Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille! En tiiä, muistaako kukaan enää meikäläistä, mutta mä muistan teidät! :D Oon kirjoitellut viimeksi kesällä, mutta sitten työ- ja koulukuviot vei mennessään, niin jäi kirjoittelukin vähemmälle. Lukenut oon kyllä välillä, mitä teille mahtaa kuulua. Nyt on sitä aikaa itselläkin vähän liiankin kanssa, joten ajattelin palata tänne rupattelemaan. Hirmuisesti onnea teille, jotka olette jo pikkunyytin saaneet, ja muille ihan muuten vaan tsemppiä ja jaksamista! :)

Huih, täällä eletään jänniä hetkiä..
Miulla oli tosiaan äitipoli tänään. Siellä olikin proteiinit yhdellä plussalla ja sitten kun miulla on vielä tää korkea verenpaine,niin lääkäri päättikin,että kokeillaan käynnistyykö.. Illemmalla selviää,onko myrkytystä vai ei..
Nyt siis olen osastolla ja sain puolituntia sitten tabletit.. Myöhemmin saan uuden satsin.
Jos kahden päivän sisään ei mtn tapahdu,niin pääsen hetkeks kotiin..
Miä niin toivon,että pääsen lähtemään täältä jakautuneena <3

Wildside, voi harmi että noin hyödytön käynti. Oon kuullut vähän saman suuntasia juttuja muualtakin.. Siis että eivät oikeen osaa hoitaa hommaansa siellä pelkopolilla. Ootko aatellut et doulasta vois olla hyötyä? Enää tässä kohtaan vissiin et voi synnytyssairaalaa vaihtaa?

Mä pääsin reilu tunti sitten synnytyssaliin ja vauvan sykkeet taas normilukemissa. Supparit alko olee jo ihan helvettiä ja sainkin äsken epiduraalin mikä helpotti nopeesti oloa!

Voisin mä vielä vaihtaa sairaalaa jos haluaisin, mut ku en jaksa vaan enää..
Doula on ehdoton ei mulle.. En halua ketään tuntematonta mun synnytykseen (joo tiedän, että doulaan tutustutaan etukäteen) mutta en vaan haluu. Todennäkösesti synnytykseen on vaan enää niin vähän aikaa, etten koe tutustuvani tarpeeks sellaseen.. Sitä paitsi mies tulee synnytykseen ja on onneks mun tuki ja turva <3 Ilman miestä en edes suostu synnyttää.

En jaksa sitä paperisotaa mikä pitää käydä jos haluaa vaihtaa sairaalaa enkä jaksa muutenkaan.. Käyn rykäsee sen muksun tuolla ja thäts it.. Onneks mies tosiaan pääsee mukaan ja on ainakin yksi ihminen joka musta välittää <3 Haluan vaan sieltä kyllä sitten mahdollisimman nopeesti kotiin, joten toivon että kaikki menee hyvin ja ollaan pojan kanssa terveitä.

Olitkin vastannu jo, vauva varmaan reagoi sun kipuusi sykkeen nostolla... Josko nyt lähtis sitten etenemään mukavasti ja kohta vauva sylissä:)

Voi hitto wildis kun pistää vihaks sun puolesta!!! Mietin tossa, niin miksi sut täytys pakottaa synnyttämään tollasessa vastenmielisessä paikassa? Jos yrittäsit vielä ottaa yhteyttä siihen toiseen sairaalaan ja kysyä. Ei sen pelkopolin tarkotus oo olla mikään synnytysvalmennus vaan siellä pitäisi käsitellä niitä pelkoja ja saada keinoja niiden käsittelyyn... Mutta joo empatiakyvytön ihminen sellaseen pysty... :( voimia !

Sain yhden supistuksen aikaan kaupassa kun kumarruin ottamaan ananasta alahyllyltä, nyt ku oon kotona ei mitään. Ostin sitten lohdutukseksi itselle konvehtirasian että jos ne vähän ees piristäis mieltä.

Onnea jakautuneille, perästä tullaan joskus!

Tsemppiä Ennika!!!! :)

Madonna86,
Itse mietin ihan samaa montako lahjaa viitsii hankkia.... Molemmilla tytöillä on muutama (4) must-tuotetta jotka ajattelin hankkia. Mutta ahdistaa se, että ei tule ollenkaan halvaksi. Onneksi on vielä sukulaisia jotka myöskin hankkii lahjoja lapsille. Sovittiin miehen kanssa että ei hankita toisillemme lahjoja.... Tavallaan kyllä harmittaa, koska olisin edes yhden lahjan halunnut.

Anyway! Itse saan ensimmisen äippärahan vasta perjantaina, saas nädä paljonko joutuu itse maksamaan veroa. Tuo summa on muutenkin naurettavan pieni... Kyllä sillä elää, mutta ei juhlita!:confused:

Wildeside_: Paljon voimia sulle, perseestä koko homma! Sinuna kyllä vaihtaisin synnäriä... Ei tuolla tavalla voi kohdella ketään, aivan käsittämätöntä! :eek:

