Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea hirmusesti äippä ihanasta prinsessasta!
Mulla oli kyllä vaistot oikeessa, tuli vaan aamulla kun heräsin sellanen olo, että äippä on päässyt tosihommiin :)

Tsemppiä lilith, josko sullakin h-hetket olis käsillä!

Täällä oikeesti helpotti kun diagnoosi selvisi, eli myyräkuumettahan tämä on. Aloin jo pelkään listeriaa ja kaikkee muuta kamalaa... Nyt vaan reilusti nestettä otetaan viä noita hyytymiskokeita ja seurataan ilmeisesti huomiseen ja sit voin päästä kotiin! JEE!!!

Suuret onnittelut Äippä pienestä tytöstä! :happy:

Jeminalle ihanan yllätyksen mies järjestänyt :love2

Mukkikselle voimia ja pikaista paranemista, ihanaa että pienellä kuitenkin kaikki hyvin! Ja Äitylille kans tsempit synnärille :happy:
Mitäs Pauliinalle kuuluu? Joko sielläkin ollaan päästy tositoimiin?

Niin se vaan sit alko tänään tää meidän kuukaus, aika kyllä menny ihan siivillä. Täällä oli tänään neuvola, proteiinit oli yhellä plussalla, mutta ei kuulemma aihetta huoleen kun verenpaineet ihanteelliset. Hemppakin oli jo kivunnu 137. Terkan tekemän painoarvion mukaan laskettuna aikana ois vauva lähemmäs 4,5 kg :eek: ni sovittiin nyt sitten että 14.12 maanantaina tehdään lähete Jyväskylään, missä sit katsovat tarkemmin koon ja kuulemma käynnistävät jos vauva on tuota kokoluokkaa. Sf-mittakin mulla menny koko raskauden reilusti yläkäyrän yläpuolella, tänään rv 36+5 oli 37cm niin sekin kuulemma jo syy laittaa polille kontrolliin. Eli jäiks nyt alko oikeesti jännittää ja tuli todellisemmaks se, että kolmen viikon päästä meillä voi jo olla vauva :grin

Äippä x3 onnea pikkuprinsessasta <3

mäkin täällä aloitin sit urakalla joululeivonnaisten teon, ku huomenna lääkärineuvola ja vaikka laskettuun on niin paljon aikaa 30.12 ois vasta ni sais jo alkaa tulee, mun selkä sanoo ihan just sopimuksen irti ku ei oo ku tuo maha tuossa edessä... notkolla on ja pahasti.... siinä ku viel skolioosi on ni eipä paljoo naurata... ja suvussa ollaan selkävikaisia, mun isältäki on kaks kertaa selkäleikattu... ja sen sisarruksilta 6:lta kahdeksasta...

Mies otti huomiseks pekkasen et pääsen käy neuvolassa, mutta sano et toivoo et ei viel ihan synny ku sillä on talviloma joulun aikaan/jälkeen ni joutus lähtee jo aiemmin töihin... vaikka pitää kyl viikon isyyslomaaki ja säästelee niitä muita sitte keväämmäks.... Katoin kelan sivuilta paljonko ne maksaa äp rahaa verojen jälkeen ni olin kyl pettyny, täytyy soittaa sinne ja kysyy millä prossalla noi ekat menee... ja olla sit verotoimistoon kyl yhteydessä... eli mul menee veroihin n. 500e äp rahasta ni onkai se melko paljon?:nailbiting:

nyt siis tein Rahkaista kauraleipää, ja lanttulaatikkoo, ja sit ois ässien taikina tulossa jääkaapissa ja miehelle laitoin viestiä et tuo lidl töistä tullessa kaikkee muuta tarvittavia leipomusaineita et saadaan täällä edes jonkinlainen jouluressi pois alta... vaaikka onhan toi lahjajutut viel hankkimatta... ainaki osaks... pehmeitä paketteja mä oon muutaman hankkinu jo lapsille, jokunen lelu pitää viel hankkia... Te joilla on useampiki laps ni miten monta lelulahjaa hankitte? Meillä on ollu tapana 2 hankkii ja sit jotain tarpeellista eli yökkäreitä, sukkia, pyyhkeitä...

Kiitos kaikille onnitteluista:) kyllä täällä ollaan onnenkukkuloilla <3

Tässä pientä synnytyskertomusta...
Eli 22 aikaan alkoi supistelemaan säännöllisesti 15 min välein ja 23 aikaan alkoi tulemaan 5-10 min välein, ja synnärille lähdettiin 2 aikaan! Jolloin olin auki 4cm ja kohdunkaula oli kokonaan sulanut pois. 5 aikaan meni vedet ja olinkin 6 cm auki.
Klo 6 pistettiin epiduraali ja kivut katosivat klo 9 olin täysin auki..
Ponnistus vaihe kesti 8min ja tyllerö oli sylissä <3 isoin synnyttämäni rakkaus pakkaus :)

täällä tuhistaan ihanasti ihokontaktissa, syöminen onnistuu hyvin, ekat sokeri arvot otettiin hetki sitten ja ne olivat kans hyvät, mahdollisesti huomenna kotiin jos vielä saadaan 2 hyvää sokeri arvoa:)

Äippä x4;) rv 39+5 ja rakkauspakkaus<3

Mukkis ihana kun diagnoosi selvis ni saat oikeeta hoitoo ja iha mahtavaa jos jo huomenna pääset kotiin!!! :)

Ja kiitos kaikille vastanneille noitte pesujuttujen suhteen :) eiköhä tää pesu-urakka tästä ala selviimään :)

Oottepas kerennyt hurjasti kirjottelee! Nyt ei ajatus riitä lukemaan kaikkia.

