Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin lasten kanssa piparimarkkinoilla kun meijän muskarilaisilla oli esitys siellä. Nyt kyllä vihloo alaselkää ja reisiä... Ei näköjään kestä juuri mitään rasitusta enää. Pitäs viä illemmalla mennä katsomaan joulunavaus ja ilotulitus torille, vähän ehkä hirvittää jo valmiiks. No onneks viikkoja jo 36+2, joten ei mitään paniikkia (kai)...

Joku siitä luomuponnistamisesta puhu ja tosiaan mulla 3sellasta takana, yhteen kyllä annettiin pudendaali, mutta en kokenu mitään tehoa siitä ( luinkin että se on monesti aika vaikee laittaa oikeeseen kohtaan) ja nyt tosiaan haluan sen spinaalin... Mulle riittää luomuponnistukset! :)

Mulle myös tullut samalla tavalla tissit kipeäksi kun alkuraskaudesta ja turpoilee, siellä valmistaudutaan pikkuhiljaa :happy:

Tänään poika lähtee yökylään ja ajattelin olla kerrankin tekemättä mitään. Saa nähä onnistuuko.

Mun mielestä on kans ollu tosi tärkeää että tänne on voinu purkaa omia tuntemuksia ja ajatuksia, ja tärkeää on myös ollu päästä kurkkaamaan teidän oloja ja kuulumisia :happy:

Mukkis, kivahan se on että on ohjelmaa mutta ymmärrän ton kun tuntuu että vaivaa on niin paljon ettei paljoa enään pysty. Toivotaan että selviät illasta ilman suurempia kipuiluja.

Huhhuh... Kyllä on pikkuisella ollu tänään oikein puskemisfiilis! Ei voi paljoa pystyssä olla seisoen tai istuen, kun saman tien on niin kauhea paine alaspäin. Kyllä taitaa toisella olla halu jo ulos, kun noin punkee... Ihan on mamma pulassa näiden liikkeiden kanssa!

Mua jännittää nyt enää noiden muiden lapsien varsinkin pienimmän reaktio vauvaan muuten syynnytys, vauva-aika tms ei jännitä yhtään:)
Olen valmis!

Tissit täälläkin kipeät, samoin maha eilisen ansiosta!

Äiskä tuli nyt tähän ja on niin pitkään että saadaan vauva maailmaan! Ihana kun nyt itse "vapaalla" kun mieskin kotona ja äiti apuna...

Täällä poksahti tänään rv 38 käyntiin, huii! Mitenkäs, ku oon nyt siivoillu ja kyykkiny pylly pystyssä, nii aika kipeitä suppareita ja julmettuu paineentunnetta täällä kans, kyllähän se vauva sais jo syntyä, ei haittaa, mutta voiko tää liika "rehkiminen" olla jotenki huonoks kuitenkin pienelle, että voiko aiheuttaa esim. jonku syöksysynnytyksen tai jotain?

Huh, 10 sivua luettavaa :D
Paljon onnea cicadolle <3 hurja synnytys sulla.
Aika aktiivista ollu tää jutustelu täälä, ainaki supistelujen kannalta. Missä mun supistukset on!? Kolme päivää laskettuun ja vauva antaa odottaa itseään :D parina iltana/yönä supistellu ja ollu välillä tosi koviaki kipuja ja kohtu ollut tosi herkkänä.. Rinnat on vuotanu maitoo kyllä normaalia enemmän. Taidetaan täälä mennä yli ajalle ;)
Toivottavasti pääsisitte nyt muut tosi toimiin, en tiiä kumpi olis ärsyttävämpää: se että supistuksia tulis päivittäin mutta lopahtais aina kun seinään, vai se että ei juurikaan supistele ollenkaan :D

Artikuloin vähän huonosti, siis eihän syöksysynnytys vauvalle pahaksi ole, vaan oon ymmärtäny että se on äitille vähän pahaks. korjaus :)

Verenpaineet oli aamulla 164/106 :o ja lääkäri totes et yritetään käynnistää. Tosiaan yritetään. Tiedä sitten kauan nyt jaksavat yrittää..

Marjasoseelle tsempit! Laittaako ne tipan vai ballongin vai miten meinaavat nyt käynnistellä?

Onnea paljon CiCaDo! <3

Marjasoseelle paljon tsemppiä!!

Ngale, ihan uskomaton lääkäri! :eek: Tosi törkeää käytöstä!

Lilith, luulen et jos sulla on hyvä olo ja rehkit sen mukaan niin tuskin on mitään haittaa. :)

Täälläkin on nukuttu 8h pätkä ilman vessareissuja tai muita, jee! Olo oli niin pirteä et aamupäivästä hoidin viikkosiivoilut pois alta, ja vähän muitakin ekstrahommia. Eikä edes supistele. :p
Mites muut mammat, joko on jouluvalmistelut aloitettu? Itse ajattelin tänään tehdä ainakin porkkanalaatikot pakkaseen, mulla on ihan paniikki et jos vauva syntyy lähempänä laskettua aikaa, niin mites meidän joulun käy.. :rolleyes:

Mulla kanssa kaksi jälkimmäistä synnytystä mennyt ihan loppuavautuminen ilokaasulla ja ponnistaessa ei sitten enää mitään. Katotaan miten tälläkertaa sujuu.

Cytotec otettiin ainakin täksi päiväksi kokeiluun. Huomenna saatetaan kokeilla jotain muuta.. en oikeen ottanu selvää tästäkään lääkäristä. Oli niin kiireinen kun ainoa lääkäri täällä tänään ja hirvee ryysis osastolla ja synnytyssaleissa :o ja kun mun tilanne oli ilmeisesti kuitenkin suht vakavana aamusella

Me kun ollaan aina joulu jomman kumman vanhemmilla vuoron perään, niin ei valmisteluita ole oman kodin siivouksen ja koristelun lisäksi juuri mitään. Mies on tehnyt joka vuosi kaikkien rakastamaa sinappia ja mä oon leiponu piparit, mutta taitaa ainakin piparit jäädä tänä vuonna... Sitten onkin paskempi juttu, jos vauva syntyy niin, ettei päästä joulua porukoille viettämään. Toivottavasti tulevat sitten jouluruokien kanssa kylään vauvaa ihastelemaan :) Saas katsoa miten asiat lutviutuu...

Takaisin