkevän ihanasti!!

Nyt aamust kattoin avaraa luontoo ja itkuhan siinä tuli ku susilauma tappo pienen ihanan kojootin :( hormonit? :D

Solavi, voimia ja tsemppiä!

Mulla on menny varmaan vähän ohi juttuja vaikka oon lueskellu kyllä mutta niin pätkissä ettei tosikaan.

Tsemppiä kipuilijoille.

Mukkis, onnea uuteen kotiin :)

Täällä viikon kestäny päänsärky.

Mikskä kutsutaan supistuksia jotka ei satu mutta on tosi napakoita eikä lähde liikkeessä?
Kun kerran harjotussupistukset loppuu liikkeessä ja ennakoivat pitäs sattua ja synnytyssupistukset taas asia erikseen. Niin miksikä niitä sitten kutsutaan?

Mä oon miettiny ihan samaa, T_87! Mulla kanssa kivuttomia, mutta napakoita supistuksia vaan ollu, jotka loppuu kun loppuu ja ne vähemmän napakatkin kypsytelly paikkoja. Nyt viime päivinä oon huomannu myös pientä kipuilua mahalla/selässä ja välillä viiltelyitä reisissä.

Itte en osaa kyll harkkaria ja ennakoivaa erottaa toisistaan. Luokittelen ne samaksi ku ei niill synnytetä :D

Tääll ei herätty yöllä hyvästä syystä vaan heräsin kahteen otteeseen järkyttävään tuskan hikeen. Mutta en kyll huomannu että ois edes supistanu saati juilinu. Todnäk joudun sen viikon odottaa ja menee sinne käynnistykseen.

Tsemppiä synnärillä olijoille!

Ja Mukkikselle onnea uuteen kotiin <3

Mä oon sairaalassa pyytänyt lisätyynyn ja peiton, oon nostanut toisen puolen sen "seinämän" ylös, ne sängyt on niin kauhean kapeita nii voi rennommin nukkua kun tietää ettei vahingossa pyörähdä sängystä alas, sit oon rullannu ylimääräisen peiton pötykäksi vähän niinkun pitkäksi vartalotyynyksi ja sitten asetellu tyynyä ja peittoo mukavasti. Muistuttaa enemmänkin semmosta pesää aina ne mun rakennelmat, mutta sillei saan nukuttua hyvin. Sit on jotai huivia silmillä ja kaulalla niin ei valot häiritse ja ilmastointi käy niskaan ja kaulalle.

Eli niille supistuksille ei taida sitten olla omaa nimeä :D

Joskus ne vaan kestää ihan mielettömän pitkään enkä edes tiedä kuinka nopeesti niiden kuuluu mennä ohi, saattaa maha olla pitkään sellanen järkky kova pallo ja sit kun se vihdoin rentoutuu niin uutta pukkaa. Eikä oo väliä lepäänkö vai touhuunko, tulee kuitenkin.
Onkohan sellasesta mitään haittaa jos ne kestää pitkään ja tulee usein?

Tayssissa taas oli (sillon, ku kortisoonit pistettiin muutama viikko sitten) ainakin niin kuuma, että olisin mielelläni nukkunut ikkuna auki... Koko päivän oli ikkuna raollaan, mutta laitettiin sitten yöksi kiinni. Ja siellä kyllä sai ainakin ihan pimeessä nukkua. En ees tajunnu, että laidan olis saanu ylös, sehän olis ollu ihan fiksu veto...

Takaisin