Jostain syystä tämän sovelluksen kanssa temppuillut vaikka ja kuinka, nyt pääsin piiiitkästä aikaan kirjautumaan. Olen taustaillut päivittäin ja suuren suuret onnittelut vauvan saaneille ❤ ja paljon tsemppejä kaikille loppu odotukseen.
Mulla todettiin se radi, joka onkin ollut haastava ja insuliinit käytössä. Tutkittiin jopa onko mulla oikeasti jo pohjalla diabetes kun mikään ei oikein sovi taudin kuvaan. Säikähdyksellä selvittiin, eli tämän pitäisi johtua vain raskaudesta. Mutta siis sokerit eivät kestä mitään "ylimääräistä" kurissa siis ollaan ja painoakaan ei ole diagnoosin jälkeen tullut kuin 3 kg.
Edellisten sektioiden jälkeen mulle ei muuta synnytystapaa tarjottukkaan ja synnytystapa arviossa sovittiin 10.12 sektio aika. Vauvan kokoarvio laskettuna 3,7 kg.
Nyt alkaa voimat vähenemään ja väsyttää, supistaa, pistää ja kolottaa. Onneksi kaikki vauva jutut on kutakuinkin valmiina ja koti puleerattu ☺ myöskin mieli on herkillä ja sain viikonlopulla koko päivän itkun aikaiseksi ihan mitättömästä. Herkillä ollaan, onneksi mulla on maailman ihanin ja ymmärtäväisin mies eilen se toi töistä tullessaan mulle mun haaveilemani hoitolaukun ❤❤❤
Tänään tasan rv 38 ❤

On toi kyllä Wildis käsittämätöntä paskaa mitä siun kohalle on sattunut Joensuussa. Pidän todella peukkuja, että synnytykseen sattuisi joku ihana kätilö, että sen puolesta saisit positiivisen kokemuksen!

Sairaalan vaihto pitää hoitaa neuvolan kautta ja mulla ei enää oo edes neuvolaan aikoja.. Oon vaan niin loppu tän taistelun kanssa. En jaksa välittää vaikka synnyttäsin katuojassa!
Ajattelin mennä kuitenki synnyttää sinne joensuuhun ja sen voin taata, että olen vittumainen jos mullekki ollaan.. Niin mielestäni kävin jo yhden synnytysvalmennuksen enkä toista ois tarvinnu. Varsinki ku joudun tosta nyt maksaa! Hän ei esim korviaan letkauttanu kun kerroin etten voi luottaa hoitohenkilökuntaan.. Ei kysynyt taustoja. Olisi pitänyt, sillä siellä mulla todettu vaikea masennus, paniikkia ja toi sairaalan vaihto kesken raskauden.. Kerroin hänelle kyllä kuinka mua vuodeosastolla kohdeltiin, mut ei sanonu yhtään mitään. Kerto vaan siitä prkleen synnytyksestä... Kerroin myös huoleni pitkästä matkasta.. Vastaus: "lapsivesien mentyä, voit olla rauhassa kotona. Kunhan tuut 12 tunnin sisään sairaalaan" "supistuksia kun on tullut 10 tuntia säännöllisesti, niin voit tulla. Ensisynnyttäjällä kestää avautumisvaihe 20 tuntia. Ja jos alkaa ponnistuttaa vaikka kotonakin olisit vielä, niin ihan hyvin kerkeet sairaalaan" joo niin varmaan kun sinne ajaa puolitoista tuntia!! "ole kotona niin pitkään kun koskee oikeesti, me kuullaan kyllä puhrlimen kautta koskeeko suhun"

Ja ei ole kuullemma mikään kiire vaikka lapsivesi on mennyt ja streptokokki olisi positiivinen.. Jos ei tiedä onko se positiivinen, niin lähtökohtasesti hoidetaan negatiivisena..

Ei Wildis varmasti ole kyse sun pelkojen tasosta, ettet lisää käyntejä saanut. Iteki käyn toisen kerran vaan siksi, että tota sektioarpea täytyy tsekata repeämisvaaran takia. Siis selvä ns. lääketieteellinen syy. Toivottavasti sit saat ainakin synnytykseen hyvän kätilön. Ite en esikoisen kohdalla ees tajunnu miten suuri merkitys kätilöllä ja kemioilla on koko sopassa.

Tulipa semmonen olo, että "et vittu eukko halua tulla tänne synnyttää" ja sit kun lähdettiin pois niin sanoi "tervetuloa vain tänne synnyttämään" oikein iloisesti ja sillä tavalla että oli ilonen kun sai mulle pahan mielen...

Wildside_, pistää kyllä vihaksi sun puolesta! :mad: Miten "ammatti-ihminen" voi olla tuollainen, ei kyllä empatiakykyä tunnu olevan..

Toivotaan nyt parasta kun h-hetki tulee kohdallesi, että saisit hyvää, luotettavaa ja turvallista kohtelua!

Kummallista kuinka ohjeistukset vaihtelee noin kovasti lapsivesienmenon suhteen, sekä neuvolassa että synnärillä sain ohjeet että jos lapsivedet tulee mentävä samantein makuulle odottamaan ambulanssikyytiä ettei napanuora kierry vauvan kaulan ympärille

Olisi varmaan pitänyt mennä sinne täristen ja nähden jotain helvetin harhoja, että olisi uskottu..

Mäki luin jostain, et sitä streptokokkia ei välttämättä edes hoideta. Eikä sitä oo ees kauaa vielä testattu, joten tuskin paniikissa tarvii olla. Jotenkin tää maailma vaan täyttyy ihmisistä kaikista kokeista huolimatta ;)

Ei oo kyl tullu vastaa tota ambulanssi-asiaa missään, vaikka kuinka oon lukenu synnytyskertomuksiakin. Ellei sit muksu oo perätilassa. Muuten kaikki on menny taksilla tai omalla kyydillä...

Takaisin