Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Kyfille vauvasta :)

Tsemppiä ja voimia Faline ja suvituuli_ synnytykseen :Heartred

Mukkis päässy kans kotiin, ihanaa :wav

Kunnon Tehotyttöjä tai pitäisikö sanoa mammoja kun ootte saanu niin paljon aikaseksi joulunsuhteen ja osa jaksanu pitää sosiaalistaelämää yllä! :eek::grin

Mun voimavarat ei yksinkertaisesti riitä mihinkään ylimääräiseen... :sad001

Onko kellään muulla ihoa tummunut raskauden aikana jostain kohti kroppaa? Itse noin kuukausi sitten huomasin, että kainaloiden kohdalta iho on tummunut huomattavasti. :wideyed:
Veikkaan että raskauteen/loppuraskauteen liittyy, mutta jääköhän iho tummaksi vai haaleneeko synnytyksen jälkeen normaaliksi..?

Mulla oli maanantaina neuvola ja 36+0 ja sf mitta 29. Oon ollut siitä itse huolissani, kun esikoisesta se oli yläkäyrällä. On kuitenkin siis omalla käyrällään nyt noussut, kun oli sen alakäyrän allakin. Lääkärin mukaan mulla on niin tilava kroppa, kun olen 178 cm pitkä ja vauvan pää tosi alhaalla eikä tarjonta ole ollut ihan suora, että toi pieni mitta johtuu siitä. Esikoisesta istukka oli edessä ja nyt takana, että sekin vaikuttanee. Silti se vaan mietityttää itseä... Tälläkin hyvät sykkeet ja tosi vilkas.

Aika jännä ku mullaki oli nyt lääkärineuvolassa 36+0 sf mitta 31cm ja 34+0 oli sf mitta 33cm, ni lääkäri oli huolissaan ja konsultoi sit äippäpolia :D ja mullaki istukka on takana... en kyl ite oo siitä ollu huolissaan ku kumminki sykkeet ja liikkeet pojalla hyvät on...

Kiitokset tsempeistä, niitä tarvitaan!

Madonna,juu yksi oli se,kun tämä on pieni ja istukka ruvennut sen verran kalkkeutumaan ja sitten raskausmyrkytys-epäillys. Verikokeissa ei mtn,mutta miulla ollu jo pitkään korkea verenpaine ja eilen oli protskut 1+..

Tunti sitten sain tämän päivän viimeisen annoksen käynnistettävä tabletteja (en muista nimeä).. Jokohan tänä yönä alkaisi kunnolla tapahtumaan!! Odottavan aika on tosiaan pitkä!
Sitten kun en saa vielä syödä kunnolla,niin huono olo meinaa välillä iskeä..

Rakkauspakkausta odottaen! Tänään Rv 36+1

Onko kellään muulla ihoa tummunut raskauden aikana jostain kohti kroppaa? Itse noin kuukausi sitten huomasin, että kainaloiden kohdalta iho on tummunut huomattavasti. :wideyed:
Veikkaan että raskauteen/loppuraskauteen liittyy, mutta jääköhän iho tummaksi vai haaleneeko synnytyksen jälkeen normaaliksi..?

Hei ei vitsi mä en oo ite tullut ajatelleeksi!! Miehen kans ihmetelty mun kainaloita kun on menneet niin tummaksi vaikka karvattomana pitää :D Ihanaa jos onkin raskaudesta johtuvaa ja palautuisi ennalleen sitte synnytyksen jälkeen..

Zemppiä Faline ja Suvituulia!
Kyllä mammat vaa poksahtelee, täällä tämä neiti vaa kiusaa ja on tulossa ja sitten ei ollakkaan tulossa. Ilkikurinen tapaus, tulee varmaan sitten just v-loppuna, kun saadaan meidän joulukuun eka kinkku uuniin :rolleyes: Mies tuossa piruulikin, että hän syö äkkiä koko ison kinkun sitten pois ku ollaa vauvan kanssa sairaalassa :grin Ei varmaan siinä vaiheessa tätä rouvaa enää hirveesti kinkut mietitytä, vaan se oma ihana pikku nyytti :Heartpink Hormonit heittää häränpyllyä :)

Aika jännä ku mullaki oli nyt lääkärineuvolassa 36+0 sf mitta 31cm ja 34+0 oli sf mitta 33cm, ni lääkäri oli huolissaan ja konsultoi sit äippäpolia :D ja mullaki istukka on takana... en kyl ite oo siitä ollu huolissaan ku kumminki sykkeet ja liikkeet pojalla hyvät on...

Mullahan mitta on siis koko ajan kasvanut ei pienentynyt. Mutta itseä se on mietityttänyt, että miksi on niin paljon pienempi kuin esikolla.

