Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans yks malttamaton, olisi niin ihanaa saada oma nyytti syliin! Kun lääkäri loppuviikosta sanoi, että poika voi tulla milloin hyvänsä, on malttamattomuus nostanu päätään. Omaa kroppaakin kuuntelee paljon tarkemmin.. :)

Vilijonkk4, jaksamisia sulle ja muille keillä asiat hiertää parisuhteessa! Nyt olisi tärkeää keskittyä rauhalliseen loppuraskauteen, meidän kaikkien. :Heartpink

Viljonkk4 tsemppiä paljon! Meillä ollut samantyylisiä ongelmia välillä, siis just kun mies halunnut juoda ja oon koittanut sanoa et ymmärrätkö et jos oot humalassa nii synnytyksee ei oo mitään asiaa ni ei se ymmärrä, vänkää vastaan et eihän ne välttämättä huomaa ja millon mitäkin, sanonut et must on tullu hirvee tukari ja koitan vaa rajottaa häntä.. Okei oon kyllä aikasemminki ollu huono sitä päästää mihkää kun hän ei osaa oikein aina maltillisesti juoda ja sit yleensä seurannu millon minkäkilaista ongelmaa. Epäluottamusta, humalassa autolla ajoa, sen seurauksena sakkoja.. Kyl sitä itekki on miettinyt et olikos tää nyt hyvä idea sittenkä, onko hänestä kasvamaa aikuiseks ja olemaa tunnollinen vastuullinen isä. Noh kuitenkin sit suurimmaks osaks on tollanen koneella istuva ei ikinä mihkää liikkuva möllerö, tekee asioit ku tarpeeks pyytää ja on kyllä oma-aloitteinenki siivouksen suhteen esim, tosin vähän kausittain.

Ollaa molemmat työmarkkinatuella oltu, joten tulot samat, vähäiset mutta helposti pärjätty kun vaan katottu mihin sitä rahaa käyttää. Minoon itsepäisenä raha-asiat aina halunnut hoitaa, joten vähän nurinkurisesti täällä mennää, minä annan käyttörahaa ja kerron millon on varaa ostaa jotain ja milloin ei :rolleyes: Nooh äitin ja sen miehen suhde ollut aina samanlainen, äitin mies itsekin vitsaillut aina et hänellä on kyllä tilin täyttöoikeus mutta ei käyttöoikeutta, liekö siitä johtuu kans et itse ottanut sen vastuun raha-asioista.

Pari iltaa sitten oli taas vänkäämistä ton kaljan ostamisen suhteen mut ku rautalangasta väänteli ja käänteli et ymmärtääks hän paljon sitä rahaa niihin hänen kaljoihin menee aina ja et mun on tiedettävä varmaks tuleeks hän synnytyksee vai ei et osaan itse asiaan varautua niin kyl se sitten ymmärs. Sen jälkee tää pari päivää menny tosi hyvinki, saanu teet aamulla sänkyyn ja ollut mukava ilmapiiri, selkeesti paljon kivempi ku parii viikkoo muuten, ei siis mitää ihmeellist riitaa ollut mut nyt on muuten jotenki sellai rennompi ja kivempi ilmapiiri. Miettinyt et nytkö hän niiku tajus asian vai onko nähny esim unta lapsee liittyen et siitä konkretisoitunu asia vähän vai mitä lie, noh tyytyväinen oon. Kunhan nyt jatkais samaa mallii eikä tarvis vänkää taas uuestaa..

Toivottavasti teilläki Viljonkk4 se mies ymmärtäis, ees viimestää ku lapsi syntyy, useet tulevat isät ei välttis hiffaa koko raskausaikana mistä kaikesta on kyse ja vasta se ruttunen kääryle kun saadaa ekaa kertaa syliin ni alkaa kokonaiskuva hahmottumaan.

