Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hui cicado tuli niiin elävästi mulla viis vuotta sitte tytön synnytys mieleen tästä siun kertomuksesta....mulle pistettiin viis kertaa epiduraalia...tuloksetta...sit varmaan saman verran spinaalia ja koko tän ajan oli oksitonit tipassa täysillä ja sithän se tyttö jo tuli pihalle luomuna...mulle ei kirjattu syöksy synnytystä nopea vaan....saa nähä miten käy nyt sit....epiduraali jutusta oon puhunu tääl mut saamatta siihen mitään selvyyttä lääkäri vaan sanonu etno koitetaan sitä sit ku on tilanne päällä...eli olen varautunut nytkin synnyttään ilman mitään...onneks se palkinto kaunistaa muistot äkkiä! Onnea sulle vielä kerran

Mä en kans muista mitään hartiapistoa. Hyvin toimi epiduraali :)

Onnea paljon Cicadolle! Täällä ollaan hieman kateellisia. Mitä lähemmäksi la tulee, sitä vähemmäksi myös kaikki oireet käy. Oon alkanut nukkumaankin erittäin hyvin, paria yöllistä verrareissua lukuunottamatta.

Onnea cicadolle pienestä tytöstä. <3
Täällä ei taas yhtään mitään oireita. Satunnaisesti harkkasuppareita tulee sohvalla istuessa.. Huomenna poksahtaa 37+0 <3

Huiiii ku täällä nii monet jo alkaa saaha kunnon synnytys "oireita", jännittää iha itteäki teiä puolesta!!! :D

Timbe mua ei jännitä niinkää se synnytys vaan se että mitenkä musta tulee äiti pienelle ja avuttomalle olennolle! Eka lapsi siis miehelle ja mulle niin molempia jännittää eniten se että osataanko toimia oikein vanhempina.. mutta uskon että kyllä sitä jokainen nopeasti oppii, tai näin haluan uskoa :)

Sama täällä mindis, ei muakaan se synnytys jännitä. Se menee miten menee ja on ohi joskus, mutta se arki vauvan kanssa jännittää.

Muah täälläki helpotti yöllä olo kun mies tuli töistä kotiin ja maha oli tyhjentynyt :D Tais olla vaan miestä ikävä :p No ei vaan, poltteli kyllä reisiäkin yöllä ihan kun olis tehny kovan treenin mut tiedä mistä johtu.. Nyt kuitenki pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana :D
Mulla on samoja fiiliksiä ku mindiksellä ja Timbellä, synnytys ei juurikaan jännitä vaan kovasti se tuleva arki vaavin kanssa ja se että miten osaan käsitellä sitä. Oon aina ollut huono ja pelokas vauvojen kanssa, en oo jotenkin osannu ees sylissä pitää niin miten nyt sitten :o

Mua taas jännittää synnytys ihan mahdottomasti mutta sen jälkeinen elämä ei niinkään :)

Onneksi mies on taas kotona, puuhastelee ullakolla jotain eristyksiä ja ilmastointeja kuntoon. Monilla muilla tais olla tietokonetyyppi miehenä, mulla ei todellakaan. Meillä ei ees ole kotona tietokonetta, ite tykkään hoitaa asiat älypuhelimella kun taas miehellä ei ole edes älypuhelinta.
Aikas perinteinen maanviljelijä, piskunen toimisto löytyy hallita mutta siellä ei aikaa vietä. Oma viehätys tässäkin :love017

Hartiapistokipu mulle tuli jostain mieleen mutta neuvolatäti ei löytänyt infoa olisko se ollut epiduraalista. Kutina siitä ainakin tuli, mutta oisko ollu enemmän puudutavasta vaikutuksesta kuin allergia?

Mulla paniikin nostaa ajatus just ponnistusvaiheesta, siitä kivusta, iso hatunnosto niille jotka luomuna pystyy tai on pystyny sen tekemään! Missä vaiheessa kätilö yleensä puuduttaa välilihan tms alueen? Oisko mulla puudutettu esikoisen kohdalla hippasen liian myöhään kun nyt mietin.. öh, sori ällöt jutut! Ei oo tarkoitus ketään saada paniikkiin.

Onnea Cicadolle!!! :Heartred

Ja eiköhän Äippä ja Hansuki pian pääse tositoimiin !!

Mulla viimeyönä ja aamun supisteli taas nii lujaa, mutta epäsäännöllisesti että oli pakko taas nousta ja vähä likkua. Särkylääkettä en oo viittiny ottaa, ku muistan äipän joskus sanoneen että sitten ne supistelut loppu siihen ja jäi hukkapiiloon? Antaa tulla vaan, oon valmis! :grin

Täällä kans iha samat fiilikset ku Mindiksel, Timbel ja Pauliinalla. Vauva arki jännittää.

Jotenkin se äitiys kuulkaa vaan luonnistuu luonnostaan, mulla tai meillä ei ollut mitään kokemusta pienistä vauvoista tai juurikaan lapsista yleensä, mutta ihan hyvin pärjättiin alusta asti. Omaa vauvaa tulkitsee intuition ja sen kuuluisan äidinvaiston myötä, ei kannata ainakaan sitä jännittää :p

Onnea CiCaDolle pikku tytön johdosta! :Heartred

Tänään poksahti rv 36 + 0 :)

Itseäni ei niinkään jännitä arki vauvan kanssa, tietty yöheräämiset vähän jänskättää mutta muuten ei :) synnytys enempi jännittää, mutta samaan aikaan odotan sitä kovasti, koska olo ollut jo pitkän aikaa niin tukala..

Onko muilla tullut tissit kipeäks? mulla samalla tavalla tulee koko ajan kipeemmäks ku alkuraskaudes, nännit varsinki ja aiva pinkeenä. kertooko se sitten siitä että maito nousee tai jotain?

Mulla on tissit ainakin tosi kipeät, varsinkin tuolta sivuilta, ja muutenkin vuotavat nyt enemmän kun ennen niin oon ajatellut et johtuu just siitä että maidontuotanto alkaa käynnistymään paremmin :)

Takaisin