Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea Marjasose vauvelista! :)

Täällä ei vielä supistella, tai kipuilla, paitsi että kävelemään lähtiessä joka askel tuntuu alavatsassa ja rakossa. Muuten hyvä vointi, joten voi nauttia äitiyslomastakin vielä :happy:

Uskonkin että mulla paukkuu synnytyskin ens vuoden puolelle, La on 28.12. Tsemppiä kaikille supistusten ja yöunien kanssa, voimia tarvitaan kaikki lähiviikkoina :)

35 + 6

Aloitetaanko käynnistys heti rv 42 tultua täyteen? Tälläsiä yöpohdintoja täällä :D Vauva liikkunut nyt illalla jotenkin erityisen paljon ja välillä vihlasee oikeen kunnolla tonne alakertaan. Huh, kun sais vielä unta.

Täällä on ja pungerrus alaspäin menossa. Kirjaimellisesti sattuu häpyluuhun kun kookospähkinä painaa. Iltaveivit menossa. .:confused:

Arg! Mies nukkuu, masuasukki nukkuu, ei kipuja, ei nälkä, ei vessahätää jne. Kaikki muuten hyvin, mut ei vaan väsytä. 2 h pyöriny sängyssä.....plaa :banghead:

Päivän haravoinnin, sämpylöiden ja ruuan teon plus pyykkirumban ja imuroinnin jälkeen sain enintään aikaiseksi kakkosvessahädän useaan otteeseen :D tosin kyll ny illempana tuli pari napakampaa supistusta. Jotenki lopun edellä oleva fiilis ittellä vaikka ei sinänsä viitteitä oo käynnistymistä aatellen.
Huomenna pitäis urheilla uuteen neuvolaan ekaa kertaa. Matkaa ois vaan pari kilometriä mutta taidan tunnin verran varata aikaa ku tuo vauhti hiukan hiljentyny. Taas saatu aikataulut vedettyä nii ristiin ku olla ja voi miehen kanssa :(

Tsemppiä ja voimia muilleki <3 kuten sale sanoi niin niitä voimia tarvitaan piakkoin :) mutta palkinto häämöttää :)

Paljon onnea marjasose!! ❤️
Ei oo täälläkään ollu supistuksia ollenkaan, luulen et alkaa kans yhtäkkiä ja se on menoa sitten! Mulla alkaa niin olee kärsivällisyys loppu ja kaikki vaan itkettää ja ahdistaa, sais pian jo syntyä :( Tänään käytiin äitin kans ajaa kuoppaisia hiekkateitä, oon hyppiny jumppapallon päällä ja painellu akupisteitä, nyt on alavatsa ihan hellänä ja tuntuu painetta siellä, mut tuskin mitään muuta tapahtuu :/ plaa..

Voi, täällä onkin tullut ihania vauvauutisia! :) Eli rutkasti onnea Nepsu, äityli ja marjasose pikkuisista prinsessoista ja prinsseistä! <3

KettuKuittaa, täällä sama; mies nukkuu ja tuhisee tyytyväisenä vieressä, masuasukilla myös unet menossa, minä ainut kuka hereillä.. Tekisi mieli nukkua mutta kun uni ei vaan tule, tiedä sitten mietinkö ja jännitänkö tulevaa synnytystä.. On tää niin turhauttavaa kun ei uni tule millään :banghead:

Tänne syntyi klo 18.01 pieni iso poika <3 4600g & 56cm ja päänympärys 36cm :)

Teholle jäätiin kuitenkin tarkkailuun kun hengittäminen oli ensialkuun hankalaa. Nyt kuitenkin hengittää itse ilman lisähappea. Sokerit vauvalla tosi matalat mutta ainakin niitä seurataan nyt todella tarkasti. Tää äiti on onnellinen <3
Onneksi olkoon :)

Paljon onnea Marjasose vauvelista! :)

Täällä ei vielä supistella, tai kipuilla, paitsi että kävelemään lähtiessä joka askel tuntuu alavatsassa ja rakossa. Muuten hyvä vointi, joten voi nauttia äitiyslomastakin vielä :happy:

Uskonkin että mulla paukkuu synnytyskin ens vuoden puolelle, La on 28.12. Tsemppiä kaikille supistusten ja yöunien kanssa, voimia tarvitaan kaikki lähiviikkoina :)

35 + 6

Mullaki la 28.12 mutta kipuja on taas vaikka muille jakaa

Onnea marjasoseelle!