Tänään, varsinkin nyt illan mittaan on ollut kovin kummallinen olo. Kaikkea tekis mieli tehä, muttei oikein kuitenkaan huvita mikään. Ei mitään kipujakaan. Päässä vähän niinkun pyörii tai sitten vaan kuvittelen. Välillä vähän supistelikin, mutta niistäkään enää merkkiäkään. Sais nyt olo normalisoitua tai sitten jos sais lähtee synnyttämään. Olo on kun lapsella, joka odottaa tulevaa huvipuistoreissua tai sirkusta :D

Multa ei otettu toissapäivän neuvolakäynnillä enää sf - mittaa kun on viikkoja jo 36, eikä kuulemma enää näin lopussa voi luottaa mitan oikeellisuuteen. Tänään oli synnytystapa-arvio, ja siellä kaikki ok. Kohdunkaula 2 cm, paikat pehmenneet muttei auki, joten saa rauhassa vielä odotella :)

Vauvelin koko nyt 3 kg! Ja arvio synnytyksessä 3,7 kg! Eli ruoka on maistunu pikkuselle.

Yöt oon valvonut itekin enimmäkseen, mutta päikkäreitten ja lääkärin jälkeen tuli odotettu joulunlaittoinspis ja laitoin verhoja ym joululauluja kuunnellen. Ihanaa, joulutunnelmia kaikille muillekin! :Heartred

36+2

Mullahan mitta on siis koko ajan kasvanut ei pienentynyt. Mutta itseä se on mietityttänyt, että miksi on niin paljon pienempi kuin esikolla.

Meillä toi sf-mitan kasvu oli johdonmukaista vielä viikolle 36, mut nyt hidastunu. Lääkäri ja neuvolatäti molemmat tekivät kyllä selväksi, että tutkimuksiin joudutaan jonkun ohjeistuksen takia. Molemmat sanoivat, että uskovat vauvan kasvavan ihan normaalisti. Voi toki olla, että halusivat vain rauhotella, etten panikoi :D mut en siis ite oo ollu huolissani. Oon 172 cm pitkä ja lantio on tilava. Tuntu et raskauden alussa vaan levisin sivuille :D masu tuli aika myöhään esiin.

Talvitintti, mulla on myös tullut noita pigmenttimuutoksia varsinkin kainaloihin. Liittyy tosiaan raskauteen, ja kuulemma ne vaalenevat sitten pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen. :) Mielenkiinnolla jään odottamaan, että vaaleneeko tuo linea negrakin yhtä nopeasti! Siskolla se näkyi vielä yli puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen...

Mullakin on toi linea negra (?) Eli masussa menee tummempi viiru. Ällöttää, en tykkää yhtään. Esikoisen kanssa sitä ei ollut. Onko lie poikaodottajien hormonimuutoksia?

Täällä ei ole supistellut tai oireiltu kahteen viikkoon ollenkaan ja unetkin on yöllä parantunut tosin tuntuu ettei mikään uni riitä :-)
Pienin tyttö otti kassinsa ja lähti ukin matkaan, kun sellasta ukki meni tytölle ehdottamaan <3
Mie käytin tilaisuutta hyväksi ja kävin ostaa kassillisen herkkuja kääriydyin peiton sisälle odottamaan paratiisihotellin finaalia :-)
Tänään on muuten rv 39 ja neuvolassa oli kaikki hyvin jopa täti "harmitteli", kun arvot on huippuja eikä voi laittaa lähetettä saikulle jotta pääsisin tästä taakasta :-)

Voi hyvänen aika kun oli ton ostosreissun jälkeen kauhee tää olo. Alapää tuntuu kolme kertaa turvonneemmalta ja niin on kipiä ettei pysty kävelee kunnolla jos sattuu istumaan hetken... Nyt muistan miksei ole kivaa käydä ostoksilla! No josko huomiseks olis parempi niin sais tehtyä vähän jotain. Mies jääkin huomisen jälkeen jo isyyslomalle ja talvilomalle jne. Kun hälle oli kertynyt jotain pekkaspäiviä loppuvuodelle... On sitten apuna ainakin kotona pääsi sinne laitokselle taikka ei...

Nannuska 11 minulla oli linea nergra tytöstä, mutta pojista ei ole ollut :)

Täällä kans linea nigra, mulla alkaa iha alhaalta ja menee aina tissien väliin asti!! ja on tosi tumma ja paksu, en kans tykkää en sitte yhtää, lujaa toivon että katoais mahd. nopeasti, jos ei kokonaan, niin ainaki jos haalistuis mahdollisen huomaamattomaks :/ Kipuilioille zemppejä, nää säryt ny lopussa on kyllä jotai sietämätöntä. Ja varsinki jos niistä säryistä kärsiny jo pitemmän aikaa.

Takaisin