Meilläkin suhdetta takana yli 5 vuotta ja edetty kaikesta paskasta hitaasti mutta varmasti niin en oo halunnu luovuttaa tän kaiken kanssa. Jaksan uskoa et huonoista hetkistä ja puolista huolimatta tästä löytyy vielä kaikki järki. Me kuitenkin nähdään tää maailma samoin silmin, halutaan kasvattaa lasta samalla tavalla, ollaan kasvettu yhdessä ja kaikista paskoista puolista huolimatta ollaan haluttu olla yhdessä. Erottiin siis jossain vaiheessa kun halusin itse miettiä et onko tää sitä mitä haluan, oon siis ollut vaan 16v. kun alettiin seurustelemaan, piti miettiä et onko tää nyt se mitä haluan. Viel on aikaa kasvaa lisää, niin yksin kun yhdessä, moni kun sanoo et haluis olla nuori pitkää ni minä oon todennu et en malta oottaa et oon vanha ja viisas, nautin kasvamisesta oppimisesta ja jopa siitä kaikesta paskasta mitä elämässä tullut vastaan, en olis tällanen mitä oon nyt ja koen olevani ihan mahtipersoona :p En toki kaikkien mieleen todellakaan, mut nautin minänä olemisesta päivä päivältä enemmän.

Huhhuh romaanin poikastako kirjotan.. Vielä ois asiaa! Nääs synnytykseen liittyen.
Täällä satunnaiset tuntemukset jatkunu aina aaltoillen, öisin kipeän olosia supistuksia ja pitää välillä nousta ylös liikkumaan, mut ei mitään hirveen kipeetä kuitenkaan, sellasta menkkamaista. Päivisin harjotussuppareita, en oo laskenu yhtää et paljon ja kuinka usein, uskon tietäväni kyllä sit kun oikeesti alkaa tapahtumaan. Äiti sano tänään et oottaa huomiselle puhelua et laps on syntyny, on nääs veljen nimipäivät ja meil on suvussa ollu joku taipumus syntyy toisten nimipäivinä :p sisko sano kuukaus sit et enää kuukaus vaik laskettu aika on 12.12. ja näin ollen vois viel olla se melkei kuukaus edellee aikaa, neuvolatätikin todennu et saa nähä keretääkö nähä ennen seuraavaa aikaa joka siis huomenna. Hämmentyneenä mietin tällä hetkellä ilman mitään tuntemuksia et onko muut yhtää oikeessa epäilystensä suhteen. Ei jotenka uskois et lähtis nyt yöllä esim syntyy mut mistä sitä ikinä tietää. Niin erilailla kuitenkin kaikkien synnytykset käynnistyy. Vatsa ny on kyllä laskeutunu selkeesti ku vessas saa ravata..

Marjasoseelle viel tsempit ja toivottavasti pikkunen pääsee maailmaan turvallisesti <3 Muillekin viel tsemppejä loppuajan vaivoihin ja omanapailut munkin mielestä täysin ok, pitäähän sitä purkaa! Ja mukava lukea et samassa veneessä monen kanssa ollaan, eipähä tuu liian vaivanen olo itelle, elkää kuitenka nekä tunteko huonoo omatuntoo jolla viel tasasesti menee! Höhö osaanpa hienosti muotoilla taas ihteeni, noh aivot jäässä! :p

Onnea marjasoseelle <3 Pakko sanoa, että on kyllä iso poika tullu. :) Kerrohhan synnytystarinaa kunhan kerkeät. :)

Onnea marjasoseelle!!:Heartred Mäkin jään odottelemaan synnytyskertomusta :happy:

Täällä on tänään käyty synnärillä näköhäiriöiden ja korkeiden verenpaineiden takia, jotka tietysti molemmat katosivat siellä käyrillä pötkötellessä :grin Kaikki siis kunnossa, mut hyvä oli käydä tsekkaamassa, että on oma mieli rauhallinen. Ultrassa poitsu veteli niin tuhteja päiväunia, että lääkäri pari liikettä sai bongattua ja sitten antoi tyypin nukkua kun kaikki muu oli kunnossa. Kohdunkaulaa on 2,5 senttiä ja puolelletoista sormelle olin auki. Verenpainelääkettä (taas) mietittiin, mutta paineiden kotiseurannalla mennään toistaiseksi. Kontrolliajan sain kuitenkin reilun viikon päähän. Oli ihana nähä pieni nenänpää ja mutrusuu ultrassa :love017 Painoarvio nyt 3200g.

Takaisin