Ja Pauliina, tiedän tunteen! Tsemppiä sulle ja toivotaan että syntyis nyt äkkiä!

Mullakin heräs eilen epäily, että tihkuuko lapsivettä. Ei ilmeisesti ollut kyse siitä. Mutta oma reaktio hieman hämmästytti, siis menin lähes paniikkiin ja itku silmässä mietin, että ei kai tää nyt synny.. Mikähän juttu se nyt oli, vaiko vaan jännitystä siitä synnytyksestä..

Jos oon ymmärtänyt oikein niin käynnistystä ei välttämättä aloiteta just sinä päivänä kun 42 viikkoa täynnä vaan voi mennä siitä vielä muutamia päiviä yli. Korjatkaa jos oon väärässä!

Tsemppiä muille unettomille. Mulla se oli pahimmillaan varmaan viikoilla 35-38 ja nyt alkanut vähän helpottaa. Vinkkinä voin sanoa et ei kannata jäädä sänkyyn pyörimään vaan keksiä jtn tekemistä! Ja jos se unettomuus jatkuu niin (jos ette oo jo sanonutkin) puhukaa siitä neuvolassa ja ihan silleen rehellisesti vähättelemättä. Mä oon ollut niin tyhmä, että vaikka asiasta maininnut niin antanut sellasen kuvan ettei se nyt niin paha oo. Nyt jälkikäteen miettii, että siihen olis ehkä voinut saada jtn apua heti kun olis reilusti sanonut kuinka paljon se kuormittaa!

Oishan se kiva nukkuakin. Tai sitten voi keitellä puuroa aamuneljältä ja alottaa uutta päivää. :/ Täälläkin ahistaa jo. Harmittaa kun ei osaa nauttia loppuraskaudesta yhtään niinku jotku muut. Kivut ja unettomuus ja turvotus on vaan ihan pepusta. Itkin eilen ekaa kertaa pelkästä ahdistuksesta. Hohhoijaa.

Täälläkin ollaan taas hereillä sohvalla.. turhauttavaa! Onneksi sain nyt noin 3-4tuntia jopa nukuttua. Mahassa möyrintään niin, että itellä vähän huono olo tai sit johtuu väsymyksestä. Muutama tunti niin herätys soi jo neuvolareissulle. Taitaa olla vaan terkkakäynti niin ei paikkojakaan tarkisteta, vaikka itseä kiinnostaisi tietää, onko viikonlopun supistelut saanut mitään aikaan :eek:

Jaksamisia muille valvojille!

Yksi uneton lisää ilmoittautuu. Herätty puoltoista tuntia sit pistävään selkäsärkyyn ja menkkajomoihin. Saattoi olla supistustakin... parisen tuntia sain nukuttua.
Itseä mietityttäny toi että miksi terkka ei kokeile paikkoja. Ymmärrän kyll että paikat voi provosoitua ronkkimisesta mutta sit ku ollaan näillä täysaikaisviikoilla nii onko siitä haittaakaan.

Niin en tiedä kokeilisiko, jos pyytäisi. Ei oo kertaakaan kokeillut aiemmilla kerroilla vaan pelkästään neuvolalääkäri ainoastaan. Kokeileeko teillä terkkakin paikkoja? Ei haittaisi yhtään, vaikka paikat provosoituisi.

