Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertoisko joku mitä on KIPEET supistukset? :D siis kun nää hoitsut täällä painottaa tota sanaa oikeesti kipeet. Enkä tiedä sitten mikä lasketaan kipeeks.. sellaset että tuntuu ku kuolis siihe kipuun? Semmoset että pitää alkaa itkuu vääntää?

Nyt mua pelottaa et mun kipukynnys vaan kasvaa tässä supistellessa enkä erota kunnon kipuja :D

No ainakin kunnon kipeet supistukset on jo niin kovia, ettei niiden aikana pysty puhumaan. Sillon vaan lähinnä puhisee ja puuskuttaa, eikä halua oikeen ketään lähellensä.
Mutta jokainen kokee kivun niin erilailla, että vaikee se on mennä sanoon mikä sua sattuu ja mikä ei :)

Mäkin oon miettinyt tota että osaanko mennä oikeeseen aikaan sairaalaan, että millon ne sitte on niitä synnytyskipuja.. Ku oon vähä semmone luonteeltani että en turhaa tahdo vaivata ketään niin vaapun kotona varmaan ihan H hetkeen asti etten vaan mee turhaa vaivaamaan kätilöitä :D

Niin no.. ilmeisesti kuitenkin suht korkean kipukynnyksen omaan kuitenkin.. no ei nää kuitenkaan vielä ihan niin kipeitä oo kun kerta pystyn keskittymään vielä muihinkin juttuihin kuin pelkkään puuskuttamiseen. Kai se on vaan pakko koittaa nukkumista :D

Tämäniltaisia supistuksia voinee kipeämmiksi sanoa kun viime tunti mennyt puhistessa, ajoittain huutoälistessä (mitä kyläilemässä oleva vieraamme ihmetteli) ja mies lainasi kävelykeppiään että vessaan pääsin. Katsoo nyt jatkuuko kuinka että tuleeko yötä vasten lähtö synnärille

No kyllä tommoset kivut kuulostaa jo aika kovilta.. Ite oon ainakin lähteny siinä vaiheessa laitokselle kun supistukset on säännöllisiä ja sen verran kovia ettei niiden aikana ole mukava olla mitenkään...

Täällä päätä särkee ja vähän huimaa. Muutenkin vähän ihmeellinen olo. Onkohan normaalia? Mä en kanssa kovin herkästi soittele, että mahdollisimman pitkään yritän itekseni pärjätä. Liekö sitten hyvä vai huono homma. Mun limpparilla käynti baarissa nyt sitten jäi tän olon takia. Mies kyllä meni, vaikka pyysin tulemaan mun kanssa kotia. Siitäkös se riemu vasta repes. Oon ehkä vähän alkanut pelkäämään yksinoloa. Varsinkin näin iltaisin, mutta eipä tuo sitä tunnu tajuavan. Enkä mä kyllä miehellekkään turhan selvästi oo kertonut, miltä musta tuntuu, että sikäli myös oma vika.

Viimeks just supistusten kanssa arvoin onko tarpeeksi kipeitä ja vieläkö pärjäisin kotona vai en. Soittelin sillon sairaalaan ja pyysivät tulemaan näytille, kun supistuksia tuli puhelun aikanakin. Käyrille laittoivat, mutta niihin ei kuulema piirtynyt kunnollisia supistuksia vaikka kivuliaita olivat. Onneks tekivät sisätutkimuksen, jossa olin jo 7cm auki. Pelkäsin koko ajan joutuvani ennen sitä kotiin takaisin.

Mää oon kuullu et toi naksuminen/napsuminen mahassa tulee siitä ku vauva paukuttelee kalvoja. Oottaa siis sikiökalvoista kii ja päästää irti :)

Mää oon välillä lueskellu teijän juttuja mut en oo pitkään aikaan kirjotellu..

Onnittelut vauvan saaneille!❤

Täällä on edelliset kaks syntyny 38+4 ja nyt mennään jo 39+4 et pikkusen on ylikypsä olo!! Joka paikkaan sattuu, selkään, ylämahaan ja kylkeen, alamahaan, alapäähän, jalkoihin, päähän.. Sulkkpuikkosupistuksia tulee ja kipeitäki päivittäin mut ei säännöllisiä. Protskut on pissassa plussalla tai kahells ollu jo ainaki kuukauden. Paineet parina päivänä noususuuntaset. Maha toiminu hyvinki reippaasti jo viikon. Öisinki saa rampata kakkosella.. Oon tosi kypsä jo tähän oloon. Ma nla ja sieltä sit lähete äitipolille. Jospa sinne sais ajan nopeesti ku on noita myrkytysoireita taasen ilmaantunu..
Anteeksi tää omanapailu ja valitus. En vaan voi enää hyvin :/

Soittelin jo synnärillekkin, kun olo ei ota helpottuakseen. Vaikeehan niiden oli puhelimessa mitään diagnoosia sanoa, pyysi tulla, jos omasta mielestä olo on tarpeeksi huono. Senkun tietäis sitten, millon se olo sitten on tarpeeks huono :/

Onnea nepsulle ja äitylille <3 voi että tätä kun vauvoja vaan putkahtelee ja itse toivois venyvän tammikuulle :)

Onnea vauvan saaneille! :)

