Wildside_, pistää kyllä vihaksi sun puolesta ja ite oon sitä mieltä, että kiva kun rehellisesti avaudut tuosta kohtelusta täällä. Eikai tarkoitus olekaan, että täällä vain vaaleanpunaista hattaraa jaetaan raskauteen ja synnytykseen liittyen..
Mulla itsellä ainakin suurin pelko synnytyksen suhteen liittyy nimenomaan henkilökuntaan, että jos paikalle osuukin vaikka kätilö joka kohtelee kuin poikivaa lehmää eikä kuuntele puolella sanallakaan toiveita. Itselläni on sellainen traumatausta, että empatiakyvyllä ja ihmistuntemuksella varustettu kätilö olis lottovoitto. Muuten voi muilta osin hyvin sujuva synnytys mennä huolella päin helvettiä, vaikka näin ensisynnyttäjänä en osaakaan muuta kuin maalailla piruja seinille kokemuksen puuttuessa.
Ihmeen erilaista ohjeistusta vähän aiheessa kuin aiheessa porukka täällä saanut. Mulla strepto oli positiivinen ja neuvolassa painotettiin, että polille (tays) yhteys jos on edes epäilys että lapsivettä tihkuu. Sama juttu jos uudenlaisia raskausmyrkytysoireita ilmenee, koska proteiinit oli yhdellä plussalla. En ole vielä kertaakaan kokeillu soitella ja kysellä synnytyspolilta mitään, kun omasta mielestä ei ole ollut tarpeeksi painavaa asiaa/kysyttävää, joten en sitten tiedä onko millainen suhtautuminen siellä päässä neuvolan sijaan.