Viimeksi, kun sanoin neuvolassa tuosta unettomuudesta niin vastaus oli, että voi voi, ikävää.. No sillä kertaa oli joku vieras neuvolatäti ja nyt on sit taas sama kuin aiemmin, että kuuntele varmaan paremmin. Mutta nyt oon saanut nukuttua ainakin toisina öinä paremmin. Musta tuntuu, että raskaushieronnasta oli siihen apua, että kannattaa kokeilla, jos siihen mahdollisuutta.

Vauva tökkii tai porailee päätään tuolla kohdunsuulla ja aiheuttaa jatkuvaa pistelyä. Mutta kiva, että liikkuu :happy:

Mulla on ainakin alkanu joku lopun seesteinen olotila. Vauva liikehtii ja voi hyvin ja mulla tässä kotona tuntuu olo ok, että eipä tässä kiire mihinkään. Paitsi niiden joulujuttujen kanssa. Mun edellinen jouluvauva syntyi 22.12 ja sillon olin kyllä ehtiny jouluostokset ja kaikki tekemään kun ei sitä odoteltu syntyväks vielä pitkään aikaan. Kun tammikuu oli vasta laskettu aika. Sillon jäi miehelle kaikki paketoinnit jne ja se oli kyllä aika ahdistavaa aikaa... Kännissä se kotona paketoi niitä kun piti tietenkin juhlistaa vauvan syntymää vääntämällä naama ummessa viinaa. Ei paljoo naurattanut tulla kotiin kun lasten kanssa keskenään oli kotona... Onneks se on sitä vanhaa elämää se...eikä tarvii enää pelätä tommosia ylläreitä miehen suunnalta...

Täällä myös huonostinukkuja. Toissayönä sain vasta viiden aikaan aamusta unta (onneks poika oli just sen yön hoidossa) ja muutaman tunnin nukuin siitä eteenpäin ja viime yönä joka kerta kun pääsin uneen niin jostain syystä herään ihan ilman syytä. Kumma kun kuitenkin väsyttää mut ei pysy unessa eikä saa unenpäästä kiinni. Noh, nähtävästi muillakin on tätä samaa että kyllä helpottaa kun ei taaskaan ole vaivoineen yksin.

Eilen käytiin vihdoin ostamassa turvakaukalo, nyt on ihan kaikki tärkeimmät hommattuna. Vielä kun sais sairaalakassin valmiiksi, sieltä puuttuu kaikki mun kamppeet.

Mä oon kans miettinyt miten se lähtö sitten tulee, että kipuillaanko eka monta viikkoa vai lähteekö kerralla käyntiin. Jotenkin oon ajatellut että monta viikkoa antaa oireita ennen kun synnytys käynnistyy eli tässä nyt odotellaan että koskas päästään alkukärsimykseen :happy:

Nyt muutamana päivänä vauva on ollu tosi rauhallinen. Nähtävästi menee niin että on näitä riehumapäiviä ja sitten on nukkumapäiviä :grin

Ittellä ei oo terkat kokeilleet paikkoja, ei nyt eikä edellisessäkään.
Hansu, itte oon saanu saman vastauksen ku oon unettomuudesta kertonu neuvolassa. Lisäksi sanottu että yritä ny jossain välissä saada levättyä. Mutta missä välissä ku esikoistakin pitää hoitaa.. no onneksi tää o ajoittaista ja esikoinen nukkuu viel päikkärit. Ainoa vaan että en oo puoleen viikkoon saanu päivisinkään unta :/

T87 täälläkin tuntuu olevan pikkusella sekä rauhallisempia päiviä että riekahkaampia :grin Välillä rauhallisina päivinä ihan ite huolestuu, että onhan kaikki hyvin.

Saini varmasti hankalampi saada levättyä, kun on toinen lapsi kotona, jota pitää hoitaa. Itellä se hyvä, että nukkumista voi yrittää, koska vaan. Nostan kyllä teille hattua, joilla on yksi tai useampi lapsi kotona hoidettavana ja kärsitte unettomuudesta.

Takaisin