Tosi vaikee kyllä arvioida supistusten kipeyttä. Ainoo mihin pystyn vertaan on keskenmeno ja sen olin kotona, vaikka tuntu, että kuolen. En tiiä kyllä yhtään enää koska pitäis lähtee synnärille. Varmaan sit ku tulee supistuksia alle 5 min välein. Taysin ohjeessa sanotaan 10 min välein 2 tunnin ajan, mut oisin sit kyllä käyny siellä jo 3 kertaa turhaan.

oon valvonu toisen yön jo näitten supistusten kanssa. nyt ilta 9 alkaen supistellu. Nyt kolmisen tuntia tullu 6-10 min välein ja ovat kipeitä, mut ei niin kipeitä, ettei pärjäis. pe-la yönä alko harventuun 4 tunnin jälkeen, kai tässä käy samoin. oon kyllä niin väsyny, ettei todellakaan ois energiaa synnytykseen. Toivottavasti sais päivällä unta. Eilen en saanu edes päikkäreitä nukuttua, kun vasen kylki oli ainoo millä pysty oleen, mut selkin alko sattuun alaselkään hetken päästä. Tää on ihan kauheeta. Tulis nyt jos on tullakseen tai jäis sit vielä viikoks pariks, mut ei joka yö jaksais valvoo.

Tänään 39+0.

Anteeks omanapailu. Oon ihan kypsä näihin oloihin.

Kyllähän ne sitten yötä vasten alko sellast supistukset kuitenkin etten enää sitä kipua pystyny sietämään. Hoitaja tässä sitten kävi ja sano että särky- & unilääke naamaan niin hyvä tulee. Pyysin kuitenkin vain kipuun jotain koska tiesin että pystyn nukkumaan kun kipu hellittää. Särkylääkettä piikillä suoraan lihakseen! Sekin sattui. Jotenkin sain sen jälkeen nukuttua ja näin aamulla on sellanen olo että sattuu sattuu ja ruoka ei maita.. sais olla tänään lääkäri ajoissa tutkimassa mikä tilanne.

Marjasoseelle zempit ja hyvä että oot saanu ees vähä silmiä ummistettua, josko tänään sitten alkais tapahtumaan kunnolla!

Täällä varmaan jo kolmatta yötä peräkkäin koiranunta, alkaa olee aika raskas olo, asentoja ei löydy missä nukkua ja ihme kipuja, valivali omanapa, sais vauva jo tulla. Lisäks nyt tuli yöllä pitkästä aikaa nii kauhee suonenveto kumpaankin pohkeeseen samaan aikaan, ettei tosikaan, ei auttanu venyttelyt, eikä se että nousin seisomaan, aivan krampissa nyt jalat :/ Kerkes nuo krampit oleenkin poissa jo kolmisen viikkoa..

Mulla on tullu kauhee läheisyydenkaipuu nyt loppuraskaudes, oon niin huomionkipee ja alahuuli pitkällä vähä väliä, ku mies ei tajua, tai vissiin tajuaa, mutta minä nyt oon vaa vissii vähä hormoneitten vallassa, taas :D

Zemppiä kaikille!

Mulle sano viime synnytyksen hoitanut kätilö, että kyllä sinne synnärille saa mennä vaikka ei kuolemalta tuntuiskaan, kun siks ne siellä ovat että heitä häiritään. Itse olin kans 7cm auki kun menin, kun en vaan "kehdannut" lähteä aijemmin vaikka teki pirun kipeää. Kätilö tokas että mut nähdessään oli aatellut et toi rouva pyötyy seuraavaks. :D
Eli vaivatkaa vaan niitä kätilöitä, tietty kotona on paljon mukavampi kärvistellä kun sairaallassa, jos vaan pystyy olemaan. :)

Tsemppiä Marjasoseelle tähän päivään! Heti herätessä mielessä oli, et ollaanko siellä jo vauva sylissä. Tää on vähän kun joku erikoinen joulukalenteri, ihan intona täällä aamuisin lukemassa et joko pikku tonttuja on ulkona. :D

Marjasose tsemppiä tähän päivään. Täällä sama juttu, että heti aamulla pitää tulla katsomaan onko yöllä joku vauvan saanut :) paljon on merkkejä monella, joten eiköhän kohta jo ala tapahtumaan.

Tsemppiä marjasose!

Täällä ihan kamala yö myös... Illalla kipuilin, mutta panadolin avulla nukahdin. Klo:2 heräsin kauheeseen horkkaan ja lämpöä 38C. Ei mitään flunssan oireita tms. Alaselkä,-vatsa ja reidet vaan kipeet. Aamusta ei kuumetta, mutta pulssi 112 ja tuskanhiki päällä... En oikeen tiedä mitä tässä ny pitäis tehdä... Päivystys on n.100km:n päässä ja ei huvittaisi yhtään lähteä sinne. Supistaa aina välillä, mutta panadol auttaa kohtalaisesti. Mietin olisko pissatulehdus, voi ollakin , vaikka ei kyllä mitään perinteisiä oireita ole. Vauva onneksi liikkuu... Hitto kun tarttee olla viikonloppu, kaikki on aina niin hankalaa jos sairastuu...

Itselläni napsahdellut masussa n. rv 33 alkaen, ei joka päivä mutta erityisesti iltaisin kun bebe muutenkin aktiivisimmillaan. :)

Takaisin