Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kun tosiaan poika perätilassa, niin lääkäri sano, et jos vedet menee, niin makuuasennossa ambulanssilla synnärille. Sit taas kätilö sano valmennuksessa, että näytille pitää tulla, mutta ihan omalla autolla eikä oo niin kiire..ota tosta ny sit selvää..!!

Vauva oli päässyt kasvamaan vähän isoksi 4 600g ja jouduttiin sitten lopuksi käynnistämään.

En mäkään oo aikasempien synnytysten kohdalla mitään soitellu synnärille, oon vaan lähteny paikanpäälle, kun kotona en oo pystynyt oleen. Eri juttu varmaan siinä tapauksessa, jos meneekin vedet ennen supistusten alkua, mutta edelliset tosiaan alkaneet supistuksilla. Että jos tämä alkaa vesien menolla, niin sitten soitan - muuten en, vaan lähden sitten kun siltä alkaa tuntua.
Ja vaikka ne siellä synnärillä kehottaisivat lähtemään vielä takaisin kotiin, niin kyllä niille voi sanoa jos ei aio lähteä, ennen kun on vauva kainalossa. Ei ne voi siellä tietää ketä sattuu ja minkä verran. Ei kannata, eikä pidä antaa niiden pompotella itseään, jos todella sattuu. Pitää luottaa omaan kroppaansa, ja kuunnella sitä.

Täällä ollaan vielä vaan yhdessä osassa. Vauvan liikkeet provosoi kyllä kaikenlaisia kipuja sekä supistuksia, mutta heti kun vauvakin rauhottuu, niin kivut ja kaikki muutkin vaivat häviää. Vielä siis odotellaan.
Rv 39+0

Täällä lääkärineuvolassa käyty... jotenki vähän vaisu olo jäi, ku oli mun veljen koulukaveri ja samoilla ratsituneilla mun kans ollu oli lääkärinä... no eipä noi mun supparit oo mitään saaneet aikaseks. Edelleen kohdunsuu kiinni 2-3cm kaulaaki jälellä, eli taidetaan porskuttaa tammikuun puolelle ihan suosiolla et käynistykseen meneee... lääkäri kyl aikoi konsultoida äpolia, ku sai pienemmän sf mitan ku terkka.... vettä löytyy ja liikkuvainen kaveri kuulema on... mut ihan hyvä ku konsultoi äp polia, ku mulla ei ollu painokaan hirveesti noussu, vaik edellisellä kerralla oli 55,5 ja nyt 55,65 et senki takii.... paineet oli tosi alhaset vaikka raivostuneena lähin sinne ja millään en meinannu saada tunne puuskaa kuriin.... et eimun suuttumisetkaan saa paineita nousee....

Onnea jo vauvansa saaneille ♡

Onnea myöd Kyfille!

Aika menee kyllä niin nopsaa vauvan lans kotona ettei tässä oo mitään toivoo et kerkiäiskauheesti vastailla... Luen kyllä kuulumisianne. Tsemppiä loppumetreille! Ja erityisvoimia Mukkikselle, Lilithille ja muille joilla ottaa nyt erityisen koville.

Ooh, täällähän on tullut paljon vauvauutisia! :happy:

Paljon onnea Ennikalle, Tytsylle ja Kyfille! :Heartpink:Heartblue

Onnea vielä kun en muista enää laitoinko jo onnittelut jollekin vai pitikö mun vaan laittaa...
Itse kävin aamulla siellä verikokeilla, mukana oli pähkinäpussi jota sitten rouskutin autossa kokeen jälkeen, aika hyvin autto oloon ja nälkään. Sit kävin samalla reissulla kaupassa ja tokmannilla inmostuinkin jouluostoksia tekemään... Wuuuh ku aika hulahti nopeesti :D reilun tunnin mä siellä kiersin ja voit peräsuti sitä oloa sitte... Kotiin ku pääsin niitä vielä piti hiukan paketoida ku oli jääny viime vuodesta rullallinen joulupaperia. Olisin ehtiny paketoimaan kaiken jos olisin tajunnu ostaa sitä hiton joulupaperia! No jos meidän lähikaupassa on joulupaperia, siis sitä hiukan parempaa ni huomenna pitää sitte ostaa ja paketoida loput. Ei sitten jäis ne paketoinnit loppumetreille ku tiiä koska tästä ny pääsee toimintaan... Rv 39+5 ei tietoakaan synnytyksestä!