Äipälle onnittelut prinsessasta. Täällä yritetään saada seuraavaa prinsessaa maailmaan.

Ekan Cytotecin sain kymmeneltä aamulla, ja noin tunti sitten piti saada seuraava annos mutta alkoi sen verran kipeät supistukset että eivät antaneetkaan sitä. Nyt osastolla ootellaan ja katsellaan mitä tapahtuu. Vauvan sykkeet oli vaan aika korkeat yli 170 melkein koko ajan :/

Mindeli, mulla oli tänään kanssa neuvola ja sf-mitta 37 cm, viikkoja 37+1. 4,5 kg kuulostaa vallan hurjalta.. Täällä terkka ei antanut mitään arviota, vain uuden mittausajan ylihuomiselle. Toivottavasti saisin kans lähetteen sinne polille, niin siellä pystyvät kokoa vähän tarkemmin arvioimaan ultralla.

ennika mullaki edellinen ku käynnistettiin, kylläki oksitotiinilla suoraan, ni sillo lapsella huiteli sykkeet tosiaan tuolla 150-170 välissä ja liikkui koko ajan.... Lääkäri kävi kattoo ja ku olin sen 4cm auki ni suosiolla puhkas kalvot... Siitä meni ehkä n. 1h ni laps oli maailmassa...

Onnea äipälle!! Ihanaa!!

Kunpa saisi nopeasti oman poitsun syliin.

Täällä alkoi tekee mieli kauheasti suolasta. Söin sitten sipsiä ihan urakalla ja vissyä päälle. Joku puutos selvästi. Mua on huimannut pari päivää ihan hulluna. Eilen tuntui siltä että olisi humalassa tai laivalla myrskyssä. Vauva laskeutuu ryminällä kokoajan. Tuntuu hurjalta. Voi kunpa ensi yönä pääsis hommiin. Tuntuu että öisin tapahtuu.

Mukkis, ihailen sun positiivista asennetta! Olet kipeä ja näet vain valoisat puolet.

Äipän vauvauutiset piristi kummasti! Jee!!

Ylihuomenna neuvolaan. Toiv antaa jonkun kokoarvion.

Elinatuuli, itekin kyllä suoraan sanottuna järkytyin tosta terkan arviosta! Täytyy nyt kuitenkin korostaa, että terkka teki arvion vatsan päältä kokeilemalla, otti mitat ja syötti koneelle joka sitte antoi ton arvion. Viimeks rv 30 oon käyny Jyväskylässä polilla kontrollissa ja sillon vauva ainakin vielä kasvoi ihan keskikäyrän tuntumassa ja tuolloin antoi lääkäri ULTRAN perusteella arvioks 3,5kg syntymäpainoks. Eli enemmän kyllä luotan tuohon 3,5 kun 4,5kg :hilarious: Mutta th kyllä sano että ilman muuta kontrolliin laittaa mulle lähetteen, että siellä sitten tarkemmin tutkivat vauvan kokoa. Kannattaa sunkin ehdottomasti vaan pyytää/vaatia lähetettä kontrolliin. Tuo pelkkä sf-mittahan nyt ei mitään vielä meinaa, mutta kun mulla se reippaasti yläkäyrän yläpuolella + nyt toi terkan hurja painoarvio ni sanoi että ilman muuta laittaa lähetteen, että pääsen kontrolliin hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Kun kuulemma jos painoarvio yli 4,5kg niin aletaan miettimään jo sektiovaihtoehtoakin, jota en kyllä missään nimessä haluais vaan haluaisin alateitse synnyttää. Niin ja senkin terkka vielä mainitsi, että ei tästä ihan jo pelkkien geenien puolesta mitään pientä sirpulaa tule kun ite ollu 4,4 ja mies 4,7kg syntyessää :nailbiting:

Mä voin kertoo, että olipa ihan paska pelkopoli käynti. En saanu mitään mitä mulle luvattiin... En yksilöllistä synnytys suunnitelmaa, en mitään.. Työhönsä tympääntynyt kätilö siellä vaan kerto synnytyksestä samat asiat kuin oli synnytysvalmennuksessa... Ei siis mitään apua todellakaan ollu.
Vi..u alkaa olee ihan sama kenen kanssa synnytän ja missä.. Synnytyän vauvan ja oon vittumainen potilas jos mullekki ollaan ja sit mahollisimman äkkiä kotiin..
Siis edes synnytyssalissa ei käyty eikä mitään tutkimuksia tehty. Eukko vaan höpötti jo asiat mitkä tiesin..
En siis todellakaan odota synnytystä enää hyvällä mielellä. Haluaisin vaan mahollisimman pian hoitaa sen pois alta..
Seuraavan lapsen (jos sellasta ikinä tulee) synnytän kyl kyssillä!!

Niin ja kaikesta tuosta mulle jäi käteen prkl 40 euron maksu... Enkä saanu edes enempää aikoja. Ei varmaan ollu tarpeeks todelliset pelot tms..

Takaisin