Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä Lilith kun lähet näytille! Ei oo sulla mitään hävettävää, parempi vaan pelata varman päälle.

Hyvä että pääset Lilith tarkistettavaksi! Ei todellakaan tartte hävetä jos vahinko sattuu <3

Kylläpäs monella oireilee... Tsemppiä kipujen ja muiden kanssa, toivottavasti saavat jotaki etenemistä aikaan, eivätkä muute vaan kiusaa! :)

Meillä on ollu kyllä iha uskomattoman kökkö päivä... Mies on väsyny ja mulla on flunssa tulossa, ipana ei koskaan niitä päikkyjään nukkunu ja itkee ny sitte joka risauksesta. Lisäksi hakee huomiota iha ihme tempuilla, äskenki kippasi hienosokeria suoraa tarjoiluastiasta suuhunsa o.O Jos näillä eväillä ja raivareitten määrällä ei kohta synnytys käynnisty nii jo on kumma :D

Mä oon huomannu sen että jos oikein vtuttaa (sori ilmaisu) niin sen jälkeen supistaa varmasti.

Ihan karmeita kolotuksia koko päivän, itse supistelut kyllä tietenkin loppui mutta vauvan harvat liikkeet tuntuu eniten ihan häpyluun alla ja jommankumman lonkan takana. Yök. Inhaa.

Tsemppiä Lilith, toivottavasti kaikki on hyvin.

Mä tulin koiran kanssa metsälenkille ja kuten arvata saattaa, täällä on huisin pimeää. Koiran valopanta onneks valasee vähän. Huomenna laskettu, kyllä saa ihmeitä tapahtua, jos täysin ajallaan syntyy.

Kaveri oli just Seinäjoella synnyttämässä ja kertoi, että siellä on todella täyttä! Vitsailinkin jo, että sitä pääsee varmaan käytävälle synnyttämään :D Meinaa kuulemma sängytkin loppua kesken!!

Mua on pelottanut toi kaatuminen, talon ympäristö on tosi kallioista ja mäkistä ja välillä maa ihan jäässä ja liukas. Onneksi on hyvät kengät, mut kyllä säikäyttäis ihan kunnolla pieniki pyllähtäminen. Hyvä kun pääset Lilith tarkastukseen! Mulla on ollut yöllä ihan vatsa sekaisin ja kivuttomia supistuksia, ja jonkin verran menkkajomoja, ehkä alkaa kroppa pikkuhiljaa valmistautumaan pikkuisen tuloon. Toisaalta tuntuu pitkältä ajalta tuo aika, kolme viikkoa mikä on jäljellä ja toisaalta ihan hirmu lyhyeltä, kohta täällä asuu vauva! Hurjaa! Saas nähdä miten joulunvietto, meneekö kotona vai sairaalassa, mahan kanssa vai ilman.

Tääll ei oo tietoakaan liukkaista, ainakaan päivisin ku vettä tulee kaatamalla.

Wopwop, tääll selkäsärky alkoi päikkäreiden jälkeen :D
Oksettava olokin seilaa välillä ja pää yrittää särkeä. Supistuksia odotellessa :) kai tässä jokin pieni masokistikin kehittyny ku oikein odottaa ja haluaa että synnytyskivut alkaa :D

En muista onnittelinko Hansua jo mutta onnittelut :)
Täälläkin jo odotetaan noita kunnon suppareita! :D outoa kyllä että haluu oikee että ne kivut tulee :D noo voi olla että mieli sitte muuttuu ku ne vihdoin tulee. Mutta nii kovasti haluisin jo synnyttämään!! :)

Onnea hansulle rakkauspakkauksesta! :)

Tänään perheen kanssa viimoinen pidempi reissu ennen käynnistystä (nyt rv.38+1) niin toivottavasti masuasukki jaksaa kölliä tyytyväisenä sen aikaa kun n.100km kotimatka yötä vasten :)

Täällä vihloo välillä oikeen huolella alavatsalla, ja alaselkää särkee myös melkosen tuntuvasti. Vauva liikkuukin melko aktiivisesti, ja liikkeet tietty provosoi taas kaikkia kipuja. Välillä viiltää oikeessa reidessä asti niin ilkeesti, että meinaa mennä jalka alta.. :( kiva että oireilee, mutta ei nää kivut silti kivoja oo..
Tuli tänään myös yllättäen mieleen, että mulla yks merkki lähenevästä synnytyksestä on, kun alkaa naamaan ilmestyyn finnejä. :o Nyt ei oo aikoihin niitä ollut, mutta nyt on alkanu ilmaantua. Ja kun tossa tarkemmin muistelin, niin finnit naamassa on ponnisteltu kaks edellistäkin maailmaan :)
Rv 39+3

No nyt on kaikki vauvan vaatteet ja lakanat yms. silitettynä ja sain jopa itelleni sairaalakassinki pakattua sekä vauvalle kotiutumisvaatteet pakattuu. Nyt on sitte kaikki valmiina. Vielä kun tuo pinnasänky saatas kasattua ja tuttipullot ja tutit hommattua! <3
meidän vauva voi nyt tulla! :)

Lilminni jospa se teiä pieni tuliski ihan ajallaan ;)

Wopwop siellähä ollaa oltu ahkeria!!! :) itte oon vasta puolet pessy vauvan vaatteista, mut huomenna sit lissää! :) pinnis on onneks kasattuna kuitenki ja tuttipullo hankittuna (pesua vaille tosin).
Mitenkä oot jaksanu kaikki vauvan vaatteet silittää?!??! :O ite en kyl jaksanu ku aattelin että en kuitenkaa ehi niitä jatkossakaa pesun jälkee silittää :/
Turvakaukalo ja vaunut on vielä postissa matkalla.. saas nähä ehtiikö ennen synnytystä tänne :DD

Joskus oli puhetta näistä tuttipulloista yms.. mutta enhän mä enään muista mitä sillon puhuttiin :D mutta nii mistä ootte ostanu tuttipullot?

Lilminni mullaki alkamu nyt naama kukkii.. Koko raskauden on ollu niiiin hyvä iho ja nyt parin päivän sisään alkanu tulee kunnon mojovia finnejä.

Me hommattiin ihan apteekista philipsin avent koliikkipulloja pari kpl. Mies sai sitä kautta halvemmalla kun saa henkilökunta alennukset. Tutit on kans aventtia ja myös apteekin kautta.

Onnea Hansu! Ja kuinkakohan JoSalla menee? Entä Hirni, ei ole kuulunut mitään aikoihin?

Me oltiin miehen kanssa elokuvissa kattomassa Bond. Ja kylläpähän masuasukki innostui kovista äänistä oikein kunnolla:)

Me on ostettu ihan prismasta ainua, Emmaa ja tälle uudelle myös MAM merkkisen :)

Takaisin