Onnea ennikalle, kyfille ja Tytsylle vauveleista! <3 Täällä on ollu näköjään oikee tapahtumien yö :)

Toivottavasti säkin pääset Lilith pian synnyttämään, kun olot on noin tukalat! <3 Ja Mukkikselle myös tsemppiä ja parempaa vointia!

Täälläkään ei mitää uutta. Jotenki oon laskeutunu semmoseen pesimistilaan, että tekee vaan mieli nukkua ja rentoutua, aattelin sitten, että niihin pitää nyt panostaa ku kroppa kerran vaatii :) Maha on ottanu jonku kasvuspurtin ihan selvästi (vieläkin!?) kun tuntuu välillä, ettei omiin nahkoihinsa mahdu :eek: Just olin päässy kehumasta, että eipä oo pahemmin ahistanu henkeä tai mahalaukkua niin nyt on sitte koko viikko tuntunu siltä ku ois kaikki sisäelimet iha rutussa :D Huomenna vielä pitäis hoidella viimesiä joululahjaostoksia ja postitella paketteja, sittenpä sitä alkaiskin oleen ne hommat onneks pulkassa :) Kortit tosin pitää jossain välissä vielä lähettää.

Poodle: mulla on muuten toi sama fiilis, että nyt haluan olla vaan rauhassa ja kerätä voimia synnytykseen ja tulevaan. Mikään ylimääränen ei kiinnosta, enkä haluis mitään ylimäärästä hälinää ympärilleni. Voisin vaan käpertyä johonkin koloon ja olla ittekseni.
En vaan tiä miten jaksan, kun tänään olis ystäväpariskunta tulossa kylään pienen lapsensa kanssa, plaah.. :/ hyvä kun jaksan edes näitä omia lapsia kattoo.. :o

Onnea kaikille jo synnyttäneille! :)
Täällä ollaan tosissaan jännän äärellä. Eilen illalla alkoi tulla limatulpan osia. Vedet alkoi tihkua aamusta ja nyt saadaan sairaalaan menoa odotella iltaan asti. Supistuksia tulee jo kivasti, mutta eivät ole kipeitä. Toivoisin kovasti että lähtisi jo kotona käyntiin ja saisin kärvistellä täällä rauhassa. Nyt lipitän vadelmanlehtiteetä ja ohjeistan miestä "loppusiivouksessa" :D iik, jännää!! 39+6 taulussa, joten täsmällinen poju on tulossa!

Onnea vauvansa saaneille <3

Täällä tosiaan kipeä yö vietetty,supistuksia tullut ja ehkä noin puolituntia nukuttu yöllä. Aamulla sitten eivät antaneet ruokaa,kun vielä oli kuulma sektio mielessä lääkärillä.
Oksennushan aamulla sitten lensi huonon olon takia :( tai no, mahahapot..

Sitten siirrettiin synnärin puolelle parempaan tarkkailuun,jossa oon pystynyt sitten nukkumaan :) äsken sain varmaan maailman parasta banaanijugurttia,mehukeitto-lasillisen ja pillimehun :D eli pääsin nesteelliselle ruualle.

Nyt odottelen,milloin saan tietoa,nähdäänkö tänään sintti <3 vai kuinka lääkäri on päättänyt että jatketaan..

Onnea kaikille pikku nyytin saaneille! :)

Pikkuisen kateellinen olen, oma olo alkaa olemaan niin tukala, että malttamattomana odotellaan milloin tulee lähtö..

Ja tsemppiä kaikille kipuilijoille ja meille uniongelmaisille!

Takaisin